Kodėl Holivudas, Disney ir The Last of Us prarado vyrų auditoriją?

Ego

Šiandienos Holivudas ir visa pramogų industrija susiduria su rimtomis problemomis, o viena iš jų – auditorijos praradimas, ypač prarandami jauni vyrai. Bella Ramsey, The Last of Us serialo žvaigždė, neseniai pareiškė, kad kritikai gali tiesiog nežiūrėti trečiojo sezono, jei jiems taip nepatinka antrasis. Tačiau šis požiūris atskleidžia gilesnę krizę: Holivudas prarado vyrų auditoriją dėl nuolatinio ideologijų brukimo ir vyriškų herojų bei pačio vyriškumo atstūmimo.

Bella Ramsey požiūris: Ar tai protingas patarimas?

Bella Ramsey, vaidinanti Ellie seriale The Last of Us, interviu Variety sakė: „Nėra nieko, ką galėčiau pakeisti. Serialas jau sukurtas, nieko negalima keisti ar taisyti. Todėl nematau prasmės skaityti ar domėtis kritikų nuomonėmis.“ Ji pridūrė: „Žmonės, žinoma, turi teisę į savo nuomones. Bet tai nedaro įtakos kaip serialas tęsiasi ar ką nors kitą. Man tai visiškai atskiri dalykai. Todėl ne, aš tiesiog nesidomiu.

Jei Ramsey būtų sustojusi čia, viskas būtų gerai. Ji pripažįsta, kad neturi kontrolės kūrybiniam procesui ir tiesiog atlieka savo darbą kaip aktorė. Atsiskyrimas nuo socialinių tinklų – protingas žingsnis, ypač po antrojo sezono kritikos lavinos.

The Last of Us - Bella Ramsey
The Last of Us – Bella Ramsey

Bet tada ji pridūrė: „Jei jums taip nepatinka, neprivalote žiūrėti. Egzistuoja žaidimas. Galite tiesiog vėl jį žaisti. Jei vis dėlto norite žiūrėti, tikiuosi, jums patiks.“ Šis „patarimas“, tai kaip su šlapiu skuduru per veidą gauti. Serialas jau prarado beveik pusę žiūrovų tarp sezonų, o tokie žodžiai tik dar labiau atbaido auditoriją. Įsivaizduokite, jei aktorius sakytų: „Jei nepatinka, nežiūrėkite!“ – tai turėtų būti įrašyta į jo gyvenimo aprašymą ar bylą kaip tyčinis prekės ženklo žalojimas.

Ramsey, kuri save identifikuoja kaip „non-binary“ ir naudoja they/them įvardžius, tampa pavyzdžiu, kaip aktoriai, siekdami „saugumo“ nuo kritikos, slepiasi už ideologijų. Bet tai nepadeda: antrasis sezonas adaptuoja žaidimą, kuris ir šiaip bruko LGBT temas, priversdamas žaidėjus valdyti dvi moteris vietoj Joelio – personažo, kurio visi išties norėjo. O Ramsey vaidmuo? Ji atrodo kaip vaikas, o ne suaugusi Ellie, ir jos scena su Isabela Merced – tiesiog nepatogi žiūrėti.

Kodėl The Last of Us prarado auditoriją?

Antrasis sezonas, nesvarbu iš kurios pusės žiūrėtum – visiška nesėkmė. Jie nužudo Joelį, stiprų personažą, kurį žiūrovai jau buvo pamilę, antrame epizode, paversdami jo galvą koše. Tada žiūrovai priversti stebėti Ellie ir jos toksišką merginą Diną, kuri nėščia nuo kito vyro. Visas siužetas – chaosas, pilnas scenų, kurios atbaido žiūrovus: Ramsey personažas su savo purvinais pirštais „darbuojasi“ ties kitos aktorės bikini zona, o tai atrodo taip nejaukiai, kad turbūt ir filmavimo aikštelėje visi būtų norėję pabėgti.

Nieko keisto, kad serialas prarado ne tik vyrų auditoriją, bet ir moteris po Joelio mirties. Žaidimas The Last of Us Part II buvo parduotas beveik 50% mažiau nei pirmasis, o remasteriai yra leidžiami kasmet, bandant susigrąžinti pinigus, tai tikrai neparodo finansinio pasisekimo. Kūrėjai, vadovaujami Neilo Druckmanno (arba „Cuckmann“), sugadino franšizę savo „puikiomis“ ideologijomis.

Neil Druckmann
Neil Druckmann

Druckmannas norėjo priversti visus mylėti „gay“ Ellie, o ir žiniasklaida taip jį gyrė… Rezultatas? Žaidimas, kuris galėjo būti legenda, tapo „super gay all pronouns pushing sloth simulator“. Niekas nekritikuoja grafikos ar kovos dinamikos – Naughty Dog puikūs techniškai, tikrai žino ką daro, o ir sakyčiau optimizacija ant PC versijos yra pakankamai nebloga. Bet scenarijus ir personažai – tragedija.

Disney Krizė: Kaip Holivudas prarado vyrų auditoriją

Ši problema neapsiriboja ties The Last of Us. Kaip rašo Variety, Walt Disney Studios vadovybė pastaraisiais mėnesiais spaudžia kūrėjus kurti filmus, kurie susigrąžintų jaunus vyrus (13-28 metų, Gen Z). Jie ieško naujų idėjų: globalių nuotykių, lobių medžioklių, helovino filmų ir t.t.

Disney, turinti Marvel ir Lucasfilm, beveik du dešimtmečius sakyčiau sugebėjo linksminti žiūrovus. Bet dabar, Star Wars filmai nėra leidžiami jau septynerius metus (išskyrus The Mandalorian adaptaciją kitais metais), o super herojų žanras praranda žiūrovus kas minutę. Naujausias Fantastic Four: First Steps su Pedro Pascal ir Vanessa Kirby nepateisino lūkesčių, nepaisant pakankamai gerų atsiliepimų.

Kodėl? Disney patys kalti. Jie paverčia vyrus piktadariais: She-Hulk seriale yra aiškiai pasakoma ant kiek vyrai yra blogi. Na ir ta aiški standartinė M-She-U gaidelė: Viskas ką daro vyrai yra blogai, viską ką daro moterys yra gerai.

Juokingas faktas, kad serialas kainavo 25 mln. dolerių per epizodą. Iš viso buvo sukurti 9 epizodai, kurie nei per kur neatsipirko. Bendras biudžetas buvo apie 225 mln. dolerių, o tai yra daugiau pinigų nei buvo reikalinga kuriant tiek The Elder Scrolls: Skyrim ir The Witcher 3 kartu sudėjus. Kiekvieno žaidimo buvo parduota virš 60 mln. kopijų. Tad net neįsivaizduoju, kaip galim pateisinti tokį She-Hulk biudžetą.

The Elder Scrolls Skyrim parduotos kopijos ir biudžetas
The Elder Scrolls Skyrim parduotos kopijos ir biudžetas
The Witcher 3 parduotos kopijos ir biudžetas
The Witcher 3 parduotos kopijos ir biudžetas

Grįžtant prie priežasčių, kodėl Holivudas prarado vyrų auditoriją? Manau citata iš Variety puikiai pasako kodėl: „Daugybė tyrimų rodo, kad ypač Z kartos vyrai yra vieniša, žaidimais apsėsta grupė, kurios formavimosi metus sutrukdė COVID-19 karantinas – tai nėra lengviausiai suprantama grupė.“ Vietoj supratimo – įžeidimai, lyg jie būtų visiški nevykėliai. Bet yra tiesos tame straipsnyje: jie tiesiog nežiūri turinio, kuris yra skirtas ne jiems.

„Star Wars“ žlugimas: Iš herojų į Mary Sue

„Star Wars“ – puikus pavyzdys, kaip Holivudas prarado vyrų auditoriją. The Force Awakens patiko fanams, na iš dalies patiko, nes tai buvo saugi, distiliuota New Hope kopija. Kaip ir South Park pasakė, kad čia buvo Member Berries.

Memberberries - South Park - Star Wars
Member Berries – South Park – Star Wars

Tačiau The Last Jedi sugriovė viską: Luke Skywalker, visų mylimas herojus, tapo silpnu atsiskyrėliu, o dar ir išmetė savo šviesos kardą, na čia konkrečiai pasityčiojimas buvo iš fanų, kas dauguma ir buvo vyrai. Ir dar pats Mark Hamill socialiniuose tinkluose atskleidė savo keistus požiūrius ir pozicijas, tapdamas sunkiai toleruojamu asmeniu. Na, o Rey – klasikinė Mary Sue: tobula moteris, geriausia kovotoja, pilotė, lenkianti net Luką be jokių treniruočių. Na tada atkeliavo trilogijos paskutinis filmas The Rise of Skywalker, kuris dėka savo pirmtakų ideologijos, uždirbo pusę to ką uždirbo The Last Jedi.

Žaidimai tai irgi patvirtina: Star Wars Outlaws pardavė tik milijoną kopijų, vietoj planuotų 5-7 mln., su „stipria“ moterimi, mušančia vyrus. Bet Jedi: Fallen Order su Cal Kestis – baltu vyru ir gote mergina – pardavė virš 10 mln., plius 10 mln. per stream services. Kodėl ne toks herojus trilogijoje? Nes jis baltas bičas, kuris turi merginą, o tai pagal Disney logiką – „velnias“.

Ideologijų brukimas: kodėl tai nepaeina

Holivudas ir žaidimų industrija nori, kad vyrai duotų jiems savo pinigus, bet taip pat reikalauja, kad jie tikėtų jų idealais ir paklustų jų ideologijoms. Čia ir slypi visa problema. Nuolatinis puolimas atbaidė: vyrai vadinami rasistais, seksistais, ekstremistais ir visi kitais -istais. Dėl visko kalti, bet prie to pačio nieko nesugeba ir niekam nereikalingi. Tai kodėl vyras nori žiūrėti turinį, kuriame yra pastoviai nužeminamas?

Kas tikrai nepadeda, tai, kad Disney pilna tokių žmonių kaip Ramsey – non-binary aktorė, kuri „fingerina“ savo kolegę ir nugali visus vyrus, sverdama 50kg, o dar ir ji „bus tėčiu“. Dar viena puiki ikona, kuri atbaido vyrišką publiką yra Pedro Pascalis – vyras feministas – visur matomas, visur kišamas, akivaizdus iškrypėlis, bet kadangi feministas, tai viskas gerai. The Acolyte, dar vienas „Girl boss“ projektėlis, kuris žlugo: dar viena fantastinė moterų vadovaujama istorija, kurioje jos muša vyrus – super tikroviška ir realu.

The Last of Us - Bella Ramsey - I'm Going to be a Dad
The Last of Us – Bella Ramsey – I’m Going to be a Dad

Hollywood prarado vyrų auditoriją savo rankomis: naikindami herojus, brukdami ideologijas į vyrų pamiltas franšizes. Niekas nesako, kad moterys neturi turėti joms skirtų franšizių, tačiau kodėl negalima sukurti naujų? Kodėl reikia aprengti moteriškai į vyrus orientuotą turinį? Pavyzdžiui, Deadpool & Wolverine uždirbo virš milijardo, nes gerbė savo auditoriją ir fanus. Negaliu teigti, kad tai buvo idealus filmas, bet po M-She-U lavinos, tai sakyčiau buvo šiokia tokia atgaiva.

Sydney Sweeney - American Eagle reklama
Sydney Sweeney – American Eagle reklama

Bet The Last of Us 3 sezonas? Jei Ramsey toliau patarinės nežiūrėti, neliks ir 25% žiūrovų, o visi dirbę prie projekto bus atleisti. Bella Ramsey – kaip ir naujoji snieguolė – Rachel Zegler: arogantiška, atitrūkusi nuo realybės ir sunkiai pakenčiama asmenybė. Jauni vyrai nusipelno geresnio. Jie nori matyti ne Bella Ramsey, o tokias moteris kaip Sydney Sweeney. Ir ne, tai nėra problematiška, ir dėl to vyrai nėra blogi. Tiesiog pasaulis šiuo metu „serga“. Holivudas turi suprasti, kad, puldamas savo tikrąsias auditorijas, sėkmės neišpeš. Kitaip tariant: „Go woke – go broke“.

Susiję įrašai

Palikite komentarą

Nepraleisk naujienų

Sek memel play