Electronic Arts (EA) oficialiai atšaukė „Black Panther“ žaidimą ir uždarė Cliffhanger Games studiją, kuri buvo atsakinga už šį projektą. Šis sprendimas kelia klausimų – ar tai tik finansinis žingsnis, ar bandymas atsiriboti nuo augančių kontroversijų, kurios supa žaidimų industriją?
Cliffhanger Games uždarymas: dar vienas Electronic Arts fiasko
„Black Panther“ žaidimas buvo paskelbtas 2023 m. kaip dalis EA susitarimo su Marvel. Projektas buvo ankstyvoje kūrimo stadijoje, dar be jokios žaidimo eigos medžiagos, tačiau Electronic Arts nusprendė jį nutraukti. Kartu uždaryta ir Cliffhanger Games studija, o visi jos darbuotojai atleisti. IGN gautame EA pramogų ir technologijų prezidentės Laura Miele memorandume rašoma: „Mes atliekame šiuos pokyčius, kad sutelktume dėmesį į didžiausias augimo galimybes.“ Miele pripažino atleidimų poveikį ir teigė, kad EA stengsis perkelti paveiktus developerius į kitas roles kompanijoje.

Cliffhanger Games vadovavo Kevin Stephens, anksčiau dirbęs Monolith Productions, o komandoje buvo veteranai iš „God of War“, „Call of Duty“ ir „Halo“ projektų. Žaidimas buvo apibūdinamas kaip „autentiška Black Panther patirtis“, tačiau, regis, jis taip ir nepasiekė rimtesnės kūrimo stadijos. Šis atšaukimas – dar vienas smūgis EA, kuri pastaraisiais metais ir taip susiduria su finansiniais iššūkiais.
Skandalas dėl samdymo: buvusi Sweet Baby Inc. narė prisišnekėjo
Viena iš priežasčių, kodėl „Black Panther“ projektas sulaukė tiek dėmesio, – kontroversija dėl kūrėjų komandos. Ypatingai daug kritikos sulaukė Dani Lalonders, jaunesnioji naratyvo dizainerė, anksčiau dirbusi Sweet Baby Inc. 2021 m. Game Devs of Color Expo diskusijoje Lalonders gyrėsi, kad jos indie žaidime ValiDate dirbo tik ne balti kūrėjai: „Mūsų komandoje nėra baltųjų žmonių. Aš tai padariau, nes norėjau sukurti saugią aplinką.“ Ji teigė, kad taip siekė išvengti „mikroagresijų“ ir konfliktų darbe. Šie komentarai buvo sutikti kaip diskriminaciniai, o kritika tik sustiprėjo, kai Lalonders socialiniuose tinkluose pripažino turinti išankstinių nusistatymų ir iššaukiančiai paklausė: „Tai kas dabar?“
Lalonders vėliau aiškino, kad ji buvo junior’e Cliffhanger Games ir ji neturėjo įtakos samdymui, tačiau tai kritikos nesumažino. Geimerių bendruomenė jau seniai skeptiškai vertina Sweet Baby Inc., kuri dažnai kaltinama peršanti politinius naratyvus žaidimuose, o Lalonders komentarai tik dar labiau pakurstė šį nepasitenkinimą.
Kūrėjų požiūris į žaidėjus: ar jie tikrai mus gerbia?
Dar daugiau benzino į ugnį įpylė vyresnioji rašytoja Alexa Ray Corriea. Ji viešai pritarė buvusios Kotaku redaktorės Alyssa Mercante įrašui, kuriame teigta: „Aš nepalaikau visų žaidėjų, dauguma jūsų – fanatikai (bigots).“ Corriea atsakė: „Reikia šito ant marškinėlių.“ Nors įrašas vėliau buvo ištrintas, jis greitai pasklido internete, sustiprindamas įspūdį, kad Cliffhanger Games naratyvo komanda nelabai gerbia savo auditoriją. Tik pagalvokit, spjovus savo auditorijai į veidą, geimeriai atsisako remti tolimesnius studijos projektus. Akibrokštas… Daugeliui tai tapo dar vienu įrodymu, kad kūrėjai labiau rūpinasi politiniais pareiškimais, o ne tuo, ko nori geimeriai.

EA finansiniai rūpesčiai
„Black Panther“ atšaukimas sutampa su sudėtingu laikotarpiu EA. Kompanija neseniai patyrė finansinių nuostolių po Dragon Age: The Veilguard nesėkmės. Šis žaidimas, stipriai orientuotas į „magišką modernią publiką“ ir jos mėgstamiausias temas, tokias kaip lyčių ideologija, sulaukė prastų atsiliepimų ir nesudomino žaidėjų, nepaisant ilgo kūrimo ciklo. Dėl to EA stipriai sumažino BioWare komandą, kuri buvo atsakinga už Veilguard kūrimą ir nukreipė dėmesį į kitą Mass Effect žaidimą, kuris , EA nuomone, yra laikomas saugesniu pasirinkimu. Nors EA oficialiai nesieja „Black Panther“ atšaukimo su Veilguard nesėkme, laikas rodo, kad kompanija stengiasi sumažinti rizikas, ypač projektų, kurie susiję su kontraversiška kūrybine kryptimi.
Marvel ir EA: ar partnerystė žlunga?
Uždarius Cliffhanger Games, iš EA ir Marvel susitarimo lieka tik Iron Man žaidimas, kurį kuria Motive Studio. Marvel pati išgyvena ne geriausius laikus – naujausi filmai, tokie kaip Captain America: Brave New World, The Marvels ir Thunderbolts, patyrė finansines nesėkmes, o Marvel Cinematic Universe nebėra toks patikimas prekės ženklas kaip anksčiau. EA per pastaruosius dvejus metus atleido daugiau nei 1000 darbuotojų, o kiti projektai, tokie kaip planuotas Titanfall žaidimas, deja taip pat buvo atšaukti. Panašu, kad EA nori rinktis saugumą – bando laikytis ties patikrintomis franšizėmis. Tačiau Veilguard parodė kad jie ir to nelabai sugeba.

Ar visa tai – tik politikos pasekmė?
„Black Panther“ žaidimas turėjo būti drąsus žingsnis Marvel žaidimų pasaulyje, tačiau taip ir nepasiekė dienos šviesos. Nors EA teigia, kad sprendimas susijęs su vidiniu persiorientavimu, akivaizdu, kad kūrėjų komandos skandalai – Lalonders komentarai ir Corriea pritarimas žaidėjų kritikai – prisidėjo prie projekto žlugimo. Geimeriai jau pavargo nuo politinių naratyvų žaidimuose –mes norim pramogų, o ne pamokymų. Ar EA pagaliau tai suprato, ar tik bando išvengti dar vieno skandalo? Laikas parodys.