CD Projekt RED ruošia geimeriams ilgai lauktą „The Witcher 4“, kuris žada tapti ambicingiausiu ir labiausiai įtraukiančiu atviro pasaulio nuotykiu serijos istorijoje. Nors žaidimo išleidimo data dar nepatvirtinta – tikima, kad tai įvyks ne anksčiau kaip 2027 m., – studija jau dalijasi intriguojančiais planais, kurie apima ne tik kūrybinį požiūrį, bet ir techninius sprendimus. Šis projektas, kuriame pagrindine veikėja taps Ciri, siekia išlaikyti „The Witcher 3: Wild Hunt“ dvasią, kartu žengiant į priekį su naujovėmis, kurios žada džiuginti tiek veteranus, tiek naujokus.
The Witcher 4 naratyvas – jokios rutinos
Vienas ryškiausių pažadų – atsisakymas tradicinių „fetch quest“ tipo užduočių, kurios daugelyje žaidimų dažniausiai įgrisdavo iki gyvo kaulo geimeriams. Pasak naratyvo vadovo Philippo Weberio, ši taisyklė buvo nustatyta dar kuriant „The Witcher 3“ ir taip pat išlieka aktuali naujajame projekte. „Mes nekuriame tokių užduočių“, – teigė jis interviu, pridurdamas, kad kiekvienas dizaineris pasiūlė dešimt kartų daugiau idėjų, nei galiausiai pateko į žaidimą. Vietoj rutinos, Weberis akcentuoja gilų naratyvą, kuriame svarbūs ne lengvi atsakymai, o sudėtingi klausimai.

„Mes tai darome ne tam, kad pasipuikuotume. Mums rūpi tyrinėti įdomias temas – ne visada siekdami atsakyti, bet skatindami apmąstyti“, – aiškino jis. Tokios diskusijos, kaip drąsa gilintis į jautrias temas ar pasirengimo susidurti su kritika, vis dar vyksta studijoje, ir tai, anot Weberio, yra būtina, kad kūrinys taptų tikra meno forma. Pavyzdžiui, „The Witcher 4“ techninėje demonstracijoje matėme Ciri, sekančią Mantikoro pėdsakais, tai tokių misijų metu geimeriai susidurs su sudėtingais pasirinkimais, kuriuos, studijos teigimu, ji stato į pirmą vietą, siekdama užtikrinti didesnį žaidėjo įsitraukimą.
Prioritetas konsolėms
Tuo pat metu technologinis žaidimo aspektas žada „revoliuciją“. CD Projekt RED, „pasimokę“ iš „Cyberpunk 2077“ klaidų, ypač adaptuojant žaidimą PS4 ir Xbox One, nusprendė taikyti „console-first“ kūrimo strategiją. Technologijų vadovas Charlesas Tremblay interviu „Digital Foundry“ paaiškino, kad anksčiau kūrę PC platformai ir vėliau pritaikę žaidimą konsolėms susidurdavo su rimtais iššūkiais. Dabar prioritetas – optimizuoti „The Witcher 4“ konsolėms, ypač siekiant 60 kadrų per sekundę (FPS) su ray tracing technologija net baziniame PS5. „Norime įgyvendinti šią ambiciją, todėl pradėjome svarstyti, kokios technologijos tam reikalingos. Mūsų tikslas – išlaikyti 60 FPS ir negrįžti prie 30“, – teigė Tremblay. Tačiau šis planas kelia iššūkių, ypač su kiek silponoku Xbox Series S, kur 60 FPS bus „itin sudėtinga“ pasiekti, ir tai dar tik ateities darbotvarkėje.
Ši strategija atspindi studijos norą užtikrinti sklandų žaidimą, tačiau platformų sąrašas ir išleidimo laikotarpis dar nepatvirtinti. Žinoma tik, kad PC versija yra garantuota, o kitos konsolės priklausys nuo tolesnės plėtros. Malonu girdėti, kad studija bando vengti praeities klaidų kuriant „The Witcher 4“, tačiau „console-first“ politika neatneš nieko gero, greičiausiai tik gausime prastesnę PC žaidimo versiją. Na, bet tikėkimės, kad nebus taip kaip dažniausiai nutinka su tokiomis politikomis.

Vizualinis žaidimo aspektas taip pat kelia klausimus. Po neseniai parodyto techninio demonstracinio vaizdo, kuriame matėsi 60 FPS su ray tracing technologija PS5, studija pabrėžia, kad tai tik pradžia. Nors Xbox Series S optimizacija dar laukia sprendimų, „The Witcher 4“ žada stulbinančią grafiką ir dinamišką pasaulį. Bet ar tikrai įmanoma bus išlaikyti bent dalį to kas buvo parodyta ant silpnesnių konsolių? Nes labai galimas variantas, kad ant Xbox Series S žaidimas gali atrodyti kaip bulvė.
Kūrybinis chaosas ir tęsinio dvasia
Kūrybinis procesas taip pat grįžta prie šaknų. Weberis atskleidė, kad „The Witcher 4“ komanda semiasi įkvėpimo iš „The Witcher 3“ kūrimo laikų, vadindami tai „geru kūrybiniu chaosu“. Tuo metu darbai vyko intuityviai, remiantis „vibe’u“, ir šią energiją jie nori išsaugoti. „Kartais sakau: Padarykime tai! Padarykime tai nešvariai, taip, kaip darydavome anksčiau!“, – dalijosi Weberis. Studija siekia perimti „The Witcher 3“ filosofiją – rūpestį istorijomis ir žaidimų kūrimu – kartu atsakingai žvelgdama į naujoves. „Turime naujų klausimų, į kuriuos norime atsakyti, kad tai būtų tikras tęsinys, o ne pakartojimas“, – pridūrė jis.
Kol kas nežinoma pagrindinė Ciri istorija ar jos motyvacija, išskyrus jos naująjį vaidmenį kaip witcher’ės. CD Projekt RED tikisi, kad šis projektas ne tik išlaikys serijos palikimą, bet ir nustatys naujus standartus. CDPR ragina geimerius sekti naujienas, nes ateinančiais mėnesiais laukia daugiau detalių apie šį ambicingą kūrinį.