Šiandien, 2025 m. liepos 23 d., pristatau jums pirmos savaitės pusės technologijų ir žaidimų naujienas. Šiandien apžvelgsime Battlefield 6 anonsą, Ozzy Osbourne mirtį, NVIDIA GeForce Game Ready 577.00 driverį, AMD FSR4 palaikymą per OptiScaler, Borderlands 4 Switch 2 išleidimą, Fallout: Bakersfield modo projektą, Ubisoft CEO kritiką ir Stop Killing Games kampanijos problemas.
Battlefield 6 anonsas

Electronic Arts paskelbė apie naują Battlefield serijos žaidimą – Battlefield 6, kuris žada „išskirtinę visapusišką karinę patirtį“. Pilnas pristatymas numatomas liepos 24 d. 18 val. per oficialų Battlefield YouTube kanalą. Štai premjeros nuoroda:
Ozzy Osbourne, Black Sabbath frontmanas, mirė būdamas 76-erių

Ozzy Osbourne, kurio „Tamsos princas“ įvaizdis padarė jį vienu garsiausių roko frontmenų, mirė sulaukęs 76 metų. Osbourne šeimos pareiškime sakoma: „Labiau nei žodžiai gali išreikšti, su liūdesiu pranešame, kad mūsų mylimas Ozzy Osbourne šįryt mus paliko. Jis buvo su šeima, apsuptas meilės. Prašome gerbti mūsų šeimos privatumą šiuo metu.“ Priežastis nenurodyta, tačiau pastaraisiais metais Osbourne kentė įvairias sveikatos problemas.
Jis buvo žinomas kaip sunkiojo metalo inovatorius, scenos šoumenas (pavyzdžiui, kartą nukandęs šikšnosparnio galvą), dėl priklausomybių kamuojamas žmogus net bandė nužudyti savo žmoną, ir vėliau realybės šou žvaigždė, mylimas už savo šeimyninio gyvenimo nuostabą The Osbournes seriale. Jo mirtis įvyko mažiau nei po trijų savaičių po pasirodymo atsisveikinimo koncerte Back to the Beginning su Black Sabbath kolegomis, pirmą kartą nuo 2005 m. Liepos 5 d. jis sakė: „Šešerius metus gulėjau ligos patale, net neįsivaizduojate, kaip jaučiuosi. Ačiū iš visos širdies“, minėdamas Parkinsono ligą ir stuburo operacijas.
NVIDIA GeForce Game Ready 577.00 driveris

Naujas NVIDIA GeForce Game Ready 577.00 driveris optimizuotas naujiems žaidimams su DLSS 4 technologija, įskaitant WUCHANG: Fallen Feathers ir Valorant Unreal Engine 5 atnaujinimą. Pridėti nauji DLSS perrašymai:
- 7 Days to Die
- Brickadia
- Monster Energy Supercross 25 – The Official Video Game
- Monster Hunter Wilds
- REMATCH
- RoboCop: Rogue City – Unfinished Business
- Strinova
- Stygian: Outer Gods
- Warhammer 40,000: Space Marine 2
- Warhammer 40,000: Speed Freeks
- WUCHANG: Fallen Feathers
Išspręstos problemos:
- Counter-Strike 2: Juodas ekranas naudojant 4:3 formato raišką su ASUS ROG PG27AQN monitoriumi [5300665]
- NARAKA BLADEPOINT: Stabilumo problemos specifiniame žemėlapyje su DX11 ir DLSS Super Resolution [5374090]
Žinomos problemos:
- Cyberpunk 2077: žaidimas išsijungia naudojant Photo Mode su path tracing [5076545]
- Battlefield 2042: Gali pasirodyti kvadratiniai artefaktai šalia šviesų žaidimo metu [5284105]
- World of Warcraft: Artefaktai su įjungtu ray tracing [5273429]
- Counter-Strike 2: Tekstas gali atrodyti iškraipytas, jei žaidimo raiška mažesnė nei monitoriaus natyvinė [5278913]
Paketo turinys:
- HD Audio Driver — 1.4.3.2
- NVIDIA PhysX System Software — 9.23.1019
- CUDA — 12.9
- DCH NVIDIA Control Panel — 8.1.968.0
Šaltinis: NVIDIA
Žaidėjai gali įjungti AMD FSR4 per OptiScaler

Žaidėjai ir vaizdo plokščių entuziastai pavargo nuo pavienių upscaling įrankių atnaujinimų. Kartais prireikia mėnesių ar metų, kol kūrėjai atsisako išskirtinumo ir pradeda palaikyti atvirojo kodo ar kelių gamintojų sprendimus.
AMD FSR yra viena tokių technologijų, šiuo metu vienintelė siūlanti tiek upscaling, tiek frame generation kaip atvirojo kodo sprendimą. OptiScaler leidžia vartotojams keisti DLSS, XeSS ar FSR, pasirenkant technologiją, tinkamiausią jų GPU. Tai veikia kaip tarpinė programinė įranga, leidžianti laisvai perjungti technologijas.

Tačiau šis metodas nėra itin populiarus dėl kelių priežasčių. Instaliacija gali būti sudėtinga, programa gali konfliktuoti su kitais overlay įrankiais (pvz., RTSS), o produkto puslapyje pabrėžiama:
Įspėjimas: Nenaudokite šio modo su internetiniais žaidimais. Jis gali suaktyvinti anti-cheat sistemas ir sukelti banus!
Lėtas upscaling technologijų priėmimas siejamas su tuo, kad kūrėjai turi patys jas integruoti. Vartotojai, keičiantys failus, dažnai aptinkami anti-cheat sistemų kaip anomalijos, kas gali lemti banus. OptiScaler neapsiriboja upscaling – jis palaiko frame generation ir delsos mažinimo technologijas. Nuo paskutinio atnaujinimo pridėtas XeSS LL palaikymas žaidimams su Reflex ir FSR Frame Generation per DLSSG-to-FSR3 modą. Naujas atnaujinimas įgalina FSR4 palaikymą, bet tik RDNA4 GPU ir tik žaidimams, jau naudojantiems FSR3, bei tik su DirectX API.
Moderiai išsprendė vieną pagrindinių upscaling technologijų problemų – rinkos segmentaciją. Kaip pažymi Tom’s Hardware, FSR4 palaiko 65 žaidimus, daugiausia „neįdomius žaidimus“. Tai OptiScaler leidžia žaidėjams mėgautis geresniu FSR4 upscalingu daugelyje žaidimų, bet tik su Radeon RX 9000 GPU. Moderiai rado būdų naudoti FSR4 ir su nesuderinama įranga per OptiScaler, bet tai nėra rekomenduojama, nes labai stipriai atsiliepia per našumą.
Alternatyva – Lossless Scaling, paprastas įrankis, tačiau jis veikia ne žaidimo grafikos pipeline viduje, o išorėje, generuojant kadrus. OptiScaler duoda geresnius rezultatus, bet nėra toks paprastas.
Borderlands 4 Switch 2 išleidimas spalio 3 d.

Borderlands 4 Switch 2 versija pasirodys spalio 3 d., pranešė Gearbox Software įkūrėjas Randis Pitchffordas. Žaidimas pirmiausia bus prieinamas PlayStation 5, Xbox Series ir PC per Steam bei Epic Games Store rugsėjo 12 d.
Fallout: Bakersfield anonsas atskleidžia 1997 klasikos interpretaciją

Praėjo daugiau nei dveji metai nuo paskutinio atnaujinimo apie Fallout (1997) perdirbinį su GZDoom varikliu. Dabar YouTube pasirodė keturių minučių anonsas, puikiai demonstruojantis šį entuziastų projektą, kuris pakeičia izometrinį Fallout į pirmojo asmens šaudyklę, primenančią DOOM. Tai vienas ambicingiausių mod projektų, kokius esu matęs.
Alexander Berezin neseniai paskelbė Fallout: Bakersfield anonsą – 1997 m. Fallout rekonstrukciją, pakeitusią kaip pasaulis žiūri į postapokaliptinius žaidimus. Kūrėjas patvirtino, kad projekto baigtumas apie 60%, ir užsiminė apie išleidimo laikotarpį, bet tiksli data neaiški. Štai anonsas:
Pirmasis teaseris pasirodė 2022 m. rugsėjį, sulaukęs didelio Fallout gerbėjų dėmesio. Po beveik trejų metų turime naujų detalių. Anonsas sulaukė puikių atsiliepimų su begale pagyrimų YouTube ir socialiniuose tinkluose.
Ubisoft CEO kaltina organizuotas kritikos kampanijas dėl žaidimų nesėkmių

Ubisoft pastaraisiais metais sulaukia daug kritikos ir kontroversijų, daugiausia dėl to, kad nebeatitinka savo auditorijos lūkesčių. Bendrovė koncentruojasi į abejotinus sprendimus, kaip rodo jos dabartinė būklė. Assassin’s Creed Shadows sprendimas įtraukti Yasuke sukėlė didelį gerbėjų nepasitenkinimą, o bendrovė tvirtai laikėsi savo pozicijos, nepaisydama net akcininkų kritikos.
Kritika neapsiriboja tik Assassin’s Creed Shadows – beveik visi pastarųjų metų Ubisoft žaidimai buvo geriausiu atveju vidutiniški. Užuot pripažinusi klaidas, bendrovės CEO Yves Guillemot kaltina organizuotas kritikos kampanijas. Kodėl tai svarbu: Guillemot jau kurį laiką laikomas arogantišku egocentriku ir yra anksčiau kaltinęs žaidėjus dėl Star Wars: Outlaws nesėkmės.
Neseniai vykusioje investuotojų prezentacijoje Guillemot teigė, kad neapykanta Ubisoft ir jos produktams kyla iš organizuotų grupių. Bendrovė nepripažįsta savo klaidų ir toliau kaltina kitus dėl sulaukiamo nepasitenkinimo. Jei leidėjas sutelktų dėmesį į klaidas ir orientuotųsi į pagrindinę auditoriją, o ne į mažumą, žaidimai nesulauktų neigiamų komentarų ir finansinės nesėkmės.
Stop Killing Games baiminasi uždarymo dėl melagingų kaltinimų

Stop Killing Games kampanija išpopuliarėjo po to, kai Ubisoft uždarė The Crew, sukeldama didelę kontroversiją ir teisinį ginčą, kuris vis dar tęsiasi. YouTuberis Accursed Farms inicijavo peticiją, raginančią leidėjus nustoti uždarinėti žaidimus, kuri jau surinko virš 1,4 mln. parašų. Tačiau didieji leidėjai atsisakė pripažinti šį prašymą, teigdami, kad nori pasilikti teisę bet kada uždaryti žaidimus. Dėl kampanijos populiarumo ji susiduria su melagingais kaltinimais, galinčiais lemti jos neveiksnumą.
Accursed Farms, atskleidė, kad pramonė melagingai kaltina kampaniją. Vienas kaltinimų – dviejų ES taisyklių pažeidimas dėl neatskleistų finansavimo šaltinių profesionaliam indėliui. Accursed Farms neigė šiuos kaltinimus, teigdamas, kad nedirbo už atlygį. Kampanijai jis skyrė 15–20 savaičių, o jo paslaugos, vertinamos 50–75 €/val., galėjo kainuoti 63 000–147 000 €, tačiau jis tvirtina, kad negavo jokio atlygio. Be to, Accursed Farms nėra kampanijos lyderis, nes jo įmonė įsikūrusi JAV, todėl jis neatitinka lyderystės kriterijų.