Naujausias Nintendo Switch firmware atnaujinimas (20.0.0) jau čia – ir jau kelia visur pasipiktinimą. Ir ne be priežasties, turiu pridurti. Agresyviai siekdama skaitmeninės kontrolės, Nintendo tyliai panaikino vieną naudingiausių funkcijų šeimoms ir namams su keliais įrenginiais: internetinį žaidimų dalijimąsi. Ši funkcija anksčiau leido žaisti tą patį žaidimą internetu vienu metu per skirtingas konsoles, bet šis atnaujinimas tą galimybę panaikino – Ačiū, Nintendo!
Su nauja „Virtual Game Card“ sistema, kurią jie paskelbė per Nintendo Switch 2 Direct, Nintendo dabar traktuoja skaitmeninius žaidimus kaip fizines kasetes. Iš pirmo žvilgsnio atrodo nekaltai, ir iš pradžių man taip atrodė, kol nesupratau, kad tai visiškai sunaikina galimybę dviem žmonėms žaisti tą patį nupirktą skaitmeninę žaidimo kopiją internetu, vienu metu, per skirtingas konsoles. Anksčiau tai buvo įmanoma naudojant pirminės/antrinės konsolės sistemą, kur žaidimą, nupirktą vieno asmens, galėjo žaisti internetu vienu metu abiejose sistemose skirtingi vartotojai.

Dabar? To lankstumo nebeliko. Kodėl? Dėl Nintendo superinių sprendimų. Nors kai kurie tai vadina „spraga“, leidžiančia tariamai „nelegaliai“ naudotis programine įranga, kaip pažymėjo „Nintendo Prime“ platformoje X. NE – tai iš tiesų buvo Nintendo reklamuojama funkcija (Web archive nuoroda).
Nauja sistema dabar visiškai panaikina pirminės ir antrinės konsolės koncepciją. Vietoj to, tik viena konsolė vienu metu gali turėti „įkeltą“ Virtual Game Card. Geriausias būdas tai paaiškinti – tarsi turėtum tik vieną fizinę kopiją, kurią reikia skaitmeniniu būdu „išimti“, kad kita sistema galėtų ją naudoti. Žinoma, yra sudėtingas apeinamas būdas, susijęs su internetinėmis licencijomis ir vienos sistemos nustatymu į lėktuvo režimą, bet esmė išlieka: internetinis žaidimas vienu metu nebegalimas.
Būkime atviri – tai ne klaida. Tai tyčinis sprendimas. Nintendo kasdien muša naujus rekordus akcijų biržoje. Bet tuo pačiu metu vis labiau grimzta į naują godumo lygį, išnaudodama visas įmanomas galimybes, traukdama kiekvieną įmanomą svertą tam, kad išspaustų dar daugiau pinigų iš savo klientų.

Nors galiausiai Nintendo yra verslas ir, kad verslas klestėtų – jam reikia uždirbti pinigus, tačiau pastaruoju metu Nintendo klientų pasitikėjimas smarkiai smunko. Ir jei šis sprendimas nepasiteisins, ir tikrai manau taip ir bus, jie privalės pažvelgti į tai ką padarė ir paklausti savęs – ar tai buvo verta?
Tai dar vienas rinkos apgaulės pavyzdys: agresyviai skatinti žaidėjus pirkti skaitmeninius žaidimus, o tada – kaip ir tikėtasi – po pirkimo atimti funkcijas, kad išspaustų dar daugiau pinigų. Dabar, jei norime žaisti ką nors kaip Mario Kart internetu kartu per atskirus Switch’us, teks pirkti antrą kopiją už pilną kainą.

Nintendo teigia, kad būsimasis Switch 2 išspręs dalį šių problemų su nauja „GameShare“ funkcija, bet tas „sprendimas“ veiks tik tam tikriems žaidimams ir tik per vietinį belaidį ryšį. Tai toli gražu ne tikras sprendimas. Ir esmė ta, kad Nintendo ne tik pakeitė taisykles – jie atėmė didžiulę funkciją, už kurią žmonės jau yra sumokėję ir jie tvirtin, kad tai yra „progresas“.