Borderlands 4: optimizacija ir Randy Pitchford

Ego

Borderlands 4“ pasirodė, ir nors žaidimas sulaukė nemažai žaidėjų, jo techninė būklė kelia rimtų klausimų. Naudojant „Unreal Engine 5“, žaidimas tapo dar vienu prastai optimizuotu produktu, o „Gearbox Software“ vadovas Randy Pitchfordas savo komentarais tik dar labiau kursto gerbėjų nepasitenkinimą. Kodėl „Borderlands 4“ susiduria su optimizacijos problemomis, kaip Randy Pitchfordo vieši pareiškimai kenkia žaidimo reputacijai ir kokios sisteminės problemos kamuoja šiuolaikinius žaidimus, sukurtus naudojant Unreal Engine.

„Borderlands 4“ optimizacijos problemos

Borderlands 4“ debiutas buvo labai laukiamas ir žaidimą žaidžia išties daug žmonių, tačiau žaidėjai greitai pastebėjo, kad žaidimas kenčia nuo rimtų techninių problemų.

Borderlands 4 žaidėjai Steam
Borderlands 4 žaidėjai Steam

Net naudojant galingą įrangą, net su AMD Ryzen 9800X3D procesorių ir Nvidia RTX 5090 vaizdo plokštę, žaidimas veikia „kaip absoliutus šlamštas“ – taip taikliai apibūdino PC Gamer straipsnis. Šios problemos ypač ryškios PC platformoje, kur žaidėjai „Steam“ palieka itin neigiamus atsiliepimus, vadindami „Borderlands 4“ dar vienu nebaigtu „Unreal Engine 5“ produktu.

Borderlands 4 įvertinimai Steam
Borderlands 4 įvertinimai Steam

Nuoširdžiai sunku patikėti, kad taip atrodantis žaidimas – stilizuotas „cel shaded“, daug nesiskiriantis nuo „Borderlands 3“ gali būti tiek daug reikalaujantis. Vizualiai grafika yra šiek tiek geresnė, daugiau fizinių efektų, ir aiškiai matyti, kad yra naudojamas su optimizacija besipykstantis „Lumen“. Bet, kad toks grafinis progresas reikalautų tiek resursų yra beprotybė.

Žaidžiant ant PS5, PS5 Pro ir Xbox Series, situacija taip pat nėra džiuginanti. Tad tai nėra „eilinis PC portas“. Net ramybės būsenoje, kai ekrane nevyksta intensyvūs veiksmai, žaidimas stringa, o kadrų dažnis krenta. Kai veiksmas įsibėgėja – su daugybe priešų, dalelių efektais ir krūvomis loot’o – žaidimas tampa beveik nevaldomas. Vienintelis paguodžiantis dalykas yra tai, kad žaidimas dar jokiam konsolės žaidėjui visiškai nenulūžo (bent iš pateiktų nusiskundimų internete), kas, atsižvelgiant į aplinkybes, yra savotiškas stebuklas.

Randy Pitchfordo atsakas ir žaidėjų pasipiktinimas

Randy Pitchford
Randy Pitchford

Gearbox Software“ vadovas Randy Pitchfordas, žinomas dėl savo spalvingos asmenybės ir dažnai neapgalvotų viešų pareiškimų, šį kartą taip pat nepagailėjo komentarų. Atsakydamas į žaidėjų skundus dėl prasto „Borderlands 4“ veikimo, jis pareiškė: „Minimalūs ir rekomenduojami reikalavimai yra paskelbti. Dažniausia aparatinė įranga yra ketverių metų senumo telefonas. „Borderlands 4“ yra premium žaidimas, skirtas premium žaidėjams. Kaip „Borderlands 4“ negali veikti ant PS4, taip negalima tikėtis, kad jis veiks ant per senos PC įrangos.“ Prie to pačio pasiūlė nepatenkintiems žaidėjams grąžinti žaidimą per „Steam“, jei „jų kompiuteriai neatitinka reikalavimų“.

Šie komentarai sukėlė audrą bendruomenėje. Vietoj to, kad pripažintų optimizacijos trūkumus, Pitchfordas kaltę suvertė žaidėjams, teigdamas, kad jie naudoja pasenusią įrangą. Pitchfordo teiginys, kad „Borderlands 4“ yra „premium žaidimas“, yra tiesiog idiotiškas. Mano 9800X3D ir RTX 5080 be upsacaling’o ištempia šiaip ne taip iki 30FPS 4K raiškoje. Tai spėju mano įranga taip pat nėra pakankamai „premium“ šiam šedevrui. Žaidimas stringa taip pat ant PS5 Pro – konsolės, kuri turėtų būti pakankamai galinga šiam žaidimui.

Nors Randy labai skatina visus naudoti upscaling’ą, nes „žaidimas buvo kurtas, kad būtų naudojama ši technologija“, o dar labiau situaciją paaštrino Pitchfordo atsakymas vienam vartotojui, kuris kritikavo žaidimo priklausomybę nuo AI upscaling technologijų. Jo atsakymas buvo sarkastiškas: „Sukurk savo variklį ir parodyk mums, kaip tai daroma. Mes būsime tavo klientai, kai tau pavyks. Žmonės, kurie tai daro dabar, akivaizdžiai kvaili ir nežino, ką daro.“ Taip, standartiškai Randy neatlaikė ir užsipuolė žmogų, bet kas juokinga tai, kad „Gearbox“ neturi savo variklio ir naudoja „Unreal Engine 5“.

„Unreal Engine 5“ problemos ir kūrėjų atsakomybė

„Borderlands 4“ nėra vienintelis žaidimas, kenčiantis nuo „Unreal Engine 5“ optimizacijos problemų. Šiais metais pasirodę kiti „Unreal Engine 5“ žaidimai, tokie kaip „Metal Gear Solid Delta“, „Mafia: The Old Country“ ir „Oblivion Remastered“, taip pat sulaukė kritikos dėl prasto veikimo, ypač ant PC. Netgi atnaujintas „Oblivion“, kuris yra beveik 20 metų senumo žaidimo perdirbinys, susidūrė su tomis pačiomis problemomis.

Tim Sweeney
Tim Sweeney

„Unreal Engine“ kūrėjų „Epic Games“ vadovas Timas Sweeney, neseniai komentavo šią situaciją. Apie tai rašiau prieš kelias savaites, bet jei keliaujant tiesiai prie pagrindo, tai per interviu su PC Gamer, jis teigė: „Pagrindinė priežastis, kodėl ant „Unreal Engine 5“ žaidimai veikia prastai ant tam tikrų PC ar GPU, yra kūrimo procesas.“ Jis pabrėžė, kad daugelis kūrėjų pradeda kurti žaidimus naudodami aukščiausios klasės įrangą, o optimizacija žemesnės klasės įrenginiams atliekama tik paskutiniuose etapuose. Sweeney teigia, kad optimizacija turėtų būti prioritetas jau ankstyvoje kūrimo stadijoje, o „Epic Games“ netgi pasiruošusi siųsti savo inžinierius, kad padėtų kūrėjams. Aišku „Unreal Engine 5“ nėra idealiausias variklis, jam taip pat trūksta optimizacijos. Bet jei yra noras – bus ir rezultatas.

Sweeney komentarai tiesiogiai prieštarauja Pitchfordo teiginiams, kad kaltė krenta ant žaidėjų. Akivaizdu, kad problema slypi ne vartotojų įrangoje, o kūrėjų sprendimuose. „Borderlands 4“ kūrime dalyvavo keturios studijos – Gearbox, Gearbox Quebec, Gearbox Montreal ir Lost Voice Interactive – tačiau net ir toks resursų paskirstymas nesugebėjo užtikrinti sklandaus žaidimo veikimo.

Outsource’ingo įtaka žaidimų kokybei

Kita problema, prisidedanti prie prastos žaidimų kokybės, yra masinis kūrimo proceso outsourcing’as. Čia kiek nukrypsiu nuo „Borderlands 4“, bet manučiau, kad reikia paminėti, kad pavyzdžiui, „Starfield“, kitas kritikuojamas žaidimas, buvo kurtas net 27 skirtingų studijų, Reddit įraše surinkti visi studijų pavadinimai iš pabaigos titrų. Kūrimo procesas yra permetamas kitoms studijoms, kurios gali atlikti darbą „pigiau“ ir/ar užduotis, kurios nėra pirminio svarbumo. Galų gale visas žaidimas susidaro iš tarpusavyje nederančių segmentų, kurie nesudaro vieningos visumos.

„Borderlands 4“ atveju, nors kūrime dalyvavo mažiau studijų, akivaizdu, kad „Gearbox“ taip pat taiko panašų modelį, siekdami sumažinti išlaidas. Tačiau toks požiūris manau taip pat prisidėjo prie prastos optimizacijos ir produkto neišbaigtumo, kuris parduodamas už „premium“ kainą.

Bet tai kokia yra pagrindinė „Borderlands 4“ problema?

Randy Pitchfordo vieši pareiškimai tapo ir yra didžiausia „Borderlands 4“ problema. Jo komentarai, tokie kaip raginimas žaidėjams grąžinti žaidimą ar bendras žiūrėjimas į visus iš aukšto kaip į kokius neišmanėlius, ne tik atitolina fanus, bet ir kenkia „Gearbox“ reputacijai. Net pramonės šulai, tokie kaip Forbes žurnalistas Paul Tassi ar Xbox padlaižys Parris, viešai kritikavo Pitchfordą, teigdami, kad jam reikia nustoti kalbėti.

Pitchfordo elgesys yra ypač problematiškas, nes jis meta šešėlį ant šimtų kūrėjų, dirbusių prie „Borderlands 4“. Jo arogantiškas tonas ir kaltinimai žaidėjams, kad šie naudoja „per silpną“ įrangą, tik dar labiau kursto nepasitenkinimą. Kaip teisingai pastebėta „Twitter“ bendruomenės prierašuose, kad leidėjas yra atsakingas už tikslių sistemos reikalavimų pateikimą, o žaidėjai neturi galimybės iš anksto patikrinti, kaip žaidimas veiks jų kompiuteriuose.

Ar „Borderlands 4“ vertas jūsų laiko?

„Borderlands 4“ yra prieštaringas žaidimas. Viena vertus, jis siūlo keletą įdomių naujovių, tokių kaip smagios šalutinės misijos ar unikalios ginklų mechanikos. Kita vertus, prasta optimizacija ir Pitchfordo vieši pareiškimai smarkiai kenkia žaidimo patrauklumui. Nors ir Pitchfordas teigia, kad dėl žaidimo našumo kreipiasi vos 0.04% PC vartotojų, tačiau „Steam“ įvertinimai sako visai ką kitą.

Šiuo metu žaidimų pramonėje vis dar matomas „išleisk dabar, taisyk vėliau“ mentalitetas, kuris kelia grėsmę žaidėjų pasitikėjimui. „Borderlands 4“ yra dar vienas pavyzdys, kaip studijos, siekdamos greito pelno, aukoja kokybę. Todėl manau būtų protinga palaukti bent pusmetį ar metus po žaidimo išleidimo, kol bus ištaisyti pagrindiniai trūkumai.

Ar Randy Pitchfordas teisus, kaltindamas žaidėjus? Akivaizdu, kad ne. Kaip teisingai pažymėjo Timas Sweeney, problema slypi kūrimo procese, o ne žaidėjų įrangoje. Jei „Gearbox“ nori atgauti gerbėjų pasitikėjimą, Pitchfordui reikėtų mažiau kalbėti ir daugiau klausytis. Tikėkimės situacija pasikeis, studija uždarys Randy Pitchford į tamsų kambariuką be interneto, iš kur jis negalės giedoti, o kūrėjai imsis žaidimo optimizavimo. O kol kas „Borderlands 4“ lieka „premium“ žaidimu skirtu „premium“ žaidėjams.

Susiję įrašai

9 komentarai

Volleyball 22 rugsėjo, 2025 - 7:34 pm

The article effectively criticizes Pitchfords attitude and the engines performance issues, making a compelling case that developers, not players, should address these problems. Well-written and insightful.Volleyball

Atsakyti
basketball online games 22 rugsėjo, 2025 - 8:25 pm

This article really nails it! Pitchfords arrogant stance is disgusting, and its refreshing to see the truth about Unreal Engines performance issues laid bare. The industry needs to stop blaming players. Well done!basketball online games

Atsakyti
metal injection molding 23 rugsėjo, 2025 - 12:35 am

This article really nails it! Pitchfords arrogant stance is disgusting, and its refreshing to see the truth about Unreal Engines performance issues laid bare. The industry needs to stop blaming players. Well done!metal injection molding

Atsakyti
速度之星 手机版 23 rugsėjo, 2025 - 1:48 am

This article hits the nail on the head! Pitchfords arrogance is unbelievable, and its refreshing to see the truth about Unreal Engines performance issues. The industry needs to stop blaming players. Well done!速度之星 手机版

Atsakyti
basketball online games 23 rugsėjo, 2025 - 8:29 pm

This article completely nails it! Pitchfords arrogant attitude is disgusting, and its refreshing to see the truth about Unreal Engines performance issues exposed. The industry needs to stop blaming players. Well done!

Atsakyti
美区小火箭+圈XAppleID独享成品号 23 rugsėjo, 2025 - 9:37 pm

This article brilliantly exposes the arrogance of Randy Pitchford and the subpar performance of Unreal Engine 5. Its frustrating to see developers blame players instead of addressing their own shortcomings. Well said!美区小火箭+圈XAppleID独享成品号

Atsakyti
Nano Banana free 23 rugsėjo, 2025 - 10:33 pm

This article is spot on! Its frustrating to see Randy Pitchford blame players for performance issues. Unreal Engine 5 clearly needs better optimization. Well said!Nano Banana free

Atsakyti
No, I'm not a Human 24 rugsėjo, 2025 - 1:20 am

I really agree with the article. Pitchfords arrogant comments are unacceptable, and its clear the real issue lies with the developers and engine optimization, not the players. Well said!No, I’m not a Human

Atsakyti
metal injection molding 24 rugsėjo, 2025 - 6:42 am

This article perfectly nails the issue—Pitchfords arrogance is disgusting, and its refreshing to see the truth about Unreal Engines performance problems exposed. The industry must stop blaming players. Well done!

Atsakyti

Palikite komentarą

Nepraleisk naujienų

Sek memel play