Call of Duty: Black Ops 7 – legendinė serija praranda savo žavesį

Ego

Call of Duty serija jau daugelį metų yra viena populiariausių ir pelningiausių vaizdo žaidimų franšizių pasaulyje, tačiau pastaruoju metu ji susiduria su vis didesne kritika. Naujausias serijos žaidimo pristatymas Call of Duty: Black Ops 7 sulaukė prieštaringų gerbėjų reakcijų, nemaža dalis teigia, kad serija tampa nuvargusia ir praranda kūrybiškumą. Čia labai lengvai ir paviršutiniškai pasakius.

Black Ops 7 pristatymas: audringos reakcijos ir gerbėjų nusivylimas

Call of Duty: Black Ops 7 pristatymas Gamescom sulaukė didžiulio dėmesio, tačiau ne tokio, kokio tikėjosi kūrėjai. Socialiniuose tinkluose, ypač po oficialaus žaidimo anonso, pasipylė kritikos lavina. Gerbėjai skundžiasi, kad žaidimas atrodo kaip DLC ankstesniam serijos žaidimui, o ne kaip pilnavertis žaidimas. Komentaruose po anonsu galima rasti tokių frazių kaip: „Tai privertė mane užsisakyti Battlefield 6!“ arba „Ačiū, kad palengvinote pasirinkimą tarp Call of Duty ir Battlefield“. Šios reakcijos tik maža dalis to ką galima surasti po Black Ops 7 video ir tai akivaizdžiai rodo, kad didelė dalis gerbėjų yra pavargę nuo kasmetinių serijos leidimų, kurie, jų manymu, nesuteikia nieko naujo.

Call of Duty Black Ops 7 šokinėjimas sienomis
Call of Duty Black Ops 7 šokinėjimas sienomis

Naujojo Black Ops 7 siužetas taip pat sulaukė kritikos dėl savo keistumo. Kampanija, regis, orientuota į psichodelinę virtualios realybės tematiką, kurioje iš dangaus krenta milžiniški peiliai, o veikėjai atlieka dvigubus šuolius, primenančius Doom Eternal. Nors tokie elementai gali būti įdomūs, daugeliui jie atrodo pernelyg nutolę nuo to, kas CoD seriją padarė ikoniška. Vis dėlto, nepaisant kritikos, Black Ops 7 greičiausiai vėl taps bestseleriu – serijos gerbėjai dažnai perka naujus žaidimus, nesvarbu, kokios būtų apžvalgos, tarsi tai būtų neatsiejama jų kasmetinė tradicija.

Kūrėjų atsakas į Call of Duty kritiką

Treyarch, Black Ops 7 kūrėjai, susiduria su kaltinimais, kad serija tampa „tingia“ ir pernelyg priklausoma nuo pasikartojančių formulių. Kaip atsaką į šią kritiką, Treyarch asocijuotasis kūrybos direktorius Milesas Leslie IGN interviu teigė:

Jūs tiesiog nesijaudinate dėl to, gerai? Kai pradedame, nesvarstome, ką žmonės pagalvos. Mes turime viziją, ir mes jos laikomės. Visada atsiras žmonių, kurie bandys tave sumenkinti ir neturės konstruktyvios kritikos, kurios mes iš tikrųjų ieškome. Taigi, tai tik triukšmas. Stengiamės per jį prasibrauti ir laikytis savo vizijos bei plano.

Na žinoma. Pažymėk visą kritiką kaip „jie tiesiog nekenčia”. Kaip tai veikė Call of Duty praeityje? O, kas ten? Black Ops 6 pilnas sukčių ir botų. Ir situacija tapo tokia smagi, kad Activision turėjo paduoti į teismą žmones, kurie kuria populiarius cheat’us, nes tai paveikė jų verslo monetizavimą ir pelną.

Black Ops 6 sukčių problema - Reddit
Black Ops 6 sukčių problema – Reddit

Leslie taip pat užsiminė apie Battlefield 6, sakydamas: „Šį savaitgalį žaidžiau „Battlefield“. Tai smagus žaidimas. Mes esame visų žaidimų gerbėjai ir ieškome įkvėpimo visur, tačiau koncentruojamės į savo darbą. Jie daro savo, mes – savo. Žinome, kad jei pasieksime savo tikslus, pristatysime tai, ko nori gerbėjai.“ Akivaizdžiai matosi, kad jiems nuoširdžiai nėra svarbus Battlefield 6 išleidimas, nes kiekvienais metais, Call of Duty yra talžomas komentarų, iš jo yra dergiamasi, bet vis tiek pardavimų statistika pasako savo.

Black Ops 7 pagrindinė siužeto kūrėja Natalie Pohorski pabrėžė tęstinumo svarbą: „Taip, jūs gaunate atlygį. Daugelis dalykų, kuriuos inovavome Black Ops 6, bus matomi ir Black Ops 7, todėl tai puikus jungiamasis elementas.“. Iš šio komentaro susidaro įspūdis, kad nieko naujo Black Ops 7 nepamatysime.

Call of Duty ir Battlefield 6: konkurencija ar neišvengiama pergalė?

CoD ir Battlefield konkurencija yra sena kaip pati šaudyklių žanro istorija, tačiau šiemet ji atrodo ypač įtempta. Battlefield 6 pasirodys spalį, o tai reiškia, kad jis turės visą mėnesį, kol lapkritį pasirodys Black Ops 7. Šis laikotarpis leis Battlefield 6 užkariauti šaudyklių gerbėjų dėmesį ir sukurti medaus mėnesio efektą, kai žaidėjai bus sužavėti naujovėmis. Tačiau, kaip rodo patirtis, šis efektas išblėsta būtent per mėnesį, kai žaidėjai pradeda pastebėti trūkumus – galbūt per stiprų ginklą, prastą žemėlapį ar brangius kosmetinius pirkinius. Tada atkeliauja lapkritis ir su juo atkeliauja Black Ops 7.

Battlefield medaus mėnesio fazei pasibaigus, žmonės pažiūrės į blizgantį naują Call of Duty ir pagalvos: „Gal visgi ir Call of Duty man patinka“. Žaidėjai, jau išbandę Battlefield 6 ir pajutę pirmuosius nusivylimus, gali grįžti prie CoD, ieškodami naujos patirties. O ir Activision vadovybė mano, kad CoD yra „per didelė, kad žlugtų, ir neturi pagrindo bijoti Battlefield 6 konkurencijos. Jie tiki, kad franšizė išliks pelninga dar daugelį metų, nes kasmetiniai leidimai ir lojali žaidėjų bazė užtikrina stabilias pajamas.

Battlefield 6 žaidimo eiga
Battlefield 6 žaidimo eiga

O tikrasis mūšis prasidės 2025 metų gruodį, kai abu žaidimai užbaigs savo medaus mėnesius. Tada žaidėjai turės nuspręsti: investuoti savo laiką ir pinigus į Battlefield 6 ar Black Ops 7? Deja, tai, kuris žaidimas laimės, greičiausiai nuspręs streameriai. Ką jie parems, tas ir laimės, nes streameriai gali gaslight’inti savo fanų bazę ir drąsiai teigti, kad vienas yra geras, o kitas tragiškas. O kadangi žmonės nebėra linkę galvoti su savo galva, tai jiems patinka klausyti ir priimti jau „suvirškintą informaciją“.

Vis dėlto Battlefield 6 turi daugiau ką prarasti. Po nesėkmingo „Battlefield V“ battle royale režimo „Firestorm“, kuris buvo kritikuojamas kaip neišvystytas na ir šiaip tragiškas, EA ir DICE privalo įrodyti, kad gali konkuruoti su CoD. Jei Battlefield 6 battle royale režimas, kuris, tikėtina, pasirodys arba metų pabaigoje arba 2026 metų pradžioje, bus nemokamas, jis teoriškai gali pritraukti daug žaidėjų. Tačiau jei jis kainuos papildomai, tai gali tapti dar vienu smūgiu franšizei.

Call of Duty problemos: sukčiai, DLC ir kasmetiniai leidimai

Grįžtant prie CoD problemų, tai ypač PC versija yra puikiai žinoma dėl sukčių ir žmonės labai garsiai išreiškia kritiką dėl to. Mileso Leslie požiūris, kad tokia kritika yra tik „triukšmas, lengvai pasakius „erzina“ žaidėjus, kurie moka pinigus už žaidimą ir tikisi, kad jis veiks sklandžiai. Tarsi tai būtų žaidėjų kaltė, kad Activision nesugeba susidoroti su sukčiais. Tu moki 70 eurų žaidimą ir tavo nusivylimas multi-player žaidimu yra tik išpūstas neapykantos burbulas. Šis požiūris atkratė nemažą dalį žaidėjų, daugelis net nebenori kelti kojos į online lobby žinant, kad tuoj pat gaus kulką į kaktą, per sieną, 360, no scope.

Call of Duty Black Ops 7 žaidimo eiga
Call of Duty Black Ops 7 žaidimo eiga

Kita problema – kasmetiniai leidimai, kurie dažnai atrodo kaip ankstesnių žaidimų DLC. Pavyzdžiui, Modern Warfare 3 kūrėjai prisipažino, kad žaidimas iš pradžių buvo planuotas kaip DLC, bet vėliau buvo išplėstas į „pilną“ žaidimą, siekiant įvykdyti metinius tikslus ir tilpti į leidimo grafiką. Rezultatas? Turbūt prasčiausias CoD žaidimas kurį esu žaidęs. Visas campaign buvo sukištas į multi-player žemėlapius, na o kalbant apie multi-player, tai tik eilinis DLC skirtas warzone.

Žinoma ir internete žaidimas sulaukė prastų vertinimų, o „Metacritic“ vartotojų balai buvo itin žemi. Nors greičiausiai, žinant kaip veikia Activision, po Black Ops 7, jie išleis Modern Warfare 4, Ir esu įsitikinęs, kad Modern Warfare 4 bus eilinis DLC, o Activision panašu, kad nebesitaiko į žaidėjus, jų auditorija yra „vartotojai“. Uždės ant viršelio Price’o ar Ghost’o veidą ir ištikimoji masė bėgs pirkti. Noriu pabrėžti savo poziciją, kad reboot personažai yra tik menki šešėliai, krintantys nuo originalių personažų šlovės.

„Game Pass“ ir kūrėjų išsekimas

Būtent apie naujų žaidimų kaip DLC leidimus kalba ir buvęs „PlayStation“ vadovas Shawnas Laydenas, kuris kritikavo „Game Pass“ modelį, teigdamas, kad jis paverčia kūrėjus „atlyginimų vergais“, kurių vienintelis tikslas – gaminti turinį, skirtą vartojimui. Jo žodžiais: „Aš nesu didelis „Netflix“ tipo žaidimų idėjos šalininkas. Manau, kad tai pavojinga. Pažiūrėkite, kas nutiko muzikos industrijoje – populiariojoje sąmonėje muzika nieko nekainuoja.“ Laydenas pabrėžė, kad žaidimų industrijoje visas pelnas gaunamas per paleidimą, o tokie modeliai kaip „Game Pass“ verčia studijas kurti turinį be galimybės atsikvėpti ar eksperimentuoti.

Call of Duty, vėl, yra puikus šios problemos pavyzdys. Kasmetiniai leidimai, būtent Black Ops 6 ir Black Ops 7, kurie buvo kuriami tuo pačiu metu, daro milžinišką spaudimą kūrėjams. Milesas Leslie patvirtino, kad abu žaidimai buvo pradėti kurti tuo pačiu metu, o tai kelia klausimų apie kūrybinę laisvę ir kokybę. Natalie Pohorski pridūrė, kad Black Ops 7 perims daugelį Black Ops 6 inovacijų, tačiau kai žaidimai kuriami tarsi būtų produktas sukurtas fabrike, ar galime tikėtis kažko naujo, unikalaus ir aukštos kokybės?

Ar Call of Duty serija išgyvens?

Nors Call of Duty kritika ir toliau auga, bet Activision vadovybė tiki, kad franšizė yra „per didelė, kad žlugtų“, o kiti keturi CoD žaidimai jau dabar yra kuriami. Manau, vadovybė teisi. Jų fanų bazė tiesiog per daug ištikima, bet reikalas tas, kad išlieka tik „intensyvūs ir aktyvus vartotojai“ ir Activision stato visus savo resursus ant jų. Šie žaidėjai, nepaisant nusivylimų, ir toliau perka žaidimus dėl „Warzone“ ekosistemos, ginklų, priedų ir konkurencinio aspekto, kuris verčia juos išlikti lojaliems.

Call of Duty tikrai atstovauja viskam, kas blogai šiuolaikiniuose žaidimuose. AAA industrija nieko neišmoko. Jei Battlefield 6 sugebės pasiūlyti kokybišką alternatyvą, o CoD ir toliau ignoruos gerbėjų kritiką, dalis žaidėjų gali pereiti prie konkurentų. Vis dėlto, kaip rodo istorija, net prasti serijos žaidimai, vis tiek pritraukia milijonus pirkėjų. Galbūt Call of Duty tikrai yra „per didelė, kad žlugtų“, tačiau ar ji išlaikys savo, kaip šaudyklių karalienės, statusą, pamatysime jau greitai.

Susiję įrašai

Palikite komentarą

Nepraleisk naujienų

Sek memel play