Warner Bros žaidimų divizija griūva: pajamos smuko 48 %, studijos uždaromos, projektai atšaukiami

Ego

Warner Bros. Games išgyvena tikrą krizę – jų pajamos 2025 m. pirmąjį ketvirtį smuko 48 %, o nesėkmės, tokios kaip Suicide Squad: Kill the Justice League fiasko, toliau persekioja kompaniją. Studijos uždaromos, projektai atšaukiami, o ateitis atrodo miglota, nepaisant turimų garsių franšizių, tokių kaip DC, Harry Potter ar Mortal Kombat. Tuo metu kino divizija švenčia Minecraft filmo sėkmę, bet ar tai užmaskuos chaotišką situaciją žaidimų sektoriuje?

Finansinė katastrofa: 48 % pajamų kritimas

Warner Bros. Discovery 2025 m. pirmojo ketvirčio finansinėje ataskaitoje atskleidė, kad jų žaidimų divizijos pajamos smuko 48 %, o bendras studijų segmentas krito 16 %. Bendros kompanijos pajamos siekė 9 mlrd. JAV dolerių, tai yra 9 % mažiau nei praėjusiais metais, kaip pranešė pati Warner Bros. Discovery. Pagrindinė priežastis – jokių naujų žaidimų leidimų per šį ketvirtį. „Kompanija pranešė, kad 2025 m. pirmąjį ketvirtį nebuvo jokių didelių žaidimų leidimų, kas dar labiau padidino nuostolius,“ – teigiama ataskaitoje.

Minecraft
Minecraft filmas

Nors tokie žaidimai kaip Hogwarts Legacy ir Mortal Kombat 1 vis dar generuoja tam tikras pajamas, jų nepakanka divizijos finansiniams poreikiams patenkinti. Tuo metu kino divizija džiaugiasi Minecraft filmo sėkme – filmas uždirbo beveik 800 mln. eurų visame pasaulyje, o per premjeros savaitgalį – 270 mln. eurų. Tačiau šis vienkartinis hitas negali užmaskuoti chaoso žaidimų sektoriuje. Tai nėra atsigavimo ženklas, tai atsitiktinumas. Warner Bros. negali amžinai remtis vieno filmo sėkme.

Suicide Squad fiasko ir Sweet Baby Inc. vaidmuo

Viena iš pagrindinių Warner Bros. nesėkmių – Suicide Squad: Kill the Justice League (SSKTJL), kuris tapo brangiu ir skaudžiu smūgiu. Šis Rocksteady Studios kurtas live-service žaidimas kainavo kompanijai apie 180 mln. eurų nuostolių, o jo nesėkmė atsiliepė visai divizijai. Žaidimas sulaukė kritikos dėl nuobodaus žaidimo, prieštaringos istorijos ir netinkamo ikoninių DC herojų vaizdavimo. Po nesėkmingo starto buvo atšauktas ir po paleidimo planuotas turinys, o Rocksteady patyrė didelius atleidimus. Kas juokingiausią, kad žaidimą vienu metu galima buvo įsigyti už 3,49 eurus ir net tai nepritraukė geimerių.

Suicide Squad Kill The Justice League
Suicide Squad Kill The Justice League

Daug kaltės krenta ant Sweet Baby Inc. (SBI), naratyvo konsultantų, kurie stipriai prisidėjo prie žaidimo istorijos kūrimo. SBI, žinoma dėl savo darbų projektuose, tokiuose kaip Unknown 9: Awakening ar South of Midnight, sulaukė kritikos dėl komercinių nesėkmių ir fanų nepasitenkinimo. SSKTJL atvejis tapo vienu ryškiausių pavyzdžių, kodėl Warner Bros. sprendimas bendradarbiauti su SBI buvo laikomas didele klaida.

Studijų uždarymai ir projektų atšaukimai

Reaguodama į nuostolius, Warner Bros. ėmėsi drastiškų priemonių. Buvo uždarytos kelios studijos, įskaitant Monolith Productions, kuri sukūrė populiarią Middle-Earth seriją ir užpanentavo daugelio mylimą Nemesis sistemą, taip pat Player First Games (MultiVersus kūrėjai) ir WB Games San Diego. Monolith uždarymas ypač supykdė fanus, nes studija buvo vertinama už kokybę ir inovacijas, o tuo metu Rocksteady, atsakinga už SSKTJL nesėkmę, liko veikti ir, kaip skelbiama, kuria naują Batman žaidimą. Ir reikia atsiminti, kad čia ne ta pati Rocksteady, kuri sukūrė legendinius Batman žaidimus, visi kūrėjai jau senai yra išsilakstę ir dabar studiją yra pilna naujo „talento“.

Batman Arkham Knight
Batman Arkham Knight

Taip pat buvo atšaukti keli daug žadėję projektai. Wonder Woman žaidimas, turėjęs tapti novatorišku atvirojo pasaulio projektu su Nemesis sistema, buvo atšauktas, nepaisant ankstyvų fanų susižavėjimo jo vizualais ir potencialu gilintis į Diana Prince mitologiją. Be to, Warner Bros atšaukė Hogwarts Legacy papildymą ir Definitive Edition, kurie galėjo atnešti labai lengvų pajamų. Taip pat tyliai nutraukė MultiVersus – žaidimą, turėjusį nemažą potencialą.

Ar yra šviesa tunelio gale?

Warner Bros. Games vadovybė patyrė pokyčių – buvo pašalintas divizijos vadovas David Haddad, o kompanija paskelbė naują strategiją, orientuotą į keturias pagrindines franšizes: Harry Potter, Game of Thrones, Mortal Kombat ir DC (ypač pabrėžiant Batman ir kitus „aukščiausio lygio“ personažus). Šios franšizės, anot Warner Bros, kiekviena yra uždirbusi per 1 mlrd. JAV dolerių vartotojų pardavimų, ir kompanija tikisi jas paversti ateities projektų pagrindu.

Warner Bros Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy

Tačiau su sumažėjusia vidinių studijų ir kūrybinių talentų baze, kyla abejonių, ar ši strategija bus tvari. Warner Bros. neturi aiškaus plano, nuoseklios vizijos ir idėjų, kaip išnaudoti tai, ką jie turi. Labai tikėtinas variantas, kad Warner Bros. Games vėl šoks į live-service žaidimų liūną arba į niekingas papildomai apmokestinto turinio strategijas ir patirs dar vieną fiasko. Palyginimui, kino divizijoje James Gunn, atrodo, yra vienintelis, laikantis DC prekės ženklą kartu, nes Warner Bros. suteikė jam kūrybinę laisvę – tai modelis, kuriuo žaidimų divizija galėtų sekti.

Ateities perspektyvos: ar Warner Bros atsigaus?

Warner Bros. Games divizija yra laisvo kritimo būsenoje – nuo 180 mln. eurų nuostolių dėl Sweet Baby Inc. nesėkmės iki atšauktų milžiniškų projektų, masinių atleidimų ir vadovų kaitos. Kadaise perspektyvus pramogų gigantas dabar traukiasi, mažindamas ambicijas ir prarasdamas fanų pasitikėjimą. Minecraft filmo sėkmė rodo, kad kompanija vis dar gali pasiekti aukštumas, tačiau žaidimų divizijai reikia radikalių pokyčių. Jei Warner Bros ir toliau švaistys turimas galimybes ir resursus, kitos studijos gali sulaukti Monolith likimas, o turtingas jų intelektinės nuosavybės arsenalas liks neišnaudotas.

Susiję įrašai

Palikite komentarą

Prenumeruok naujienlaiškį!

Užsiregistruokite, kad gautumėte mūsų naujienlaiškį. Nepraleiskite geriausių žaidimų bei technologijų naujienų ir istorijų.

Naujienlaiškio forma