CD Projekt Red (CDPR) neseniai nustebino bendruomenę, per pirmojo 2025 m. ketvirčio finansinę ataskaitą atskleisdami, kad šiuo metu kuria net tris visiškai slaptus projektus. Šie projektai pridedami prie jau anksčiau paskelbtų žaidimų, tokių kaip „The Witcher 4“ ir „Cyberpunk 2“, o tai rodo, kad CDPR ateitis bus itin užimta. Be to, sulaukėme naujienų apie „The Witcher 3“ atnaujinimą, kuris atneš modifikacijų palaikymą konsolėms, ir intriguojančių užuominų apie „Cyberpunk 2“ išleidimo datą. Kas vyksta CDPR studijoje, ir ar geimeriai pagrįstai jaudinasi dėl šių ambicingų planų?
Trys slapti projektai: ką slepia CD Projekt Red?
Per finansinę ataskaitą CD Projekt Red atskleidė, kad šiuo metu kuria net devynis skirtingo dydžio projektus, iš kurių trys yra visiškai nauji ir iki šiol nebuvo užsiminti. Šie slapti projektai nėra susiję su anksčiau paskelbtais žaidimais, tokiais kaip „The Witcher 4“, „Cyberpunk 2“ ar „Hadar“, o tai dar labiau kursto žaidėjų smalsumą. Pasak CDPR, du iš šių projektų yra susiję su žaidimais, o vienas – ne žaidimų sritis. Visi trys projektai jau yra aktyvioje kūrimo stadijoje pagal IFRS standartus, kas reiškia, kad tai nėra tik idėjos – jie realiai kuriami kaip produktai, galimai skirti trumpesniam laikotarpiui, galbūt 2025 ar 2026 m., kad užpildytų laukimo laiką iki didžiųjų išleidimų.

Nors tikslios detalės nežinomos, CD Projekt Red užsiminė, kad šie projektai nebuvo minėti jokioje ankstesnėje komunikacijoje, o tai atveria plačias spekuliacijų galimybes. Pavyzdžiui, tai gali būti naujas „Cyberpunk 2077“ atnaujinimas su modifikacijų palaikymu – galimai kuriamas Virtuos, kuri anksčiau dirbo prie netikėto „Cyberpunk“ atnaujinimo. Spėju, kad toks atnaujinimas galėtų pasirodyti gruodžio 10 d., minint žaidimo 5-erių metų jubiliejų.
Kitas galimas projektas – mobilusis žaidimas, kurį kuria Scopely, neseniai įsigijusi Niantic („Pokémon Go“ kūrėjus). CDPR anksčiau užsiminė apie partnerystę su Scopely, tad tai galėtų būti „Cyberpunk“ mobilusis žaidimas. Ne žaidimų projektas lieka didžiausia mįsle – galbūt tai naujas „The Witcher“ animacinis serialas, tačiau tai tik spėlionės. CD Projekt Red finansinės ataskaitos rodo, kad kūrimo išlaidos 2025 m. išaugo, o šie devyni projektai, įskaitant tris slaptus, pateisina šį išlaidų šuolį.
„The Witcher 3“ atnaujinimas: modifikacijos pagaliau pasieks konsoles
Viena iš netikėčiausių naujienų – „The Witcher 3: Wild Hunt“ gaus dar vieną atnaujinimą 2025 m. pabaigoje, kuris atneš modifikacijų palaikymą Xbox Series X/S ir PlayStation 5 konsolėms. Bendradarbiaudama su Mod.io, CD Projekt Red leis konsolių žaidėjams naudotis populiariomis modifikacijomis – tai didelis žingsnis, nes iki šiol modifikacijos buvo prieinamos tik PC žaidėjams.
Praėjusiais metais CDPR pristatė modifikacijų kūrimo įrankius PC platformai, o tai leido kurti įdomias misijų ir pasaulio modifikacijas, tačiau daugelis modifikacijų kūrėjų jau buvo perėję prie kitų projektų, nes „The Witcher 3“ šiemet švenčia 10-metį. X.com fanai spėlioja, kad šis atnaujinimas – savotiškas bandomasis projektas, ruošiantis atskleisti modifikacijų palaikymą „Cyberpunk 2077“, o ateityje – ir visiems CD Projekt Red AAA RPG žaidimams, tokiems kaip „The Witcher 4“ ar „Cyberpunk 2“.
„Cyberpunk 2“: ko tikėtis ir kada sulauksime?
Finansinės ataskaitos metu CDPR patvirtino, kad „Cyberpunk 2“ koncepcijos etapas baigtas prieš kelias savaites, ir žaidimas oficialiai perėjo į parengiamąją gamybos stadiją. Tai didelis žingsnis, o klausimas apie galimą išleidimo datą sulaukė įdomaus atsakymo. CDPR teigė, kad nuo parengiamosios gamybos iki išleidimo paprastai užtrunka 4–5 metus, o tai reikštų, kad „Cyberpunk 2“ galėtų pasirodyti 2029 m., galbūt rudenį, jei procesas vyks sklandžiai. Tai šiek tiek ankstesnė data nei analitikų spėjama 2030–2031 m. laikotarpis, tačiau CDPR pabrėžė, kad kiekvienas projektas yra unikalus, tad tikslios datos lieka neaiškios.
„Cyberpunk 2“ kuria naujai įsteigtas CD Projekt Red North America padalinys Bostone, kuris taps pagrindine „Cyberpunk“ studija. Tuo tarpu Lenkijos studija Varšuvoje koncentruosis į „The Witcher“ trilogiją. CDPR šiais metais aktyviai plečia komandą, ypač „Cyberpunk 2“ projektui, o darbo skelbimai atskleidžia įdomių detalių. Pavyzdžiui, žaidimas greičiausiai išlaikys pirmojo asmens perspektyvą, tobulins dialogų ir veiksmo scenas, o atvirojo pasaulio įvykiai taps dar labiau įtraukiantys.
Taip pat užsimenama apie pažangiausią NPC minios sistemą, kuri turėtų padaryti Night City gyvesnį, bei galimybę aplankyti kitą miestą, primenantį „blogai pasikeitusį Čikagos variantą“, nors žiūrint į Čikagą dabar, tai ir yra ta Čikaga, tik be futuristinių niuansų. Darbo skelbimuose taip pat dažnai minimas daugelio žaidėjų režimas, kas rodo, kad „Cyberpunk 2“ greičiausiai turės multiplayer funkciją – tai, ko trūko pirmajam žaidimui po atšauktų planų.
„The Witcher“ trilogija ir kiti projektai: ką žada CD Projekt Red?
Pagrindinis ir labiausiai pažengęs CDPR projektas – „The Witcher 4“, kuris nepasirodys anksčiau nei 2027 m., kaip patvirtinta ankstesnėje finansinėje ataskaitoje. CD Projekt Red planuoja per 6 metus išleisti tris „The Witcher“ žaidimus, o „The Witcher 4“ taps pagrindu naujai trilogijai, naudojant Unreal Engine 5 variklį, kurį CDPR tobulina bendradarbiaudama su Epic Games, kad jis geriau tiktų atvirojo pasaulio žaidimams.
Po „The Witcher 4“, jei viskas vyks pagal planą, „The Witcher 5“ galėtų pasirodyti 2030 m. Tuo tarpu studija Molasses Flood, kurią CDPR įsigijo prieš kelerius metus, kuria „Sirius“ – naują „The Witcher“ žaidimą, skirtą „platesnei auditorijai“, galimai su multi-player elementais, bet ne tradiciniu M-reitingu. Be to, Fool’s Theory, sudaryta iš buvusių „The Witcher“ kūrėjų, dirba prie „The Witcher 1“ perdirbinio, taip pat naudodama Unreal Engine 5.

CDPR taip pat kuria visiškai naują AAA RPG – „Hadar“, kuris bus pirmasis jų originalus IP, nes tiek „The Witcher“, tiek „Cyberpunk“ buvo pagrįsti kitų autorių kūriniais. Apie „Hadar“ žinoma labai mažai, tačiau akivaizdu, kad tai tolimos ateities projektas – galimai pasirodysiantis tik 2030 m. ar net vėliau, nes studija dar turi sukurti visą žaidimo pasaulį nuo nulio.
CD Projekt Red finansinė sėkmė: ar ji pateisina šiuos planus?
Nepaisant to, kad CD Projekt Red (CDPR) jau pusantrų metų neišleido naujo žaidimo (neskaitant „Phantom Liberty“ – 4 su puse metų), jų finansinė padėtis išlieka stebėtinai stipri. „Cyberpunk 2077“ ir jo papildymas „Phantom Liberty“ vis dar generuoja solidžias pajamas – „Phantom Liberty“ neseniai perkopė 10 milijonų parduotų kopijų ribą, o „The Witcher 3: Wild Hunt“ pasiekė įspūdingą 60 milijonų pardavimų žymą. Šie skaičiai rodo, kad CDPR žaidimų populiarumas neslūgsta net po daugelio metų, o tai suteikia studijai finansinį pagrindą eksperimentuoti su tokia gausybe projektų. Tačiau žaidėjų bendruomenė svarsto – ar toks intensyvus kūrimo tempas neužgoš kokybės, kurią CDPR pažadėjo po „Cyberpunk 2077“ paleidimo problemų?
Be to, CD Projekt Red patvirtino, kad dalyvaus Summer Game Fest pristatyme birželio 5 d., kur daugiausia dėmesio skirs „Cyberpunk 2077 Ultimate Edition“ išleidimui Nintendo Switch 2 konsolei. Studijos vadovas socialiniuose tinkluose nuramino fanus, perspėdamas, kad nereikėtų tikėtis didelių naujienų, tokių kaip nauji DLC ar žaidimų anonsai – pagrindinis akcentas bus Switch 2 versija.

Vis dėlto „Cyberpunk 2077“ aktyvumas SteamDB platformoje užsimena, kad galimai ruošiamas bendras žaidimo atnaujinimas, kuris galėtų pasiekti ir kitas platformas, o gal net Mac palaikymas, apie kurį buvo užsiminta anksčiau. Fanai taip pat tikisi, kad šis renginys gali atnešti naujienų apie modifikacijų palaikymą „Cyberpunk 2077“, ypač po „The Witcher 3“ atnaujinimo anonsų. CD Projekt Red vadovai anksčiau yra pabrėžę, kad mato didelę vertę moderių bendruomenėje, tad toks žingsnis būtų logiškas.
Ar CDPR sugebės išlaikyti fanų lūkesčius?
CD Projekt Red ambicijos akivaizdžios – devyni projektai vienu metu, įskaitant tris slaptus, rodo, kad studija siekia tapti dar didesniu žaidimų pramonės žaidėju. Tačiau toks platus projektų spektras kelia riziką – fanai, prisimenantys „Cyberpunk 2077“ išleidimo fiasko, baiminasi, kad per didelis užmojis gali vėl pakenkti kokybei. Pavyzdžiui, „Cyberpunk 2“ ir „The Witcher 4“ kuriami vienu metu skirtingose studijose, o tai reikalauja milžiniškų resursų ir koordinacijos. Be to, projektai kaip „Hadar“ ar „Sirius“ yra dar ankstyvoje stadijoje, tad žaidėjams teks ilgai laukti – gal net iki 2030 m. ar vėliau. Plius nereikia pamiršti jų „DEI“ ir „ESG“ kontroversijos, tai gali taip pat pakenkti tiek studijai, tiek jų projektams.