Šiandien, 2025 m. rugpjūčio 6 d., pristatau jums naujausias žaidimų ir technologijų naujienas. Šiandien apžvelgsime:
Battlefield 6 serveriai naudos botus, jei trūks žaidėjų

EA ir DICE planuoja naudoti AI botus, kad užpildytų Battlefield 6 serverius, jei trūks žaidėjų. Per multi player renginį Honkonge (pagal Taivano portalą GNN ir pastebėta Battlefield Bulletin), DICE pranešė, kad AI kariai „užpildys“ tuščius serverius.
Battlefield Studios filosofija – „leisti kuo daugiau žaidėjų žaisti vienu metu“. Tai bus taikoma tik išimtiniais atvejais, kai žaidimui pradėti trūks kelių žaidėjų. DICE Jac Carlsson pateikė pavyzdį, kaip botai galėtų būti naudojami Portal režime, leidžiančiame žaidėjams kurti pasirinktinius režimus ir priprasti prie žaidimo. Nors nepatvirtinta, tikėtina, kad prisijungus daugiau žaidėjų, botai bus išmesti lauk. Botų įgūdžių lygis nebuvo nurodytas.
Taip pat pranešta, kad žaidime bus „sezoniniai renginiai“ su naujais ginklais, žemėlapiais ir režimais, kad išlaikytų žaidimą šviežią, tačiau sezonų dažnis neatskleistas.
Battlefield 6 kūrėjai teigia, kad „Time-To-Kill“ sistema evoliucionuos

Battlefield 6 tuoj pradės atvirą beta testavimą, ir kūrėjai jau aptarė vieną pagrindinių multi player klausimų – „Time-To-Kill“ (TTK) sistemą, t. y. laiką, per kurį žaidėjas nužudo priešą. Per Honkongo media renginį DICE komanda paaiškino, kaip šią sistemą valdys.
„Mes atlikome išsamius TTK tyrimus“, – sakė DICE Jac Carlsson per GNN, kurį citavo Battlefield Bulletin. „Battlefield 6 mes susidursime su sudėtingomis kovomis ir aplinka. TTK greičiausiai įvyks arti mūšyje (kur jis labai greitas), o treileriuose parodytos scenos daugiausia yra artimos kovos.“
Carlsson tęsė: „Mes daug testavome žaidimą ir rėmėmės istorine patirtimi, kad rastume žaidėjams maloniausius ir patogiausius kovos scenarijus. Remdamiesi patirtimi, nustatėme, kad TTK dinamiškuose Battlefield 6 mūšiuose turi būti pakankamai greitas, kad atitiktų pokyčius kovos lauke.“
Nors sakyčiau, kad visa ši šneka yra daug buzz-words ir reiškia beveik nieko, tačiau jis paminėjo, kad TTK nustatymui panaudota „daug duomenų analizės“, tačiau studija žada atsižvelgti į žaidėjų atsiliepimus per beta testus ir po leidimo, kad „evoliucionuotų“ ir „pritaikytų“ žaidimą.
AMD AM6 su PCIe 6 ir DDR6 gali palaikyti esamus aušintuvus

Bits and Chips paskelbė įdomios informacijos apie AMD būsimą AM6 socket, kuris, nepaisant padidinto pin skaičiaus, išlaikys panašų dydį, kad tiktų esami aušintuvai. Bendras pin skaičius viršys 2100 (22 % daugiau nei AM5), o lizdo dydis ir išdėstymas bus panašus į dabartinį AM5, rodydamas, kad AMD išlaiko LGA dizainą.
Šaltinis teigia, kad pin tankis bus didesnis nei AM5, o lizdas palaikys Zen 7 architektūrą. Manoma, kad AM6 debiutas bus susijęs su DDR6 atminties prieinamumu, kurią platforma turėtų palaikyti, taip pat tai bus pirmasis AMD lizdas su PCIe 6.0 palaikymu.
„Pagal mūsų šaltinius, AM6 AMD lizdas bus labai panašus į AM5. Siekdami tęsti savo tradiciją, AMD leis naudoti esamus AM5 aušintuvus (pvz., senus Socket 939 aušintuvus galima buvo naudoti su AM4!). […] Naujas AM6 lizdas turės apie 2100 pins ir bus paleistas į rinką 2028 m., kai bus parengta Zen 7 architektūra“, – rašo Bits and Chips.
AM5 kūrime AMD sukūrė naują CPU paketą, išlaikydama 40×40 mm dydį. Neįprasta integruoto karščio skirstytuvo (IHS) forma leido išvengti vietos aukojimo logikos komponentams po aušintuvu. AMD įsipareigojo palaikyti AM5 ir po 2025 m., tikėtina, kad jis palaikys ir būsimus Zen 6 CPU, tačiau vyksta diskusijos dėl DDR5 specifikacijų atnaujinimų, galinčių reikalauti motininės plokštės pataisymų.
NVIDIA RTX 50 Super vaizdo plokštės gandai dėl galimo išleidimo žiemą

Gandai skelbia, kad NVIDIA RTX 50 serijos vaizdo plokštės gali pasirodyti jau netrukus. Pagal TweakTown, NVIDIA planuoja išleisti GeForce RTX 50 Super seriją 2025 m. ketvirtąjį ketvirtį, laiku šventiniam sezonui.
Pranešama, kad bus išleistos trys entuziastams skirtos plokštės: RTX 5070 Super, RTX 5070 Ti Super ir RTX 5080 Super. Teigiama, kad RTX 5070 Super turės 6400 CUDA branduolių, RTX 5070 Ti Super – 8960, o RTX 5080 Super – 10752. Kitos specifikacijos: RTX 5080 Super ir 5070 Ti Super turės 24 GB GDDR7 atminties su 256 bitų magistrale, o RTX 5070 Super – 18 GB GDDR7 su 192 bitų magistrale. TGP (bendras galios poreikis) bus 415 W (5080 Super), 350 W (5070 Ti Super) ir 275 W (5070 Super).
Palyginti su baziniais modeliais, RTX 5080 Super ir 5070 Ti Super turės 8 GB daugiau VRAM, bet tiek pat CUDA branduolių, o RTX 5070 Super – 256 daugiau branduolių ir 6 GB daugiau VRAM. Energijos sunaudojimas padidės 25–55 W. Kadangi tai gandai, informaciją reikėtų vertinti atsargiai, kol NVIDIA oficialiai nepatvirtins.
Xbox Game Pass rugpjūčio 1-oji banga 2025 m.

Microsoft paskelbė pirmąją Xbox Game Pass rugpjūčio žaidimų bangą. Nuo rugpjūčio 5 d. prie paslaugos prisijungia aštuoni žaidimai, taip pat keli DLC, atnaujinimai ir žaidimų privalumai.
Rugpjūčio 5 d. Rain World pasirodo visiems game pass nariams per cloud, konsolę ir PC. Rugpjūčio 6 d. prie katalogo prisijungia keturi žaidimai: Citizen Sleeper 2: Starward Vector, Lonely Mountains: Snow Riders, MechWarrior 5: Clans ir Orcs Must Die! Deathtrap (Game Pass Standard Xbox Series X|S). Rugpjūčio 7 d. Assassin’s Creed Mirage tampa prieinamas per debesį, konsolę ir PC Game Pass Ultimate ir PC nariams. Rugpjūčio 12 d. Aliens: Fireteam Elite pasirodo visiems nariams, o rugpjūčio 14 d. 9 Kings debiutuoja Xbox Game Preview (Ultimate ir PC nariams).

Kiti game pass papildymai:
Rugpjūčio 7 d. Madden NFL 26 prisijungia prie EA Play (įtraukta į narystę) su 10 valandų demo. Rugpjūčio 12 d. pasirodo Senua’s Saga: Hellblade 2 Enhanced, o rugpjūčio 14 d. – Sea of Thieves 17 sezonas. Taip pat pridedami šie žaidimų privalumai:
- Smite 2: Phantom Seas Poseidon Drop (Cloud, PC, and Xbox Series X|S) – August 6
Game Pass Ultimate, PC Game Pass - Naraka Bladepoint: Phoenix Princess Bundle (Cloud, Console, and PC) – August 7
Game Pass Ultimate, PC Game Pass - War Thunder: Game Pass Bonus (Cloud, Console, and PC) – August 12
Game Pass Ultimate, PC Game Pass - Enlisted: Game Pass Bonus (Cloud, PC, and Xbox Series X|S) – August 12
Game Pass Ultimate, PC Game Pass - Call of Duty: Warzone – Game Pass Pack 3(Cloud, Console, and PC) – August 14
Game Pass Ultimate, PC Game Pass
Rugpjūčio 15 d. paslaugą paliks trys žaidimai: Anthem, Farming Simulator 22 ir Persona 3 Reload.
AMD Radeon RX 9060 non-XT su 28 CU ir 8 GB atmintimi

AMD pristatė Radeon RX 9060, tai praktiškai yra sumažinta RX 9060 XT versija. Abi plokštės naudoja Navi 44 GPU, tačiau non-XT variantas skirtas mažesniam našumui, tiksliai 1080p raiškai. Plokštė turi mažiau GPU branduolių (1792 Stream procesoriai), tai yra 12,5 % mažiau nei XT modelis.
AMD paskelbė apie naują modelį kartu su naujausiu grafikos draiveriu. Plokštė minima draiverio pakeitimų žurnale ir dabar įtraukta į oficialią AMD svetainę. Bendrovė patvirtino, kad RX 9060 nebus skirta „pasidaryk pats“ rinkai, todėl ne visi mažmenininkai ją turės (nors kai kurie vienetai tikėtina atsiras atviroje rinkoje).

RX 9060 turi 8 GB GDDR6 atminties, tačiau, kaip pranešta, jos dažnis sumažintas iki 18 Gbps, kaip RX 9070 GRE, todėl pralaidumas apie 10 % mažesnis nei RX 9060 XT. AMD pateikė 1080p Ultra nustatymų rezultatus (palyginimui, RX 9060 XT skirta 1440p):Radeon RX 9060 našumas (1080p Ultra):
- Assassin’s Creed Mirage: 108 FPS
- Call of Duty: Black Ops 6: 98 FPS
- DOOM Eternal (RT): 153 FPS
- *Dragon Age: The Veil: 67 FPS
- F1 24: 188 FPS
- Horizon Zero Dawn Remaster: 106 FPS
- God of War: Ragnarok: 120 FPS
- Resident Evil 4 (RT): 100 FPS
Iš pradžių AMD partneriams pateikė klaidingas specifikacijas, todėl kai kurios RX 9060 plokštės, pvz., XFX SWIFT DUAL Pietų Korėjoje, buvo nurodytos su 32 CU ir 20 Gbps atmintimi. RX 9060 greičiausiai konkuruos su GeForce RTX 5050, kuri tarp žaidėjų nepopuliari dėl silpnų specifikacijų.
AMD Radeon Software Adrenalin 25.8.1 draiveris

AMD išleido Radeon Software Adrenalin 25.8.1 draiverį, kuris prideda palaikymą AMD Radeon™ RX 9060 ir optimizuoja šiuos žaidimus: Mafia: The Old Country, Mecha BREAK, WUCHANG: Fallen Feathers, Valorant (Unreal Engine 5 versija) ir Battlefield™ 6 Open Beta. Naujas AMD FidelityFX™ Super Resolution 4 (FSR 4) palaikymas:
- Cyberpunk 2077
- WUCHANG: Fallen Feathers
- Mafia: The Old Country
- Arena Breakout: Infinite
- Game of Thrones: Kingsroad
- Wreckfest 2
- Lies of P
Naujas HYPR-Tune palaikymas:
- The Alters
- F1® 25
Išplėstas Vulkan plėtinių palaikymas:
- VK_KHR_shader_bfloat16
- VK_EXT_device_generated_commands
- VK_KHR_robustness2
- VK_KHR_depth_clamp_zero_one
Daugiau informacijos apie Vulkan plėtinius: AMD Vulkan Support.
AMD ROCm™ on WSL palaikymas Radeon™ RX 7700 XT:
Pridėta Windows Subsystem for Linux 2 (WSL 2):
- Forward Attention 2 (FA2) dekodavimo branduolio įjungimas
- Nauji modeliai: Deepseek R1 Distilled (7B, 32B, 70B), Qwen 2.5 7B
Daugiau informacijos: ROCm suderinamumas, WSL 2 konfigūracija, diegimo instrukcijos.
Išspręstos problemos ir patobulinimai:
- Trūkčiojimai ir mažesnis nei tikėtasi našumas grojant 4K YouTube vaizdo įrašus Chrome naršyklėje.
- Periodiniai programų strigimai ar draiverio išsijungimai žaidžiant Monster Hunter Wilds su Radeon™ Anti-Lag ir Instant Replay.
- Periodiniai strigimai žaidžiant Battlefield™ 2042.
- Periodiniai strigimai žaidžiant Dragon Age: The Veilguard su Radeon™ RX 9000 serija.
- Pagerintas trūkčiojimas Call of Duty®: Warzone™ Season 03 ‘Verdansk’ žemėlapyje (pastaba: trūkčiojimai sumažinti, AMD bendradarbiauja su kūrėjais dėl pilno sprendimo).
- Tekstūrų problemos naudojant Oculus Rift S su RX 5000 ir 6000 serijomis.
- Padidintas Vulkan Llama.cpp parametrų skaičius Ryzen™ AI MAX+ produktams.
Žinomos problemos:
- Korupcija žaidžiant Mafia: The Old Country su Radeon™ RX 6600 serija.
- Periodiniai strigimai žaidžiant The Last of Us Part II su Radeon™ RX 7900 serija.
- Periodiniai strigimai žaidžiant Call of Duty®: Black Ops 6 su Radeon™ RX 9000 serija.
- Periodiniai strigimai ar draiverio išsijungimai žaidžiant Wuchang: Fallen Feathers su FSR 4 (RX 9000 serija).
- Periodiniai strigimai žaidžiant FBC: Firebreak su kai kuriais Ryzen™ procesoriais (AI 300 ir 7000 serijos).
- Periodiniai strigimai žaidžiant NBA 2K26 MyCareer režime su Radeon™ RX 9070 serija.
Paketo turinys:
- AMD Software: Adrenalin Edition 25.8.1 draiverio versija 25.10.25.01 (Windows® 10 ir 11, Windows Driver Store versija 32.0.21025.1024).
- Ryzen™ AI NPU MCDM
AMD Ryzen Dual-X3D ir Intel Nova Lake Dual-BLLC nutekėjimai

Patikimas šaltinis Panzierlied, anksčiau tiksliai atskleidęs RTX 50 serijos detales, paskelbė Chiphell platformoje, kad netrukus po naujos informacijos apie Intel naujausios kartos procesorius pasirodė ir AMD planų nutekėjimai.
Patvirtinta, kad Intel neseniai atnaujino CPU planus, pridėdamas naują SKU su dviem BLLC (Big Last Level Cache) moduliais – tai Intel versija 3D V-Cache technologijos. Anksčiau buvo kalbama tik apie vieną BLLC dizainą, rodantį podėlio padidinimą virš 140 MB. Nauja konfigūracija, anot šaltinių, gali viršyti 200 MB, tačiau tai laikoma preliminari informacija, kuri dar gali keistis.
Chiphell leakeris sieja šią naujieną su naujais Ryzen nutekėjimais, teigdamas, kad AMD galėjo sąmoningai atskleisti savo Dual-X3D variantų planus gerokai prieš Intel Nova Lake debiutą, kuris tikimasi 2026 m. pabaigoje. AMD naujasis Dual-X3D CPU, kaip teigiama, bus pagrįstas Zen5, o AMD jau naudoja vieną Zen5-X3D čipletą, tad technologija yra parengta.
Project Hydra kūrėjas teigia, kad AMD pagrindinis rūpestis ne kaina, o galimos našumo problemos. BLLC asimetrija gali sumažinti efektyvumą, jei nebus tinkamai valdoma. Vis dėlto, augantis dirbtinio intelekto ir didžiųjų kalbų modelių poreikis didesniam cache šiuos planus daro logiškus.
Nė vienas dizainas (Dual-X3D ar Dual-BLLC) dar nėra oficialiai patvirtintas ir laikomi ankstyvais gandais be tvirtų nutekintų įrodymų. Vis dėlto atrodo, kad AMD gali būti arčiau tokio produkto leidimo, ypač atsižvelgiant į tai, kad žiniasklaida apie tai klausinėjo jau sausį.
PCI-SIG paskelbė PCI Express 8.0 su 1 TB/s pralaidumu

PCI-SIG paskelbė, kad PCI Express® 8.0 specifikacija padvigubins PCIe 7.0 duomenų pralaidumą iki 256 GT/s ir planuojama išleisti 2028 m. Ši specifikacija skirta naujoms programoms, tokioms kaip dirbtinis intelektas, didelės spartos tinklai, kraštiniai skaičiavimai ir kvantiniai skaičiavimai.
PCIe 8.0 tikslai:
- Pasiekti 256 GT/s spartą ir iki 1 TB/s dvikryptį pralaidumą per x16 konfigūraciją.
- Peržiūrėti naujas jungčių technologijas.
- Patvirtinti, kad pasiekiami delsos ir FEC tikslai.
- Užtikrinti patikimumo tikslus.
- Išlaikyti suderinamumą su ankstesnėmis PCIe kartomis.
- Kurti protokolo patobulinimus, didinančius pralaidumą.
- Toliau akcentuoti energijos taupymo technologijas.
„Po šių metų PCIe 7.0 specifikacijos išleidimo, PCI-SIG džiaugiasi paskelbdami, kad PCIe 8.0 padvigubins pralaidumą iki 256 GT/s, išlaikydami tradiciją kas trejus metus dvigubinti pralaidumą“, – sakė PCI-SIG prezidentas Al Yanes. „Augant AI ir kitų duomenų intensyvių programų poreikiams, PCIe technologija ir toliau tenkins pramonės aukštos spartos, mažos delsos ir efektyvumo reikalavimus.“

Anot ABI Research analitiko Reece Hayden, „dėl didelio pralaidumo, mastelio ir energijos efektyvumo PCIe išliks paklausus duomenų centrų tinkluose, jau ruošiamuose PCIe 6.0 ir domėdamiesi PCIe 7.0“. PCIe 8.0 užtikrins pralaidumo poreikius ateityje, ypač automobilių, hiperdidelių duomenų centrų, HPC ir karinėje/erdvėlaivių rinkose.