CD Projekt RED neseniai pasidalino naujienomis apie The Witcher 4, ir, kaip jau įprasta, vėl girdime pažadus apie „sunkius pasirinkimus“ bei „žaidėjo laisvę“. Ar tai tik dar vienas marketingo triukas, ar šįkart studija tikrai pristatys ką nors naujo? Pažvelkime, ką jie sako.
The Witcher 4 pasirinkimai, kurie… liūdins?
Žaidimo direktorius Sebastian Kalemba interviu metu su IGN teigė, kad The Witcher 4 ir toliau laikysis franšizės tradicijos – vers žaidėjus rinktis tarp sunkių sprendimų tiek pagrindinėje istorijoje, tiek šalutinėse misijose. „Nesvarbu, koks pasirinkimas ar pasekmė, norime, kad žaidėjai jaustųsi atlyginti, net jei galutinė emocija yra liūdesys,“ – sakė Kalemba. Jo teigimu, jei emocinė kelionė bus nuosekli, žaidėjai jausis gerai net su liūdnomis pasekmėmis. Skamba gražiai, bet ar tikrai CD Projekt RED sugebės tai įgyvendinti neiškraipant pirminės medžiagos ir visos istorijos?
Kalemba taip pat pabrėžė, kad žaidėjo laisvė – esminė studijos žaidimų dalis. „Norime, kad žaidėjo sprendimai būtų centre,“ – teigė jis. Anot jo, The Witcher 4 leis žaidėjams aiškiai jausti, kad jų pasirinkimai turi reikšmę, o pasekmes teks spręsti patiems. „Tai The Witcher evoliucija, todėl žaidėjai turės daugiau įrankių ne tik naratyvo, bet ir žaidimo mechanikos prasme,“ – pridūrė jis. Studija žada daugiau galimybių, kad žaidėjas jaustų: „Aš esu žaidėjas ir aš formuoju savo patirtį.“

Tik ar tai nebus tik dar vieni tušti žodžiai, kaip jau girdėjome anksčiau su Cyberpunk 2077. Nors tai vienas mano mėgstamiausių žaidimų, tačiau pasirinkimo nelabai būta šiame žaidime, na apart skirtingų pabaigų, kurias per vieną žaidimą gali visas pereiti, nereikia per naują žaisti visos istorijos. Dėl šio sprendimo, CD Projekt RED taip buvo susilaukę nemažai kritikos, nes lengvai nugesino R iš RPG.
Ciri kaip nauja herojė – šansas ar rizika?
The Witcher 4 oficialiai pristatytas 2024 m. gruodį per The Game Awards, kur CD Projekt RED parodė pirmąjį anonsą, sukurtą su Unreal Engine 5. Nors žaidimo eigos taip ir nepamatėme, anonse atskleista, kad naująja protagoniste taps Ciri, pakeisianti Geraltą. Studijos finansų direktorius Piotr Nielubowicz lenkų leidiniui teigė: „Manome, kad Ciri yra puikus pasirinkimas naujai sagai, nes ji atveria daug naratyvinių ir meninių galimybių.“ Jis pridūrė, kad Ciri leis papasakoti istoriją iš naujos perspektyvos, bet daugiau detalių atskleisti atsisakė. „Turime ambiciją su kiekvienu žaidimu kilti vis aukščiau, ir tai galioja ketvirtajai The Witcher daliai,“ – užbaigė jis.

Nors ir mačiau, kad žmonės kritikuoją Ciri pasirinkimą kaip protagoniste, tačiau jei esi žaidęs The Witcher 3, tai kaip ir buvo aišku, kad jeigu turėsime tęsinį, tai Ciri bus pagrindinė veikėja. Man asmeniškai baisu, kad „nauji“ naratyvo dizaineriai ir „super vakarietiškos“ pažiūros neišdirbtų Ciri, nei jos charakterio, nei vertybių, nei jos išvaizdos.
Žaidimas kuriamas PC, PS5 ir Xbox Series X/S platformoms, bet tikslios išleidimo datos dar nėra. Tuo tarpu studija švenčia The Witcher 3: Wild Hunt dešimtmetį – tai primins, kas franšizę padarė tokia populiaria.

Ar laisvė bus tikra?
CD Projekt RED vėl kalba apie žaidėjų pasirinkimų svarbą ir emocinę kelionę The Witcher 4. Ciri kaip nauja herojė skamba intriguojančiai, bet ar studija tikrai leis žaidėjams formuoti savo kelią, ar vėl gausime gražius pažadus, o galutinis rezultatas bus linijinis? Po Cyberpunk 2077 starto fiasko žaidėjų bendruomenė turi teisę būti skeptiška – ar šįkart CD Projekt RED ištesės žodį, ar vėl teks laukti pataisymų metų metus?