Nintendo teisinis karas prieš Palworld tęsiasi, ir jie net neslepia, kad nori sunaikinti šį žaidimą. Pocketpair, Palworld kūrėjai, priversti daryti pokyčius, kurie keičia žaidimo esmę – ne dėl žaidėjų prašymų, o dėl Nintendo ir The Pokémon Company spaudimo. Štai kas vyksta ir kaip tai gali paveikti visą žaidimų industriją.
Nintendo teisinis spaudimas: ne dėl apsaugos, o dėl konkurencijos
Nintendo jau seniai žinomi dėl savo agresyvaus požiūrio į teisinius reikalus – fanų žaidimai, ROM hack’ai, emuliatoriai dažnai tampa jų taikiniu. Dabar jie nusitaikė į Palworld, populiarų žaidimą, kurį daugelis vadina „Pokémon su ginklais“. Bet šis puolimas – ne dėl Pokémon teisių apsaugos. Tai dėl konkurencijos sunaikinimo.

2025 m. gegužės 8 d. Pocketpair per X pranešė, kad yra priversti atlikti „nuviliančius“ žaidimo pokyčius dėl Nintendo ir The Pokémon Company ieškinio. Nintendo teigia, kad Palworld pažeidžia tris jų patentus, susijusius su būtybių gaudymo mechanikomis, konkrečiai – metant sferas ir sklandant. Dėl to Pocketpair pašalino Palų kvietimą metant sferas ir stipriai apribojo sklandymą su Palais. Tai ne smulkūs pataisymai – tai smūgis į tai, kas darė Palworld unikaliu ir smagiu, daugelio nuomone, net įdomesniu už pastaruosius pagrindinius Pokémon žaidimus.
Nintendo tikslas aiškus: jie nori uždusinti Palworld, kol jis netaps dar didesne grėsme. Palworld jau dabar yra fenomenas – nuo išleidimo jis pritraukė milžinišką dėmesį visame pasaulyje, siūlydamas chaotišką alternatyvą sustabarėjusiai Pokémon formulei. Užuot tobulinę savo žaidimus ar priėmę konkurenciją, Nintendo pasirinko teisinį kelią.
Palworld pokyčiai: kas iškirpta ir kodėl?
Pocketpair pranešime X tinkle atsiprašė žaidėjų: „Mes turėjome priimti tam tikrus kompromisus. Atsiprašome už nepatogumus ir susirūpinimą, kurį kelia šis teisinis procesas.“ Jie pabrėžė, kad pokyčiai padaryti ne dėl žaidėjų atsiliepimų ar mechanikos problemų, o dėl Nintendo spaudimo. Štai kas pasikeitė:
- Palų kvietimas metant sferas (Pal Spheres) – visiškai pašalintas. Tai buvo pagrindinė mechanika, primenanti Pokémon Poké Ball sistemą, bet su Palworld stiliumi.
- Sklandymas su Palais – stipriai apribotas. Ši funkcija leido žaidėjams skristi su būtybėmis, kas suteikė žaidimui laisvės ir dinamikos.

Pocketpair taip pat teigia, kad toliau ginčija Nintendo patentų pagrįstumą, nurodydami, kad panašios mechanikos buvo naudojamos kituose žaidimuose, pavyzdžiui, Craftopia, dar iki Nintendo patentų registracijos. Tačiau kol teisiniai ginčai tęsiasi, jie priversti keisti žaidimą, kad išvengtų tolesnių problemų.
Kodėl Palworld toks pavojingas Nintendo?
Palworld pasisekimą lėmė ne Pokémon kopijavimas, o tai, ko Nintendo nedrįso daryti: evoliucionuoti. Palworld pasiūlė tai, ko geimeriai norėjo – iššūkio, naujovių, įvairovės. Žaidimas sujungė būtybių kolekcionavimą su išgyvenimo elementais, ginklais ir atviru pasauliu, sukuriant kažką šviežio ir naujo. Nintendo, užuot atsakę kūrybiškumu, pasirinko teisinį puolimą.
Nintendo strategija aiški: jie siekia išdarkyti Palworld tapatybę, pašalindami tai, kas daro žaidimą smagiu, ir paversti į ką niekas antrą kartą net norės pažvelgti. Ne gana to – tai signalas kitiems indie kūrėjams: „Nekiškite nagų prie mūsų smėlio dėžės.“ Nintendo bijo, kad Palworld sėkmė įkvėps kitus kūrėjus mesti iššūkį jų dominavimui.
Pocketpair atsakas: kova už išlikimą
Nepaisant spaudimo, Pocketpair nepasiduoda. Jie toliau atnaujina žaidimą, bendrauja su bendruomene ir stengiasi judėti pirmyn. Jų pranešime X tinkle jaučiamas atsargumas – jie kalba pagarbiai, atsiprašo žaidėjų, bet akivaizdu, kad tai kompanija, puolama iš visų pusių. Jie kovoja ne tik už Palworld, bet ir už teisę kurti be baimės būti sudraskytiems mega korporacijų.

Jei Palworld išgyvens šį teisinį puolimą, tai gali tapti precedentu. Kiti kūrėjai pamatys, kad galima atsilaikyti prieš milžinus kaip Nintendo. Ir būtent to Nintendo bijo labiausiai – ne Palworld sėkmės, o to, kad jis įkvėps kitus mesti iššūkį jų monopolijai.
Platesnis poveikis: kas laukia žaidimų industrijos?
Šis konfliktas – ne tik apie Palworld. Nintendo veiksmai siunčia signalą visai žaidimų industrijai: konkurencija bus baudžiama. Užuot skatinę inovacijas, jie naudoja teisinius įrankius, kad užgniaužtų bet kokį kūrybiškumą, kuris bent kažkiek prisiartinęs prie jų teritorijos. Tai kelia grėsmę organinei industrijos plėtrai – jei net sėkmingi žaidimai kaip Palworld bus naikinami, kas drįs rizikuoti ateityje?
Palworld atvejis parodo, kaip didžiosios kompanijos gali stabdyti progresą. Nintendo, užuot kūrę geresnius žaidimus, renkasi lengvesnį kelią – teisinį. Bet geimeriai mato, kas vyksta, ir jų palaikymas Palworld gali tapti didesne jėga, nei Nintendo tikisi.
Palworld yra išleistas Playstation 5, Xbox Series ir PC (Steam) platformoms