Šiandien, 2025 m. rugpjūčio 23 d., pristatau jums naujausias žaidimų ir technologijų industrijos naujienas. Šiandien apžvelgsime:
Valve Fremont Steam konsolė pasirodė Geekbench

Gandai apie Valve sugrįžimą prie Steam konsolių pasitvirtino, kai Valve Fremont pasirodė Geekbench platformoje. Ši konsolė, veikianti su SteamOS, turi šešių branduolių/12 gijų procesorių su 3,2 GHz baziniu dažniu ir 8 GB DDR5 atminties, kaip nurodyta testuose.

Svarbu pažymėti, kad Geekbench duomenys nėra galutiniai – specifikacijos gali keistis iki oficialaus pristatymo. Pavyzdžiui, testas atliktas su Windows 11 Pro, nors galutinis įrenginys greičiausiai naudos SteamOS (Linux pagrindu). Žinomas Valve insideris Brad Lynch teigia, kad Fremont yra „televizoriui skirta PC/konsolė su SteamOS“ ir turi dedikuotą HDMI prievadą. Procesorius – panašus į Hawk Point 2 be integruoto GPU, o vietoj jo naudojamas dedikuotas AMD RX 7600, įmontuotas į specialų Valve korpusą.
Pasak Lynch, Fremont debiutuos kartu su nauju „Ibex“ pulteliu, „Deckard“ VR akiniais ir „Roy“ pulteliais. Valve kol kas oficialiai nepatvirtino konsolės egzistavimo, tačiau Geekbench rezultatai rodo, kad anonsas gali būti artimas.
Gamescom 2025 apdovanojimų nugalėtojai

Gamescom 2025, vykstantis Kelne, Vokietijoje, rugpjūčio 20–24 d., vainikavo 19 apdovanojimų ceremoniją, švęsdamas žaidimų, technologijų ir dalyvių pasiekimus. Apdovanojimų sąrašas apima kategorijas, tokias kaip geriausi vizualai, garsas, žaidimo mechanika, pramogų vertė ir kt. Nugalėtojų sąrašas:
- Geriausi vizualai: Resident Evil Requiem (Capcom Entertainment) – nurungė Borderlands 4, Bye Sweet Carole, Crimson Desert, MIO: Memories In Orbit.
- Geriausias garsas: Resident Evil Requiem (Capcom Entertainment) – aplenkė Cairn, Little Nightmares 3, Phantom Blade Zero, Rockbeasts.
- Geriausia žaidimo mechanika: Donkey Kong Bananza (Nintendo) – įveikė Hela, Mario Kart World, PVKK, Resident Evil Requiem.
- Episkiausias: Resident Evil Requiem (Capcom Entertainment) – pranoko Crimson Desert, Dune: Awakening, Super Meat Boy 3D, Warhammer 40,000: Space Marine 2.
- Labiausiai linksminantis: Hela (Windup/Knights Peak) – nurungė Dispatch, Donkey Kong Bananza, Grounded 2, Mario Kart World.
- Šilčiausias (most wholesome): Hela (Windup/Knights Peak) – aplenkė Is This Seat Taken?, Star Birds, Tiny Bookshop, Winter Burrow.
- Žaidimai su poveikiu: Tiny Bookshop (neoludic games/Skystone Games, 2P Games) – įveikė Cairn, Forever Skies, Hollow Home, Monowave.
- Geriausias mobilusis žaidimas: Love and Deepspace (Papergames/Infold Games) – pranoko Arknights: Endfield, Dungeon Clawler, Genshin Impact, Servant of the Lake.
- Geriausias Microsoft Xbox žaidimas: Grounded 2 (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios) – nurungė Borderlands 4, Crimson Desert, Little Nightmares 3, Ninja Gaiden 4.
- Geriausias Sony PlayStation žaidimas: Resident Evil Requiem (Capcom Entertainment) – aplenkė Borderlands 4, Crimson Desert, Cronos: The New Dawn, Pragmata.
- Geriausias Nintendo Switch 2 žaidimas: Mario Kart World (Nintendo) – įveikė Donkey Kong Bananza, Metroid Prime 4: Beyond, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Winter Burrow.
- Geriausias PC žaidimas: Anno 117: Pax Romana (Ubisoft Mainz/Ubisoft) – pranoko Borderlands 4, PVKK, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, World of Warcraft.
- Žaidimų širdis (HEART OF GAMING) (specialusis žiuri apdovanojimas): Artist Alleys.
- Geriausia sudėtis (Best Lineup): Capcom.
- Geriausias anonsas/treileris (bendruomenės balsavimas): Hollow Knight: Silksong.
- Geriausia stendo ekspozicija: Ubisoft.
- Geriausia stendo ekspozicija (gerbėjų pasirinkimas): Pokemon.
- Geriausia atributika: Star Birds Gacha Machine.
Capcom išsiskyrė laimėdami kelias kategorijas, ypač su Resident Evil Requiem, tačiau keista, kad Nintendo ir Ubisoft taip pat pelnė svarbius apdovanojimus.
Forza Horizon 6 nutekėjimas užsimena apie veiksmą Japonijoje

Forza Horizon 6 veiksmas gali vykti Japonijoje, remiantis nauju nutekėjimu, nors žaidimas dar oficialiai nepatvirtintas. Po Forza Horizon 5 debiuto PlayStation 5 ir didelių atleidimų Turn 10 studios, dėmesys krypsta į Horizon 6, kurį, kaip patvirtino Xbox vadovas Phil Spencer, planuojama išleisti 2026 m.
Nuo 2012 m. Playground Games Horizon festivalį perkėlė į Koloradą, Pietų Prancūziją, Šiaurės Italiją, Australiją, JK ir Meksiką. Dabar nutekėjimas rodo, kad kita stotelė – Japonija. Reddit pasirodė ištrintas Australijos automobilių importo kompanijos Cult & Classic įrašas, kuriame teigiama, kad Forza Horizon komandos narys Australijoje skenavo Kei automobilius – mažiausius, Japonijoje legalius greitkeliams, retai matomus už Tolimųjų Rytų ribų.

Kei automobilių įtraukimas būtinas tiksliam Japonijos kelių atvaizdavimui, o tai gali reikšti, kad žaidime bus galima juos įsigyti. Nutekėjimas nėra oficialus, todėl jį reikėtų vertinti atsargiai, tačiau Japonija ilgai buvo Horizon bendruomenės pageidavimas dėl ikoniškos gatvių lenktynių kultūros, kurią geriausiai galime turbūt pamatyti filme The Fast & Furious: Tokyo Drift.
Nauja Resident Evil Requiem žaidimo eiga (gameplay)

Po Gamescom Opening Night Live renginio, kur buvo parodyta pirmoji Resident Evil Requiem žaidimo eiga, daugelis liko nusivylę, nes išvydo mažai veiksmo. Tačiau internete pasirodė naujas žaidimo įrašas. Žaidėjai, laukę tikro veiksmo, galėjo išvysti naują vaizdo įrašą, paskelbtą Famitsu X platformoje.
Vaizdo įraše matoma, kaip Grace Ashcroft bėga ir klupinėja per įvairias patalpas bei koridorius, sprukdama nuo milžiniško monstro. Monstras gali staiga pasirodyti priešais žaidėją ar prasiveržti pro duris, išlaikydamas įtampą. Grace, laikydama tik žiebtuvėlį, blaškosi tamsiuose ir bauginančiuose koridoriuose. Vėliau ji patenka į apšviestą kambarį, kur monstras negali sekti – šviesa, regis, reaguoja su jo oda. Anksčiau nutekinta informacija patvirtina, kad monstras nemėgsta ryškios šviesos, todėl apšviestos vietos, panašu, kad yra vienintelis būdas nuo jo pabėgti.
Bungie generalinis direktorius Pete Parsons traukiasi, paskelbta kas jį pakeis

Parsons, prisijungęs prie studijos 2003 metais, dirbo prie kelių pagrindinių studijos projektų, tokių kaip Halo 2 ir Destiny. Tapdamas kompanijos generaliniu direktoriumi 2016 metais, jis padėjo išleisti Destiny 2 ir dirbo su PlayStation dėl kontraversiško Bungie įsigijimo 2022 metais.
Justin Truman tapo naujuoju Bungie generaliniu direktoriumi
Oficialaus Bungie tinklalapio įraše buvo paskelbti tiek Parsons, tiek naujojo generalinio direktoriaus Justin Truman komentarai. Parsons kalbėjo apie savo pasitraukimą:
„Po daugiau nei dviejų dešimtmečių, per kuriuos padėjau kurti šią neįtikėtiną studiją, įsteigti „Bungie“ fondą ir plėtoti įkvepiančias bendruomenes, susijusias su mūsų darbu, nusprendžiau perduoti estafetę“, – sakė Parsons. „Ši kelionė buvo didžiausias mano gyvenimo garbės ženklas. Labai didžiuosi pasauliais, kuriuos kartu sukūrėme, ir milijonais žaidėjų, kurie juos laiko savo namais, o labiausiai didžiuojuosi galimybe dirbti kartu su neįtikėtinais protais „Bungie“ studijoje“
Naujasis Bungie generalinis direktorius Justin Truman taip pat pakomentavo šį klausimą:
„Aš esu pasiryžęs remti ir dirbti kartu su kiekvienu komandos nariu, nes mes ir toliau visą savo širdį ir sielą atiduodame šiems pasauliams“, – sako Trumanas. „Pasauliams, kuriuos mylime ir kurie, tikimės, buvo verti jūsų laiko ir aistros. Nes galiausiai tie pasauliai egzistuoja ir klesti tik su jumis juose. Šiuo metu mes intensyviai dirbame, kad tai pasiektume – tiek su „Marathon“, tiek su „Destiny“. Šiuo metu esame labai užsiėmę, bet vėliau šiais metais turėsime daugiau ką parodyti jums abiejuose šiuose pasauliuose.“
Truman, prisijungęs prie Bungie 2010 metais dirbti prie Halo Reach kaip inžinierius, vadovavo didžiajai daliai Destiny 2 bendruomenės pastangų. Prie žaidimo jis dirbo kaip žaidimo patirties direktorius. Atrodo, kad Bungie generalinio direktoriaus pasikeitimas nenukels Marathon ar Destiny išleidimo. Nors Destiny 2 vis dar klesti su naujais papildymais, Marathon patiria sunkumų išeinant į rinką. Vis tiek šis multiplayer žaidimas planuojamas išleisti iki finansinių metų pabaigos.
Paskelbta Escape From Tarkov 1.0 išleidimo data

Po aštuonerių metų Escape From Tarkov pagaliau palieka beta fazę – paskelbta 1.0 versijos išleidimo data.
Internete paskelbto anonso vaizdo įraše Battlestate Games atskleidė, kad Escape From Tarkov 1.0 bus išleistas lapkričio 15 dieną, 2025 metais. Išleidimas ateina po daugiau nei aštuonerių metų beta fazės ir 13 metų po kūrimo pradžios.
Nors su anоnsu nebuvo pateikta daug detalių apie tai, kas bus 1.0 versijoje, ankstesni atskleidimаі turėtų duoti žaidėjams supratimą, ko tikėtis. Visų pirma, Escape From Tarkov 1.0 tikimasi, kad turės atskirą siužetinę liniją, kuri leis jums iš tikrųjų pabėgti iš Tarkov, kaip ir sako pavadinimas. Pabėgimas tada atstatys jūsų personažą, pradedant viską iš naujo (reset).
Be siužeto, taip pat planuojama pridėti tokius elementus kaip klanai ir daugiau frakcijų. Galiausiai turėtų atkeliauti didelis kiekis žaidimo atnaujinimų ir mechanikų, žemėlapių, ginklų pakeitimų.
Šiuo metu galite įsigyti Escape From Tarkov PC už 52 eurų už standartinį žaidimo leidimą. Yra dar trys leidimai, įskaitant 195 eurų vertės „The Unheard” leidimą, kuris suteikia prieigą prie būsimų DLC, Escape From Tarkov: Arena ir žaidimo PvE režimo.
AMD patvirtina, kad FSR4 atvirojo kodo išleidimas buvo klaida, bet MIT licencijas gali būti sunku atšaukti

AMD dabar gali atsidurti sudėtingoje situacijoje ne dėl konkurentų, o dėl to, ko neketino padaryti, bet padarė. Prieš pora dienų AMD išleido FidelityFX SDK 2.0, kuriame taip pat buvo FSR 4. Tačiau iš karto po išleidimo tapo aišku, kad kompanija netyčia pridėjo atvirojo kodo kodą į oficialią saugyklą.
Nors AMD greitai sureagavo ir pašalino saugyklas, kai kurie susiejami failai buvo prieinami pakankai ilgą laiką. Kai kurie vis dar yra prieinami dabar. Vartotojai jau sukūrė fork’us ir, kaip daugelis teigia, kai kodas išleidžiamas kaip atviras, to jau nebeatšauksi.
Kodas atskleidžia, kad AMD dirbo prie INT8 versijos FSR 4, bet ji atrodo nebaigta ir neaišku, ar ji buvo skirta tiekiamoms įrangoms, ar yra ankstesnio darbo likučiai. Verta pažymėti, kad AMD patvirtino, jog tyrinėjo RDNA3 palaikymą dar prieš RX 9000 išleidimą, bet jokių pažadų nedavė.
Upscaling / Super Resolution atvirojo kodo statusas:
- AMD FSR: FSR1, FSR2, FSR3 išleisti kaip atviras kodas;
- FSR4/Redstone niekada nebuvo patvirtinti kaip atviras kodas
- NVIDIA DLSS: DLSS1-DLSS4 uždaras kodas
- Intel XeSS: Kompanija pažadėjo pereiti prie atvirojo kodo, bet niekada to nepadarė
Nuo to laiko, kai kodas tapo prieinamas, vyksta diskusijos apie tai, ar AMD turėtų iki galo ir išleisti visą kodą kaip atvirą. AMD išleido ankstesnes FSR versijas kaip atvirą kodą. FSR 4 atveju AMD niekada nepatvirtino tokių planų, nors daugelis to tikėjosi.

Jei vartotojai atsisiuntė failus iš saugyklos, kuri buvo su MIT licencija, jie teoriškai tuo metu gavo leidimą juos naudoti, kopijuoti ir keisti. Vėlesnis failų ištrynimas neatsaukia jau suteiktos licencijos. Atvirojo kodo licencijos paprastai yra neatšaukiamos, nebent vartotojas pažeidžia licencijos sąlygas.