Žaidimų cenzūra – šiuo metu žaidimų industrijoje turima rimta problema, kuri daugeliui žmonių kelia susirūpinimą. Pastarąsias dvi savaites ypač ryškiai paplito iš mokėjimo operatorių kilusi cenzūra, kuri paveiks beveik viską. Collective Shout – tai feminisčių organizacija iš Australijos, kuri sėkmingai privertė tokias platformas kaip Steam nusileisti ir pašalinti šimtus suaugusiųjų tematikos žaidimų, darydami spaudimą mokėjimo kompanijoms – nuo Visa, Mastercard ir kitų, kad jos laikytųsi jų reikalavimų.
Tai buvo milžiniškas šios aktyvistų organizacijos žingsnis, kuris jiems pasiteisino. Nuo to laiko situacija tik pablogėjo, žaidėjai pradėjo priešintis. Šios aktyvistų grupės tikriausiai yra vienos svarbiausių problemų, su kuriomis šiuo metu susiduria žaidimų industrija.
Steam žaidėjų bendruomenės masinis atsakas
Po to, kai Steam nusileido ir pašalino 418 suaugusiųjų tematikos žaidimų iš savo platformos, Steam žaidėjų bendruomenė greitai susibūrė priešintis tam, kas akivaizdžiai yra atvirą cenzūra. Change.org peticijoje jau beveik 150 000 parašų. Ši peticija pavadinta „Pasakykite Mastercard, Visa ir aktyvistų grupėms – nustokite kontroliuoti, ką galime žiūrėti, skaityti ar žaisti“.
Peticijos pradžioje rašoma: „Mastercard ir Visa kišasi į legalų pramogų turinį, dažnai veikiami interesų gynimo grupių kaip Collective Shout spaudimo. Reikalaujame nutraukti šią fikcijos cenzūrą ir teisės rinktis istorijas, kuriomis mėgaujamės, be moralinio kontroliavimo.“
Mastercard ir Visa vis dažniau naudoja savo finansinę kontrolę spausdamos platformas cenzūruoti legalų fikcinį turinį. Ištisi knygų, žaidimų, filmų ir meno kūrinių žanrai yra demonetizuojami ar pašalinami iš platformų ne todėl, kad jie neteisėti, bet todėl, kad jie įžeidžia vadovų ar aktyvistų grupių asmeninius vertybinius įsitikinimus. Toks elgesys yra atvira veidmainystė.
Kaip peticijoje taip pat teigiama, veidmainišką, kad platformoms kaip OnlyFans yra leidžiama egzistuoti, kurios iš esmės yra tiesiog pornografijos platformos, bet linija peržengiama su suaugusiųjų tematikos žaidimu. Tai veidmainystė. Ir kai sakome, kad tai slydus šlaitas, tai iš tikrųjų yra pats slidžiausias šlaitas.
Itch.io drastiški veiksmai
Net Itch.io – svetainė, kuri yra panaši į Steam, tačiau labiau orientuota į nepriklausomus žaidimus nei į AAA žaidimus – patyrė tokį pat spaudimą. Itch.io yra daugiau kaip skaitmeninis turgavietė visam – nuo žaidimų iki mangos. Net muzika ir žaidimams kurti skirta medžiaga gali būti rasta svetainėje. Tai iš esmės vieta, kurioje rasi išraiškos laisvę, išskyrus tai, kad dabar jau nebe.
Itch.io atnaujino savo paslaugų teikimo sąlygas iš anksto net nepranešę savo kūrėjams ir naudotojams. Šis sprendimas buvo priimtas iš karto po mokėjimo operatorių spaudimo, kurie atsisakė bendradarbiauti su svetaine, nebent ji cenzūruotų save. Neatsitiktinai taip atsitiko vėl dėl Collective Shout – tos pačios feminisčių organizacijos, kuri išdergė Steam žodžio laisvę taip pat puolant juos per mokėjimo operatorius.
Štai kodėl ši istorija tokia svarbi. Kaip teigia Itch.io, viskas vyko greitai. Jie neturėjo laiko pranešti žmonėms apie šį pakeitimą. Tai buvo padaryta iš karto, kai ši aktyvistų grupė bandė įsprausti ir užgniaužti šią platformą per jų mokėjimo infrastruktūras. Taip, tai blogai – labai, labai blogai. Dabar jie sėkmingai cenzūravo ir Steam, ir Itch.io per mažiau nei savaitę.
Bet tai dar labiau neramina, nes jie ne tik pašalino galimybę pirkti ar atsisiųsti šiuos žaidimus, kurie buvo laikomi „netinkamais“. Itch.io nuėjo tiek toli, kad pašalino žaidimus ir ištrynė juos iš žmonių bibliotekų, už kurias jie jau buvo sumokėję. Taip, pašalino šimtus žaidimų ar tiesiog turinio apskritai, negrąžindami nė cento visiems, kurie buvo nusipirkę bet ką, kas šios aktyvistų grupės laiko problemišku turiniu.
WUCHANG: Fallen Feathers – sekantis taikinys?
Pavyzdžiui, WUCHANG: Fallen Feathers ką tik išėjo. Žaidimas sakyčiau yra pasisekęs – Steam sugebėjo pasiekti 131 000 žaidėjų per 12 valandų nuo išleidimo.
Bet žaidimas taip pat buvo įsivėlęs į savo kontroversijas dėl atsiliepimų. PC Gamer davė WUCHANG 49 iš 100 balų, vadindamas jį atvirai seksualizuotu ir turinčiu lėlės tipo pagrindinį personažą, skirtą tik vyriškai auditorijai. Net Xbox Era, kuris davė žaidimui 97 iš 100 balų, atėmė tris taškus pavadindamas jį „Gooner-Approved“, kas sukėlė daug diskusijų internete.

Bet kas manęs tikrai neramina – tai, kad tiek daug WUCHANG atsiliepimų žymi žaidimą kaip atvirai seksualizuotą. Kodėl tai svarbu? Kiek laiko praeis, kol Collective Shout atras, kad WUCHANG: Fallen Feathers egzistuoja ir privers platformas kaip Steam ar net PlayStation pašalinti žaidimą, nes jie laikys jį per daug seksualų? Gali skambėti, kad hiperbolizuoju dabar, bet jei jie sugebėjo cenzūruoti šimtus žaidimų per vieną savaitę, kodėl ne dar vieną žaidimą?
Feminisčių šachmatų ėjimas
Tai ką mes matome – tai feminisčių šachmatų ėjimas, kurio šiuo metu negalima įveikti. Po to, kai įvyko Gamergate 2 ir DEI šlamštas buvo ištrauktas į šviesą bei sunaikintas, mes visi tiesiog tikėjome, kad industrija grįš prie to ką galima vadinti „normalumu“. Vietoj to atrodo, kad būtent tokie žmonės, kurie dievino tokį šlamštą, dabar ėmėsi radikalių veiksmų su šiais mokėjimų spaudimo metodais.

Ir kiek laiko praeis, kol bet kuris žaidimas, kuriame yra bet kokio tipo seksualizuotas personažas, bus uždraustas ar pašalintas iš skaitmeninių parduotuvių? Pavyzdžiui, yra žaidimų tokių kaip Code Vein. Manau, tai puikus žaidimas. Tikrai labai mėgstu tą žaidimą. Bet jame yra pavadinkime šiek tiek patrauklesnio turinio. Taigi, kiek laiko praeis, kol Collective Shout sužinos apie Code Vein ir nuspręs, kad šis žaidimas yra pornografinis ir taip pat turi būti pašalintas?
Kitaip tariant, visa ši situacija gali viską praleisti pro feministinį filtrą „visi turi būti bjaurūs, tiek viduje, tiek išorėje“ kiekviename žaidime. Jei ne, tavo žaidimas bus cenzūruojamas ar net būsi šantažuojamas, kad pašalintum pats jį iš prekybinės platformos.
Problema plinta į X
Collective Shout taip pat taikosi į X (buvusį Twitter) su savo draudimais. Jie nori cenzūruoti visą pornografiją platformoje ir bet ką kitą, ką laiko netinkamu egzistuoti pagal jų standartus.

Dabar vadinamoji laisvo žodžio platforma, kuri leidžia žmonėms laisvai išreikšti savo nuomones, gali tiesiog būti tiesiog sugadinta. X akivaizdžiai turi ne tik reklamuotojus, bet ir daugelis žmonių su savo kredito kortelėmis, Visa ir Mastercard, atsiskaito už premium paslaugas. Taigi, Collective Shout tikrai ateina visko sunaikinti ir išties nori valdyti geležiu kumščiu.
Collective Shout lyderės hipokritiškas požiūris
Tiesiog pažiūrėkite, kaip Collective Shout įkūrėja elgiasi dabar. Melinda Tankard Reist neseniai pasisakė apie žmones, kurie yra pikti dėl to, kad tiek daug žaidimų cenzūruojama. Štai ką ji pasakė: „Visi šie pornografija apsėsti, supuvusiomis smegenimis pedofilai ir fetišistai, taip desperatiškai norintys gauti į rankas „išprievartauk mano sesutę“ incesto žaidimus, dabar keičiasi patarimais, kaip juos rasti, kad visi kartu nenumirtų per naktį.“
Žinoma, ji nėra ta, kuri iš tikrųjų žaidžia žaidimus. Ji tiesiog suvienija visus žaidimus į krūvą, neatsižvelgdama į kontekstą ar tam tikrą turinį ir teigia, kad kiekvienas žaidimas, kurį ji ir jos grupė sėkmingai cenzūravo ir pašalino, yra tiesiog žaidimas, pilnas pornografijos ir prievartavimo, kas yra visiškai netiesa.
Tai kaip boomeriai, manantys, kad visi žaidimai yra tiesiog „Mario“ ar panašūs dalykai, ar bet kuris kitas apibendrinimas. Pavyzdžiui: „žiūri anime? Ar tai ne tie multikai su mažomis mergaitėmis?“, nors egzistuoja anime kaip Dragon Ball, Attack on Titan ar Naruto. Bet jiems, o ypač šiai Melindai, viskas yra tas pats dalykas. Kiekvienas moteriškas anime personažas bet kuriame žaidime ar manga yra nepilnametis ar auka šiems žmonėms. Kiekvienas žaidimas, kuriame moteris parodo savo iškirpte, yra tiesiog pornografija. Jiems nesvarbu kontekstas – viskas yra vienas ir tas pats dalykas.
Ir kai turime tokius žmones, kurie akivaizdžiai nežaidžia ar nežiūri bei nesupranta turinio, kurį nori cenzūruoti, jie nesirūpina kruopščiai peržiūrint kiekvieną žaidimą, kad patikrintų jo turinį. Jie tiesiog pamato kažką, kas jiems nepatinka, ir sako: „Taip, tai blogai. Cenzūruokime ir tai.“
Labai smagu sužinoti, kad šie moralės kunigai yra išaiškinti kaip visiški veidmainiai, kurie teigia, kad dievina filmus kaip „Cuties“. Pasižiūrėjus į to filmo coverį ir aprašymą, iškart galima teigti, kad kurtas pedofilų ir skirtas pedofilams. Madam Savvy, kovoja su šiais veikėjais jau kelias dienas, kaltindama juos ginant būtent filmus kaip „Cuties“, kuris turėtų būti būtent tas turinys, kurį jie norėtų cenzūruoti. Bet žinoma, žmonės, kurie dirba Collective Shout, vietoj to jį gynė.
Šie žmonės, kaip matote, neturi jokios logikos. Nori cenzūruoti seksualizuotą turinį, bet jiems viskas gerai su apnuogintais mažais vaikais, šokančiais Netflix? Vat čia yra šlykštu! Pražvelkite daugiau Madam Savvy turinio ir pamatysite daug daugiau atkastų dalykų.
Nexon – Steam veidmainystė
Nexon – Pietų Korėjos įmonė, kuri kuria daug žaidimų, įskaitant „Blue Archive“, o tai yra „gotcha“ žaidimas. Nexon buvo kaltinama verčianti žaidėjus duoti teigiamus atsiliepimus žaidimui Steam platformoje mainais už daiktus žaidime. Akivaizdžiai tai buvo prieš Steam paslaugų teikimo sąlygas. Tačiau Valve tiesiog leido tam įvykti.
Nexon – milijardų eurų verta įmonė – sutelkė žaidėjus piktnaudžiauti Steam atsiliepimų sistema, kad gautų teigiamus atsiliepimus savo žaidimui. Tačiau nepaisant to, Steam neištrynė Blue Archive, nei jokio kito žaidimo, kurį sukūrė ar išleido Nexon. Nexon išlipo sausa iš vandens, ir Steam iki dabar visiškai nieko dėl to nepadarė.
Steam tikriausiai atsisakė disciplinuoti Nexon, nes jie uždirba jiems labai daug pinigų. Ir būtent taip mes į visą šitą farsą įkišame dar vieną problemą – Steam žiūri pro pirštus tol, kol kuri nors įmonė kiša pinigus jiems į kišenę.
Štai ką sakau – Valve ir Steam yra veidmainiai. Jie momentaliai cenzūruoja ir pašalina žaidimus, į kuriuos taikosi feminisčių grupės, nes tai gali paveikti jų pajamas. Bet jie taip pat leidžia įmonėms laužyti paslaugų sąlygas, kol tie pinigai toliau plaukia į jų kišenes.
Ir kas juokingiausia, kad Nexon net patvirtino, kad pažadėtos „dovanos“, kurias jie ketino duoti Blue Archive žaidėjams už pagalbą manipuliuojant žaidimo įvertinimus, iš tikrųjų nebus išduotos. Taigi jie ragino kolektyviai sukčiauti, gavo ko norėjo ir tada mainais žmonėms parodė vidurinį pirštą. Va čia tai marketingo strategija!
Raginimas veikti prieš žaidimų cenzūrą
Taigi prašau nesėdėkite ramiai ir nemanykite, kad ši problema išsispręs pati – ji tik blogės. Tai kažkas, apie ką reikia kalbėti. Ne. Reikia apie tai garsiai šaukti, kad užtikrintume, jog situacija nepablogėtų dar labiau nei jau yra.
Pirma Steam, tada Itch.io, po to manga svetainės, o dabar kas? X, o tada kas dar? YouTube? Google apskritai? Taigi kur tai baigiasi?
Todėl raginu jus pasirašyti tą peticiją, nes šis cenzūros farsas turi būti iškeltas prieš daugiau akių, ypač įstatymų leidyboje. Tai turi liautis. Todėl rimtai tikiuosi, kad jūs visi pasidalinsite su artimaisiais, kas čia vyksta. Pasidalinkite straipsniu. Pasidalinkite peticija. Tiesiog paskleiskite žodį. Turime sustabdyti tai, kol dar nepasiekė negrįžtamo taško.