Šiandien, 2025 m. liepos 9 d., pristatau jums pirmos savaitės pusės technologijų ir žaidimų naujienas. Apžvelgsime Lossless Scaling frame generation perkėlimą į Linux, gandus apie kelis kuriamus Fallout projektus ir kitas žaidimų bei technologijų aktualijas.
Turinys
Lossless Scaling Frame Generation dabar prieinamas Linux sistemoms

Lossless Scaling – mokamas įrankis, leidžiantis atlikti upscaling’ą ir frame generation ant palaikomos aparatinės įrangos, veikia sistemos lygmeniu, o ne kaip žaidimo ar tvarkyklės funkcija. Šis įrankis dažnai atnaujinamas ir, nors yra mokamas, sulaukė itin teigiamų atsiliepimų. Dabar jo gerbėjai perkėlė frame generation funkciją į Linux, o tai gali išplėsti jos palaikymą daugiau žaidimų.
Skirtingai nei NVIDIA DLSS, kuriam reikalingas specifinis žaidimų ir GPU suderinamumas, AMD FSR Frame Generation yra lengviau įdiegiamas. Taip pat egzistuoja būdas pakeisti DLSS į FSR Frame Generation, tačiau tai nėra natūralus sprendimas. Lossless Scaling aplenkia šias technologijas, siūlydamas savarankišką programinę įrangą, potencialiai veikiančią su įvairių gamintojų GPU.

Projektas Linux platformoje dar ankstyvoje stadijoje ir reikalauja rankinio nustatymo, todėl tinka patyrusiems vartotojams. SteamDeckHQ ir GamingOnLinux pažymi, kad reikia įdiegti kelis komponentus per komandinę eilutę ir turėti Steam versiją, kuri naudoja senesnį build’ą. Norint įjungti funkciją, žaidimo paleidimo parinktyse reikia pridėti ENABLE_LSFG=1 %command%.
Įdomu, kaip šis projektas buvo įgyvendintas. Kūrėjai norėjo, kad Lossless Scaling veiktų per Vulkan, o ne Windows išskirtinį Direct3D 11. Jie išanalizavo programą, patvirtino, kad ji naudoja D3D11, ir pritaikė DXVK, kuris verčia D3D11 į Vulkan. Shader’iai buvo išgauti, išbandyti Linux sistemoje, o Shader’ių pipeline’as perrašytas rankiniu būdu, nes esami įrankiai to negalėjo atlikti. Galiausiai visas pipeline’as buvo perrašytas naudojant Vulkan, pridedant automatizaciją, kad kitiems nereikėtų kartoti šio proceso.
Kuriami keli nauji Fallout projektai, bent jau taip teigiama…

Po Xbox Games Showcase, kuriame Bethesda Game Studios nepaskelbė nieko naujo apie Fallout, išskyrus papildymą Fallout 76, gerbėjai liko nusivylę. Daugelis laukia Fallout 3 remastered ar Fallout: New Vegas tęsinio, tačiau naujienų trūksta. Entuziazmas po Fallout TV serialo atslūgo, o antrojo sezono teks laukti dar apie pusmetį, Fallout 5 horizonte nematyti, o Fallout 76 vėl išgyvena endgame stagnaciją.
Vis dėlto šaltiniai teigia, kad kuriami keli Fallout projektai. Balandį buvo užsiminta, kad Fallout 3 remastered egzistuoja, bet jo teks laukti ilgai. Fallout 5 taip pat dar toli, kai jis pasirodys – galbūt žaisime ant PlayStation 7 ar 8. Skill Up podcast’e Friends per Second VGC žurnalistas Jordan Midler teigė:
„Fallout yra didysis projektas. Negaliu patikėti, kad jie iškart nepradėjo kurti Fallout 5…
Yra kuriami keli Fallout projektai, įskaitant tą, kurio visi laukiate, bet jie dar nepasiekė stadijos, kad galima būtų kažką apie juos kalbėti plačiau, ir tikrai jų nežaisite artimiausiu metu.“
Tikėtina, kad vienas iš jų yra Fallout 3 Remastered, o kitas gali būti susijęs su Fallout: New Vegas, pasinaudojant serialo populiarumu. Kai kurie juokauja, kad galimas Fallout Shelter 2. Bethesda Game Studios taip pat kuria Starfield papildymą ir The Elder Scrolls 6, todėl nauji Fallout žaidimai užtruks pakankamai ilgai.
ShadPS4 emuliatorius 0.10.0 siūlo dar geresnę Bloodborne ir kitų žaidimų emuliaciją

Naujausia ShadPS4 PlayStation 4 emuliatoriaus versija 0.10.0 pristato svarbią funkciją, leidžiančią tiksliau emuliuoti žaidimus, įskaitant Bloodborne. Atnaujinimas, atsisiunčiamas iš oficialios svetainės, apima branduolio, bibliotekų, shader’ių kompiliatoriaus, GPU ir GUI patobulinimus. Svarbiausia naujovė – readbacks funkcija, kuri imituoja PS4 bendrąją atmintį, perkeldama GPU modifikuotą atmintį atgal į CPU.
Tai užtikrina, kad Bloodborne vertex sprogimai ar The Last Guardian Trico lipimo gebėjimai veiktų teisingai. Funkcija eksperimentinė, todėl pagal nutylėjimą išjungta ir turi būti įjungiama per konfigūracijos failus, tačiau gali sukelti veikimo problemų. Dar praeitame atnaujinime matosi šio emuliatoriaus pažanga PS4 ekskliuzyve The Last Guardian. BrutalSam vaizdo įraše parodyta, kaip veikia The Last Guardian, Driveclub ir Killzone Shadow Fall, nors šių žaidimų emuliacijos dar nėra tobulos, progresas yra išties įspūdingas, turint omenyje, kad žaidimai pradėti emuliuti vos prieš kelias savaites.
Capcom atšaukia Monster Hunter Wilds paskaitą dėl grasinimų

Capcom atšaukė paskaitą, planuotą CEDEC 2025 renginyje Japonijoje apie Monster Hunter Wilds PC optimizavimą, dėl žaidėjų grasinimų, susijusio su žaidimo veikimo problemomis. Automaton praneša, kad sprendimas greičiausiai priimtas siekiant apsaugoti kūrėjų komandą, nors oficiali priežastis nepaskelbta. Atvirai, jiems geriau šnekėti apie, bet ką kitą , tik ne apie optimizaciją.
Paskaita, pavadinta „Kaip padaryti, kad Monster Hunter Wilds veiktų sklandžiai! Viskas, ką reikia žinoti apie optimizavimą“, turėjo aptarti Capcom pastangas užtikrinti žaidimo veikimą įvairiuose PC nustatymuose. Nuo pat žaidimo išleidimo šiemet PC versija susiduria su problemomis, ir Capcom pripažino šias bėdas. Paskaita buvo dalis plano spręsti problemas ir bendrauti su žaidėjais. Po Title Update 2 atnaujinimo, kai kurios klaidos išliko, o taip pat kai kurie komandos nariai sulaukė grasinimų.
Capcom savo svetainėje paskelbė pareiškimą, pabrėždami, kad rimtai vertina žaidėjų atsiliepimus, tačiau į grasinimus ir priekabiavimus bus reaguojama atitinkamai, įskaitant kreipimąsi į teisėsaugą.
Game Pass pelningumas neįtraukia pirmosios šalies kaštų

Game Pass pelningumo klausimas diskutuojamas nuo Microsoft prenumeratos paslaugos debiuto 2017 m. birželį. Daugelis manė, kad Microsoft gali subsidijuoti paslaugą, bet ne amžinai – ji turi tapti pelninga. Phil Spencer 2019 m. gruodį teigė: „Žmonės klausia, ar tai tvaru? Galiu pasakyti, kad su Xbox Game Pass šiuo metu tiek mums, tiek dalyviams sekasi labai gerai… Kitąmet startuojant, turėsime žaidimų biblioteką, prieinamą nuo pirmos dienos.“ Tačiau dėl lėto prenumeratorių augimo, studijų uždarymo ir atleidimų Game Pass vėl kritikuojamas kaip nepastovus ir nepelningas modelis.
Chris Dring, buvęs GamesIndustry.biz redaktorius, X platformoje teigė, kad Microsoft skaičiuoja Game Pass pelningumą pagal trečiųjų šalių mokesčius, rinkodarą ir paslaugų kaštus, bet neįtraukia prarastų pajamų iš pirmosios šalies studijų. „Jei pirmosios šalies studijos gautų panašų kompensavimą, pelningumas būtų kitoks,“ pridūrė jis. Tai ypač svarbu, nes Xbox studijoms dabar priklauso Bethesda ir Activision Blizzard, turinčios franšizes kaip Call of Duty, Diablo ir DOOM. Kiek ilgai Microsoft gali sau leisti talpinti šiuos žaidimus Game Pass nuo pirmos dienos, lieka neaišku.
Tyrimai rodo, kad dirbtinio intelekto naudojimas mažina smegenų veiklą

Nauji tyrimai rodo, kad dažnas dirbtinio intelekto platformų, tokių kaip ChatGPT ar Grok, naudojimas gali mažinti smegenų veiklą. 2024 m. vasarą pradėtas tyrimas apie ChatGPT vartotojų kognityvinį nuosmukį buvo išplėtotas MIT, apimant ir kitas AI pokalbių paslaugas, įskaitant X platformos Grok.
MIT Media Lab tyrime analizuoti studentai, rašantys ese su AI pagalba, palyginti su tais, kurie naudojo tik paieškos naršykles ar nenaudojo nieko. AI naudojusi grupė rodė žymiai mažesnį smegenų aktyvumą, nes jie „perleido“ mąstymą botui. 2024 m. PsyPost tyrimas taip pat siejo ChatGPT su atminties praradimu ir sumišimu po ilgo naudojimo.
Tyrime dalyvavo 18–39 m. amžiaus žmonės, ne tik studentai. Rezultatai kelia nerimą, nes vaikai, kurių smegenys dar vystosi, mokomi remtis AI net smulkioms užduotims, ir tai prisideda prie to kas vadinama „brainrot“. Taip pat prie dėmesio ir nerimo problemų, kurias sukelia socialinių medijų priklausomybė. Studentai, nenaudoję AI, teisingai atsakydavo dažniau, nes savarankiškai ieškojo informacijos, o AI vartotojai rečiau pateikdavo teisingus atsakymus dėl AI „haliucinacijų“, Taip pat, tie kurie remiasi AI sunkiau susidoroja su įvairiomis užduotimis dėl to, kad visi atsakymai buvo pateikti ant padėkliuko ir jiems patiems nereikėdavo atlikti tyrimo ar paieškos, kurioje patys galėtų pasidaryti išvadas.