Polygon, žaidimų portalas, kuris kažkada buvo Vox Media flagmanas, ką tik parduotas Valnet – Kanados media korporacijai, valdančiai GameRant, ScreenRant, TheGamer ir krūvą kitų SEO orientuotų svetainių. Vos tik sandoris įvyko, dauguma darbuotojų tapo „poly-gone“ – prasidėjo masiniai atleidimai, įskaitant buvusį vyriausiąjį redaktorių Chris Plante.
Valnet pranešime spaudai Hassanas Youssefas gyrėsi, kad šis įsigijimas „puikiai atitinka“ jų žaidimų portfolio. Polygon prisijungs prie tokių svetainių kaip DualShockers, Fextralife ir OpenCritic. Kompanija gyrėsi savo „įrodyta operacine kompetencija“, bet ilgamečiams Polygon darbuotojams šis perėjimas atnešė daugiau atleidimų nei galimybių. Socialiniuose tinkluose ir vidiniuose pranešimuose matyti, kad ne visi darbuotojai buvo išlaikyti. Chris Plante, vienas žinomiausių portalo veidų, parašė: „Aš nebedirbu Polygon. Jei ieškote darbuotojų, prašau apsvarstyti daugybę talentingų rašytojų ir redaktorių, kurie dabar ieško darbo. Kiekvienas jų nusipelno vietos jūsų komandoje. Daugiau apie pardavimą nekalbėsiu, nes nebuvau įtrauktas.“ Kažkodėl nesistebiu, kad visi šie Polygon darbuotojai turi Bluesky profilius.
Vox Media vadovas Jim Bankoff pardavimą aiškino kaip strateginį sprendimą, kurį lėmė sudėtinga ekonominė situacija. „Šis sandoris leis mums sutelkti energiją ir investicijas į kitas prioritetines augimo sritis mūsų portfelyje“, – sakė jis. Vidiniai pranešimai Vox Media darbuotojams mini, kad pardavimą paskatino visos rinkos trikdžiai ir finansiniai iššūkiai. Na, aišku, lengva kaltinti ekonomiką, kai reikia atsikratyti portalo, kuris pastaraisiais metais labiau garsėjo savo „teisingais“ straipsniais nei kokybišku turiniu žaidėjams.
Polygon ateitis
Bet Valnet istorija kelia rimtų abejonių dėl Polygon ateities. Ši kompanija dažnai apibūdinama kaip dirbanti pagal principą „daug turinio, mažai sąnaudų“. Neseniai TheWrap citavo buvusį Valnet darbuotoją, kuris jų darbo sąlygas pavadino „beveik vergiškomis“ (almost sweatshop-level) – neįmanomi lūkesčiai, minimali redakcinė priežiūra. Su 27 prekės ženklais po savo sparnu, Valnet sparčiai užvaldo skaitmeninės žiniasklaidos rinką, pirkdama gerai žinomus vardus ir paversdama juos klikų mašinomis. Kritikai sako, kad toks požiūris aukoja kokybę ir žurnalistinę atsakomybę vardan kiekybės ir algoritmų patrauklumo. Ir būkim atviri – Polygon jau ir taip buvo praradęs dalį auditorijos dėl savo pernelyg „progresyvių“ redakcinių pasirinkimų, tai sunku tikėtis, kad Valnet dabar sugrąžins buvusią šlovę.
Šis pardavimas – ne vienintelis Valnet žingsnis. Šiemet jie jau įsigijo Fextralife, o tai rodo jų planą užvaldyti žaidimų medijos rinką. Dabar jie kontroliuoja didelę dalį apžvalgų agregatorių, gidų portalų ir pramogų naujienų svetainių. Tai kelia klausimų apie redakcinę nepriklausomybę ir rinkos vienodėjimą. Kai viena kompanija valdo tiek daug žaidimų žiniasklaidos, ar dar galima tikėtis objektyvumo? Jau dabar matyti, kad Valnet labiau rūpi SEO ir pelnas, o ne turinio kokybė. Pavyzdžiui, GameRant straipsniai dažnai būna pilni pasikartojimų – tie patys „10 geriausių“ sąrašai, perrašyti šimtą kartų, kad tik pritrauktų Google klikus.

Polygon fanams ir kritikams šis pardavimas žymi ne tik savininkų pasikeitimą, bet ir portalo tapatybės pabaigą. Kad ir kokia būtų Valnet vizija, pirmas jų žingsnis buvo aiškus – iššluoti didžiąją dalį komandos, kuri kūrė šį portalą. Ir tai ne vienintelis atvejis žaidimų žiniasklaidoje. Pastaraisiais metais matėme, kaip užsidaro ar transformuojasi kiti portalai – 2023 m. The Washington Post uždarė savo žaidimų skiltį Launcher, Vice Media nutraukė WayPoint, o 2024 m. GameStop uždarė Game Informer, kuris neseniai buvo atgaivintas Gunzilla. Ši rinka darosi vis sunkesnė, ir Valnet strategija atrodo aiški – pirkti, optimizuoti, uždirbti.
Polygon redakcinė kokybė
Ką tai reiškia žaidėjams? Tikėtina, kad Polygon virs dar viena turinio ferma, kur straipsniai bus rašomi ne dėl kokybės, o dėl klikų. Jau dabar galima numanyti, kad vietoj gilių apžvalgų ar analitikos gausime „10 priežasčių, kodėl naujasis Mario yra geriausias“ tipo straipsnius. O redakcinė kokybė? Na, jei Valnet istorija ką nors rodo, tai kokybė čia ne prioritetas. Be to, žaidimų žiniasklaida ir taip kenčia nuo per didelio korporacijų spaudimo – Valnet dominavimas tik dar labiau sumažins įvairovę ir nepriklausomybę.
Tiems, kas sekė Polygon dėl jo turinio – net jei jis kartais būdavo per daug „teisingas“ – tai prasta žinia. Valnet greičiausiai pavers portalą dar vienu pelno įrankiu, o ne vieta, kur žaidėjai gali rasti tikrą informaciją. Taigi, jei ieškote kokybiškų žaidimų naujienų, turbūt teks ieškoti kitur – kol dar yra kur.
Daugiau kultūros naujienų rasite čia