Šiandien, 2025 m. rugpjūčio 27 d., pristatau jums naujausias žaidimų ir technologijų industrijos naujienas. Šiandien apžvelgsime:
Kojima parašė Death Stranding 3 koncepciją, bet pats žaidimo nekurs

Praėjo du mėnesiai nuo Death Stranding 2: On The Beach išleidimo, kuris dar kartą patvirtino Hideo Kojima talentą kurti kinematografinius žaidimus. Per šį trumpą laikotarpį kūrėjas aktyviai reklamavo žaidimą socialiniuose tinkluose ir pasaulinėse kampanijose.
Daug žaidėjų domisi, kur toliau keliaus serija, ypač atsižvelgiant į vis didėjančius laiko tarpus tarp išleidimų. Pirmasis Death Stranding pasirodė 2019 metais, o antrojo sukūrimui prireikė šešių metų. Ar Kojima dalyvaus trečio žaidimo kūrime? Jis jau parašė koncepciją, tačiau mano, kad Death Stranding 3 kurs kažkas kitas.
Per nesenai vykusį „World Strand Tour“ renginį Saudo Arabijoje, kai interviu metu žurnalistas paklausė publikos „Kas nori Death Stranding 3?”, Kojima atsakė:
„Šiuo metu neketinu to daryti, nes Death Stranding 2 pabaiga buvo mano finalas 1 ir 2 dalims, bet aš jau parašiau DS3 koncepciją ir turiu ją duomenyse. Tikiuosi, kad kažkas ją sukurs už mane.“
Kojima taip pat pabrėžė, kaip COVID-19 pandemija komplikavo Death Stranding 2 kūrimą. Birželį jis atvirai kalbėjo apie savo sveikatą ir Kojima Productions ateitį, pabrėždamas, kad jei jo komanda tiesiog bandys kopijuoti jo darbą po jo mirties, kompanijai tikrai nepasiseks.
Return to Silent Hill sulaukė oficialaus teaser treilerio

Return to Silent Hill, Silent Hill 2 ekranizacijos buvo paskelbtas pirmas teaser traileris. Filmas, kuris pasirodys kino teatruose 2026 metų sausio 23 dieną, siekia atskleisti kultinio žaidimo magiją. Anksčiau mes matėme tik fragmentus per praėjusių metų Silent Hill Transmission, bet nieko konkretaus.
Filmą režisuoja Christophe Gans, kuris 2006 metais sukūrė originalų Silent Hill filmą. Paskutinį kartą apie Return to Silent Hill girdėjome per oficialų išleidimo datos paskelbimą, bet jokių nuotraukų ar kadrų nebuvo. Dabar galime pažvelgti į būsimą adaptaciją, kuri atrodo gana intriguojanti.
Traileryje trumpai pažvelgiame į Return to Silent Hill pasaulį. Kadangi filmas yra Silent Hill 2 adaptacija, siužetas išlieka tas pats. Pagrindinis veikėjas James Sunderland, kurį vaidina Jeremy Irvine, vyksta į paslaptingą Silent Hill miestelį gavęs laišką nuo neseniai mirusios žmonos. Toliau seka groteskiški monstrai ir, žinoma, kultinis Pyramid Head.
Silent Hill 2 laikomas vienu labiausiai bauginančių savo kartos žaidimų. Praėjusiais metais Bloober Team ir Konami išleido žaidimo perkūrimą, kuris sulaukė didelio pripažinimo. Dabar Silent Hill serija ruošia naujos kartos žaidimus: Silent Hill f pasirodys 2025 metų rugsėjo 25 dieną, o po to Bloober Team grįš su originalaus Silent Hill perkūrimu.
Skate Early Access rugsėjo 16 dieną

Electronic Arts pranešė nuo rugsėjo 16 dienos, Skate pateks į Early Access. Šis pranešimas buvo paskelbtas socialiniuose tinkluose, po kelių mėnesių trukusių uždarų testavimo etapų.
Skate komanda taip pat išleido trumpą trailerį šiai progai. Praėjo daugiau nei 15 metų nuo paskutinio Skate žaidimo išleidimo.
Per kelis mėnesius gerbėjai testavo Skate ir kruopščiai tyrė žaidimą. Dėl to internete pasirodė daug turinio, duodančio platų vaizdą apie tai, ko tikėtis, kai San Vansterdam atsiskleis rugsėjo 16 dieną.
Prieš kelias dienas komanda atskleidė Skate viršelio dizainą, pažadėdama paskelbti Early Access datą. Kaip matome, jie savo pažadą ištesėjo.
Birželį buvo pristatytas didžiausias kada nors testuojamo produkto atnaujinimas, pridedant daugiau iššūkių ir padidinant serverių limitą iki 150 žaidėjų vienai lokacijai. Net testavimo būsenoje Skate turėjo net 140 iššūkių ir veiklų.
The Blood of Dawnwalker – Kompaktiškas žaidimas su giliu turiniu

The Blood of Dawnwalker bus pakankamai trumpas, palyginus su šiandieniais atvirojo pasaulio RPG, nes kūrėjai, tarp kurių yra Witcher 3 veteranų, labiau domisi žaidimo tankumu nei ilgumu.
Kalbėdamas su GamesRadar+ Gamescom 2025 metu, Rebel Wolves vyriausiasis quest dizaineris Patryk Fijalkowski sakė, kad būsimas vampyrų žaidimas „nėra toks didelis“ – „jis tankus, bet mes nenorėjome sukurti atvirojo pasaulio 400 valandų žaidimo“. Vietoj to, vidutinis vieno žaidimo perėjimas turėtų užtrukti maždaug 40 valandų.
„Palyginus su kitais dideliais atvirais pasauliais, tai nedaug, bet dėl to mes galėjome išprotėti su turiniu. Kokybė virš kiekybės, ir tai padėjo mums išlaikyti ribose,“ tęsė Fijalkowski.
Fijalkowski taip pat paaiškino, kad kruopštus išankstinis planavimas buvo labai svarbus kuriant tokį daugiasluoksnį žaidimą nuo pat pradžių. Blood of Dawnwalker turi maždaug 30 dienų laiko limitą pagrindinei misijai įvykdyti, be to, galite žaisti bet kurią misiją saulei nusileidus, atskleidžiant kraujo ištroškusią pusę ir drastiškai keičiant žaidimo eigą.
„Nuo pat ankstyvos kūrimo stadijos turėjome aiškią viziją – ir turėjome ją turėti, nes norint sukurti, pavyzdžiui, laiko progresijos sistemą, reikėjo, kad visas žaidimas anksti turėtų savo pagrindą“, – sakė jis. „Tarsi jo skeletą: kiek yra užduočių, kaip jos sąveikauja tarpusavyje, ką galime su jomis padaryti.“
„Dėl to žinojome, kad mastas, na, sumažintas nuo milžiniško atviro pasaulio. O turėdami šį skeletą ankstyvoje stadijoje gavome erdvės eksperimentuoti, dėlioti sluoksnius ir kartoti, kartoti, kartoti.“
P.s. Lenkų anglų kalbą yra išties sunku versti 🙂
Valve Proton švenčia 7-ąjį gimtadienį

SteamOS, veikianti Linux pagrindu ir naudojanti Valve kuriamą Proton, yra vienas sėkmingiausių Valve sprendimų po Steam kliento. Proton nėra skirtas žaidimams paleisti natyviai – tai suderinamumo sluoksnis, leidžiantis Windows žaidimus pasileisti Linux sistemoje be didelių pastangų. Laikui bėgant Proton tobulėjo: nuo Wine (DX į OpenGL) pereita prie DXVK (DX9-11 į Vulkan) ir vkd3d-proton (DX12 į Vulkan), kas užtikrino didesnį našumą ir geresnį suderinamumą.
Daug šiuolaikinių žaidimų jau palaiko Vulkan, o kiti vis dar naudoja DirectX. Vulkan kryžminė platforma palengvina Proton darbą, mažindama suderinamumo problemas. Tokie žaidimai kaip Dota 2, Doom, Wolfenstein, Counter-Strike 2 ir Red Dead Redemption 2 veikia su Vulkan arba dvigubu API palaikymu. Kai kurie jų veikia be Proton, kitiems jis būtinas sklandžiam veikimui.
Prieš septynerius metus, kai Proton debiutavo, GamingOnLinux autorius Liamas Dawe sakė: „Galimybių gausa tiesiog sprogdina galvą tarsi Thoras trankytų kūju.“ Šis optimizmas pasiteisino – nuo kelių indie žaidimų ir retų AAA palaikymų, Proton leidžia veikti dešimtims tūkstančių žaidimų. ProtonDB registruoja virš 26 tūkst. žaidimų, kuriuos bent vienas žaidėjas laiko žaidžiamais, o Deck Verified programa patvirtino per 21 tūkst. žaidimų SteamOS ir Steam Deck.
Proton ir SteamOS yra pagrindas Valve įrangai, pvz., Steam Deck, ir galimai būsimiems projektams, kaip nauja Steam Machine ar TV konsolė. Proton užtikrina, kad esami žaidimai veiks naujuose įrenginiuose be pakartotinio pirkimo. Proton taip pat paskatino konkurenciją: Microsoft optimizavo Windows 11 žaidimams, na bent handheld konsolėms, o Linux vartotojų dalis Steam platformoje priartėjo prie 3 %, kas yra įspūdinga palyginus su Windows dominavimu. Žaidėjai dabar turi didesnę pasirinkimo laisvę – naudoti Proton tūkstančiams Windows žaidimų Linux sistemoje arba diegti alternatyvias sistemas, pvz., Bazzite, populiarią nešiojamuose įrenginiuose.
NVIDIA siekia 100 % AI generuojamų pikselių su Neural Rendering

NVIDIA pristatė Neural Rendering koncepciją, siekdama, kad visi žaidimų pikseliai būtų generuojami dirbtinio intelekto (AI). Ankščiau buvo kalbama apie ateitį, kurioje 9 iš 10 kadrų būtų kurtas AI, tam reikalingas itin mažos delsos kadro generavimas. Tai nereiškia, kad vaizdas bus netikras – bent vienas kadras išliks originalus, o kiti kuriami prognozavimo algoritmais.

Nors ankstesni bandymai davė ganėtinai keistus ir nelabai gerus rezultatus, NVIDIA planuoja derinti AI kadrus su technologijomis kaip RTX Remix, gerindama detales ir išlaikydama kūrėjų viziją. Šiuo metu dėmesys skiriamas mažesniems projektams, pvz., RTX Neural Face, parodytam sausį. Pagrindinis tikslas – ne pagreitinti žaidimus, o taupyti energiją, ypač nešiojamuose kompiuteriuose. AI prognozės mažina skaičiavimo krūvį, o „race to idle“ technologija gali perpus sumažinti energijos sąnaudas.

RTX 5090 ir RTX PRO 6000 (su 24 GB atminties keturių GPU konfigūracijoje) jau paruoštos šiai „naujovei“. Vis dėlto 100% Neural Rendering dar toli – galbūt taps realybe po kelių kartų.
Išleisti naujausi DLSS ir Streamline SDK

NVIDIA išleido DLSS 310.4.0 ir Streamline SDK 2.9.0 atnaujinimus, skirtus kūrėjams, su pagrindiniu dėmesiu skirtu stabilumui ir klaidų taisymams. Šie atnaujinimai palengvina AI pagrįsto upscaling, kadrų generavimo ir kitų technologijų integraciją.
DLSS SDK v310.4.0, palaikantis Super Resolution ir DLAA, leidžia kūrėjams per NGX API įtraukti šias AI funkcijas į žaidimus ir programas. Nauja versija neišplečia funkcijų, bet sprendžia vaizdo kokybės problemas, pvz., ghosting ar mirgėjimą. Streamline SDK v2.9.0 leidžia integruoti DLSS Super Resolution, Multi-Frame Generation, Ray Reconstruction, Reflex ir Image Scaling. Ši atvira platforma yra pagrindinis kelias DLSS 4 funkcijoms. Nors didelių naujovių nėra, stabilumo patobulinimai užtikrina sklandesnę integraciją.
Kūrėjai raginami atnaujinti senas DLSS ir Streamline versijas ir patikrinti kokybės režimus: Quality, Balanced, Performance ir Ultra Performance.
Intel Arc Graphics 32.0.101.7026 draiveris

Ištaisytos problemos
Intel® Arc™ B serijos vaizdo plokštės:
- Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) gali rodyti grafikos iškraipymus vandens zonose tam tikrais atvejais.
- Final Fantasy XVI (DX12) gali pasireikšti spalvų iškraipymai kai kuriose žaidimo situacijose.
Intel® Core™ Ultra 2 serijos procesoriai su integruotomis Intel® Arc™ GPU:
- Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) gali rodyti grafikos iškraipymus vandens zonose tam tikrais atvejais.
Žinomos problemos
Intel® Arc™ B serijos vaizdo plokštės:
- Kai kuriose situacijose gali atsirasti grafinių iškraipymų dėl kelių programų sąveikos.
- PEAK (DX12) gali mirgėti tekstūrų iškraipymai žaidimo metu. Rekomenduojama paleisti naudojant Vulkan API, kad būtų išvengta mirgėjimo.
- Broken Arrow (DX11) gali veikti lėčiau nei tikėtasi po grafikos nustatymų pakeitimų.
- World of Warcraft: Dragonflight gali užstrigti perjungus grafikos API į DX11.
- PugetBench for Davinci Resolve Studio gali kartais užstrigti. Rekomendacija: padidinti „timeout“ slankiklį iki 1500 sekundžių ar daugiau nustatymuose.
Intel® Arc™ A serijos vaizdo plokštės:
- Broken Arrow (DX11) gali veikti lėčiau nei tikėtasi po grafikos nustatymų pakeitimų.
- Marvel’s Spider-Man 2 (DX12) gali užstrigti, jei įjungtas Ray Tracing ir XeSS.
- World of Warcraft: Dragonflight gali užstrigti perjungus grafikos API į DX11.
- PugetBench for Davinci Resolve Studio gali kartais užstrigti. Rekomendacija: padidinti „timeout“ slankiklį iki 1500 sekundžių ar daugiau nustatymuose.
Intel® Core™ Ultra 1 serijos procesoriai su integruotomis Intel® Arc™ GPU:
- World of Warcraft: Dragonflight gali užstrigti perjungus grafikos API į DX11.
Intel® Core™ Ultra 2 serijos procesoriai su integruotomis Intel® Arc™ GPU:
- World of Warcraft: Dragonflight gali užstrigti perjungus grafikos API į DX11.
- Adobe Premiere Pro gali užstrigti naudojant garso patobulinimo funkcijas.
- Topaz Video AI gali rodyti grafikos artefaktus su tam tikrais AI modeliais.
- PugetBench for Photoshop gali užstrigti atliekant testą.
- PugetBench for Lightroom gali užstrigti atliekant testą.
Intel® grafikos programinės įrangos žinomos problemos
- Atkūrus visus nustatymus „Windows 10“ nuostatose, gali atsirasti atsitiktinis užstrigimas. Atkūrus nustatymus atskiruose puslapiuose šios problemos išvengiama.
- Intel® grafikos programinė įranga gali užstrigti pirmą kartą pertvarkant metrikas „select metrics“ lange. Vėliau veikimas normalus.
- Energijos taupymo parinktis „Enhanced Power Savings“ gali nepasirodyti rodymo puslapyje tam tikrose sistemose su integruota Intel® grafika.
Intel® grafikos našumo derinimas (BETA)
- Vis dar Beta versijoje, todėl našumas ir funkcijos gali veikti nestabiliai.
- Daugiagrafikės sistemos atveju su dviem derinimą palaikančiais įrenginiais, pakeitimai gali būti pritaikomi kelioms GPU, o ne tik pasirinktai.
Paketo turinys
- Intel® grafikos tvarkyklė
- Intel® Media SDK Runtime (21.0.1.35)
- Intel® oneVPL GPU Runtime (21.0.2.15)
- Intel® Graphics Compute Runtime for OpenCL* Driver
- Vulkan* Runtime Installer
- Intel® Arc™ Software & Drivers Installer/Uninstaller (1.0.1084.3)
- oneAPI Level Zero Loader and Validation Layer
- Intel® Graphics Compute Runtime for OneAPI Level Zero specification
- Intel® Graphics Software installer (25.30.1705.2)
- Intel® Driver Support Assistant
Šaltinis: Intel, atsisiųskite naują draiverį čia