Šiandien, 2025 m. rugpjūčio 30 d., pristatau jums naujausias žaidimų ir technologijų industrijos naujienas. Šiandien apžvelgsime:
Heroes of Might & Magic: Olden Era pristato naująją Schism frakciją

Paskelbta, kad Heroes of Might & Magic: Olden Era žaidime debiutuos nauja frakcija – Schism. Kūrėjai iš Unfrozen ir leidėjai Hooded Horse atskleidė detales apie šią frakciją, kuri atsiskyrė nuo pagrindinės kontinentinės galios Alvar, ieškodama savo sprendimų prieš Hive grėsmę. Ši grupė įsikūrė snieguotose kalnų vietovėse ir užšalusiose daubose, toli nuo civilizacijos, kur sukūrė visuomenę, pagrįstą raštingumu, griežta hierarchija ir noru atkurti savo protėvių Vori senovinius ritualus.
Frakcijoje bus prieinami aštuoni herojai ir septyni būtybių lygiai, kaip įprasta daugumai frakcijų. Daugiau informacijos apie būtybes, herojus, burtus ir kitką galima rasti žemiau pateiktuose šaltiniuose.
Be Schism, žaidimas startuos su penkiomis kitomis frakcijomis: Temple (klasikiniai žmonės), Dungeon ( požeminės būtybės ir tamsieji elfai), Hive (demoniški vabzdžiai), Necropolis (nemirėliai ir vampyrai) bei Sylvan (gamtos ir fejų pajėgos). Heroes of Might & Magic: Olden Era pasirodys 2025 metais per „Early Access“ Steam. Nors planuota išleidimo data buvo 2025 m. antrasis ketvirtis, žaidimas atidėtas vėlesniam laikui, kad kūrėjai galėtų sukurti išties išskirtinį kūrinį.
Paramount siekia teisės kurti Call of Duty filmą

Skelbiama, kad Paramount siekia įsigyti teises sukurti „Call of Duty“ filmą, kuris esą yra didelė prioritetų dalis šiai 110 metų senumo kino gamybos kompanijai. Kol kas oficialiai tai nepatvirtinta, taip pat nežinoma, kokia forma filmas galėtų pasirodyti.
Žaidėjai greitai sureagavo skeptiškai: vieni teigia, kad dabar ne laikas tokiam projektui, kiti juokauja apie galimą „Beavis ir Butthead“ tipo filmą. Prieš Microsoft ir Activision Blizzard susijungimą sklandė gandai apie tokio filmo galimybę, o neseniai „Puck News“ pranešė, kad tai yra „Paramount“ naujosios vadovybės prioritetas.
Žaidėjų nuomonės apie šią naujieną yra prieštaringos. Vieni lygina tai su 2024 m. pasirodžiusiu ir kritikuotu „Borderlands“ filmu, kiti pabrėžia, kad per pastaruosius dešimtmečius matėme daug karinių filmų, kurie ir taip primena Call of Duty. Paramount galėtų pasirinkti originalų kelią, tačiau, jei tai bus tikras „Call of Duty“ filmas, tikėtina, kad jis seks populiarios „Modern Warfare“ serijos pavyzdžiu.
Ghost of Yotei nauji šaunamieji ginklai

Ghost of Yotei ką tik atskleidė naują žaidimo aspektą – šaunamuosius ginklus. Žaidimas pasiekė „gold“ statusą ketvirtadienį, daugiau nei mėnesį prieš numatytą išleidimo datą – spalio 2 d. Prieš oficialų startą, žaidėjai gali susipažinti su nauju žaidimo turiniu, ypač šaunamųjų ginklų panaudojimu.
Anksčiau matėme pagrindinės veikėjos Atsu arsenalą, įskaitant Yari ir Kusarigama. Kadangi veiksmas vyksta 329 metais po „Tsushima“, vien katanos nebeužtenka. Naujoje žaidimo dalyje Atsu naudoja šaunamuosius ginklus, kurie, kaip parodyta vaizdo įraše, yra itin efektyvūs – vienas šūvis gali nužudyti daug priešų. Vis dėlto tai nėra tylus metodas, nes šūviai traukia dėmesį, o ginklo pertaisymas užtrunka.
The Mix Fall Game Showcase 2025

PAX West renginys vyksta Sietle, Vašingtone, ir kartu su juo startavo The Mix Fall Game Showcase 2025, kuriame parodyta daugybė būsimų nepriklausomų žaidimų. Renginys prasidėjo rugpjūčio 29 d. 17 val. Lietuvos laiku ir buvo transliuojamas per „Twitch“ arba „YouTube“.
Per 90 minučių trukmės transliaciją pristatyti 58 žaidimai su naujais anonsais, leidimo datomis ir pasaulinėmis premjeromis, apimančiomis įvairius žanrus. Galite rasti visą informaciją ir anonsuotus vaizdo įrašus žemiau pateiktame vaizdo įraše arba oficialioje svetainėje.
CD Projekt Red komandą papildė daugiau nei 60 kūrėjų

CD Projekt Red tęsia plėtrą, dirbdama prie The Witcher 4 ir Cyberpunk 2. Naujausiame pelno pranešime (pdf) paskelbta, kad įvairiuose projektuose studijoje dirba 799 darbuotojai.

Per laikotarpį nuo balandžio 30 d. iki liepos 31 d. 2025 m. priimti 69 nauji darbuotojai, paskirstyti per visas komandas, įskaitant The Witcher 4 (nuo 422 iki 444 kūrėjų) ir Cyberpunk 2 (nuo 96 iki 116). The Witcher 4 išlieka pagrindiniu prioritetu, užimdamas daugiau nei pusę studijos resursų. Kiti projektai, tokie kaip Project Sirius (nuo 48 iki 51), Project Hadar (nuo 19 iki 22) ir kiti (nuo 14 iki 17), taip pat augo. „Shared Services“ komanda, atsakinga už kokybės užtikrinimą ir lokalizaciją, padidėjo nuo 131 iki 149.
Lost Soul Aside sulaukia prieštaringų atsiliepimų

Lost Soul Aside, pradėtas kaip vieno kūrėjo Yang Bing projektas 2014 m., tapo vienu įdomiausių 2025 m. žaidimų, gavusiu paramą iš PlayStation ir Virtuos Studios. Po daugiau nei dešimtmečio laukimo, žaidimas pasirodė PS5 ir Steam platformose, tačiau PC žaidėjai susiduria su performanco problemomis.

Nors žaidimas sulaukė susidomėjimo dėl savo dinamikos, veikimo trikdžiai temdo debiutą, taip pat kaip ir kituose pastaruose AAA žaidimuose.
Battlefield 6 kūrėjai užtikrino sklandų veikimą net su silpnesniais PC

Battlefield 6 atviros beta etapo metu daug žaidėjų naudojo minimalias ar silpnesnes nei minimalios sistemos specifikacijas, tačiau kūrėjai pasirūpino, kad visi galėtų žaisti sklandžiai. Technikos direktorius Christian Buhl interviu Eurogamer patvirtino, kad milijonai žaidėjų prisijungė su silpna įranga, todėl komanda optimizavo žaidimą įvairioms konfigūracijoms, siekdama „nustatytų veikimo tikslų“.
„Minimali specifikacija yra itin svarbi komerciniu ir verslo požiūriu – norime, kad kuo daugiau žmonių galėtų žaisti“, – sakė Buhl. Atsižvelgiant į augančias gyvenimo išlaidas ir kompiuterių kainas, tai sveikintina pastanga. Netrukus planuojamas naujas testavimo etapas per Battlefield Labs, kur bus bandomi žemėlapiai, tokie kaip Operation Firestorm, ir serverių naršymas.
Valve pradeda amžiaus patvirtinimą JK Steam vartotojams

Reaguodama į JK interneto saugumo įstatymą (UK Online Safety Act), Valve pradėjo reikalauti amžiaus patvirtinimo JK žaidėjams, norintiems pasiekti „mature“ turinį Steam. Patvirtinimui naudojamas kredito kortelės įvedimas, atsižvelgiant į JK reglamentą, kad kredito kortelę galima turėti nuo 18 metų, taip užtikrinant privatumą.
Nuo praėjusio penktadienio vartotojai pastebėjo šią naujovę, tačiau tiems, kas turi registruotą kortelę, patvirtinimas nereikalingas. Ofcom „rekomenduoja“ kredito kortelės patikrinimą kaip efektyvią priemonę, o Valve teigia, kad duomenys naudojami taip pat kaip ir pirkimų metu, neatskleidžiant turinio.
ASRock išleido naują BIOS 3.40 800 serijos motininėms plokštėms

ASRock paskelbė naują BIOS 3.40 versiją savo 800 serijos motininėms plokštėms, skirtoms Ryzen procesoriams. Atnaujinimas teoriškai pagerina procesoriaus ir atminties stabilumą, ypač siekiant sumažinti Ryzen 9000 serijos procesorių gedimus.
Naujoji BIOS versija optimizuoja sistemą pagal AMD gaires Ryzen 7000/9000 procesoriams. Nors tikslūs pakeitimai neskelbiami, pažymima geresnė atminties suderinamumas ir procesoriaus veikimas. Vienas vartotojas pastebėjo, kad SOC įtampa dabar fiksuota ties 1.2V, kas turėtų sumažinti degradacijos riziką. Vis dėlto ASRock plokštės vis dar išsiskiria didžiausiu gedimų skaičiumi ir kas juokingiausia, aš esu vienas iš tų laimingųjų.
Ghost Story Games pristatė „Judas“ naują meninį turinį

Ghost Story Games, įkurta BioShock režisieriaus Ken Levine, po daugiau nei dešimtmečio tylos paskelbė pirmąjį kūrėjų dienoraštį apie žaidimą Judas. Jame atskleisti nauji meno darbai ir informacija apie pagrindinį bruožą – „Villainy“ sistemą, tačiau išleidimo data nepateikta.
Judas idėja kilo 2015 m., tai „Villainy“ leidžia veikėjo pasirinkimams pakeisti „Big 3“ (Tom, Hope, Nefertiti) vaidmenis – jie gali tapti draugais arba priešais su naujomis galiomis. Įkvėpimo buvo pasisemta iš Middle Earth: Shadow of Mordor „Nemesis“ sistemos, tačiau „Judas“ orientuotas į emocinį ryšį su personažais. Baigtas „Villainy“ testas – svarbus etapas, tačiau išleidimo data bus paskelbta tik tada, kai ji bus užtikrinta.
NVIDIA GeForce Game Ready 581.15 draiveris

Pagrindiniai akcentai
Paruošta žaidimui Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants
Ištaisytos problemos
Ištaisytos žaidimų klaidos
- Marvel’s Avengers – The Definitive Edition: žaidimas lūždavo [5350712]
Ištaisytos bendros klaidos
- Kai kurie monitoriai gali atsitiktinai mirgėti prijungiant per HDMI [5280259]
Žinomos problemos
- Counter-Strike 2: tekstas gali atrodyti šiek tiek iškraipytas, kai žaidimo raiška yra mažesnė nei monitoriaus natyvioji [5278913]
- Adobe Premiere Pro: kai kuriose sistemų konfigūracijose eksportuojant naudojant aparatinį kodavimą sistema gali užstrigti [5431822]
- Like a Dragon: Infinite Wealth: po draiverio atnaujinimo kai kuriose sistemose pastebimas šviesų mirgėjimas [5432356]
Paketo turinys
- HD Audio Driver – 1.4.5.0
- NVIDIA PhysX System Software – 9.23.1019
- CUDA – 13.0
- DCH NVIDIA Control Panel – 8.1.968.0
Šaltinis: NVIDIA
Starfield kūrėjai užsimena apie naują DLC ir žaidimo pokyčius

Bethesda Game Studios išleido naują vaizdo įrašą, kuriame pagrindinis kūrybos prodiuseris Tim Lamb dalijasi užuominomis apie būsimą Starfield turinį. Lamb, dirbantis su Bethesda nuo The Elder Scrolls IV: Oblivion laikų ir prisidėjęs prie Fallout 3, Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 bei Starfield, atskleidė, kad ruošiamas naujas istorijos DLC, žaidimo patobulinimai ir kitos naujos sistemos.
„Starfield sujungia viską, ką darėme anksčiau, tik su didesniu detalumu ir sudėtingumu. Tai tarsi keturi žaidimai viename: šaudymas, kosminiai skrydžiai, laivų statyba ir bazių kūrimas“, – sakė Lamb. Jis užsiminė apie nemokamus atnaujinimus, atsižvelgiant į žaidėjų prašymus, taip pat naują DLC istoriją ir patobulintą žaidimą, kad kelionės taptų įdomesnės. Be to, kuriamos naujos žaidimo sistemos ir smulkūs papildymai, o „Verified Creators“ ruošia įdomų turinį.
Data-miner’iai neseniai aptiko užuominų apie tarpplanetinę kelionių mechaniką, kurios trūksta baziniame žaidime. Taip pat sklando gandai, kad antrasis DLC po Shattered Space gali pasirodyti 2026 m. kartu su ilgai laukiama PlayStation 5 versija. Nors „Bethesda“ pradėjo dalintis užuominomis, tikslios detalės dar nėra atskleistos.
Gandai teigia, kad Steam Deck 2 gali pasirodyti tik 2028 metais

Naujas gandas rodo, kad antrosios kartos Valve nešiojamas įrenginys Steam Deck 2 gali būti išleistas tik 2028 m. Žinomas aparatinės įrangos entuziastas KeplerL2 forume NeoGAF užsiminė apie šią datą, tačiau nepateikė papildomų detalių ar įrodymų.
2028 m. data iš dalies atitinka ankstesnius Valve pareiškimus, kad naujas įrenginys nebus kuriamas, kol nebus pasiektas žymus našumo ir efektyvumo šuolis. Pristatydamas Steam Deck OLED 2023 m. lapkritį, Valve dizaineris Lawrence Yang, pavadino jį „pirmosios kartos galutine versija“. Jis pridūrė, kad per dvejus ar trejus metus gali atsirasti technologijų, pateisinančių įpėdinio kūrimą.
2025 m. sausį sklido gandai apie Steam Deck 2 su AMD Ryzen Z2 procesoriumi, tačiau Valve inžinierius Pierre-Loup Griffais paneigė šią informaciją, patvirtindamas, kad „Z2 Steam Deck“ nėra kuriamas ir nebus.
Kol kas Valve toliau palaiko dabartinį Steam Deck ir jo OLED versiją, o konkurencija nešiojamų kompiuterių rinkoje stiprėja dėl tokių gamintojų kaip ASUS ir Lenovo. Oficialus Steam Deck 2 išleidimo langas nepaskelbtas, todėl gandą reikėtų vertinti atsargiai.