Žaidimų industrijos judėjimas, skirtas sustabdyti studijas nuo žaidimų naikinimo ir jų išjungimo iš tinklo, pasiekė naują įtampos viršūnę. „Pirate Software“ vėl susilaukė kritikos už melą, o tai tik dalis platesnės temos, kurią verta aptarti. Pirma reikia prisiminti arba sužinoti nežinantiems kas yra „Stop Killing Games“. Tada reikia išsklaidyti kai kuriuos neteisingus teiginius, kad galėtume pasinerti į šio straipsnio esmę. Leiskite man tai paaiškinti, nes labai svarbu yra viską žinoti prieš darant išvadas. Tada aptarsime, kaip „Pirate Software“ kėslai turi būti demaskuoti ir sustabdyti, kol dar ne per vėlu.
Kas yra „Stop Killing Games“ ir kodėl tai aktualu?
„Stop Killing Games“ – tai iniciatyva, siekianti sukurti įstatymą, kuris užtikrintų, kad leidėjai negalėtų tiesiog išjungti žaidimų ir atimti jūsų galimybės žaisti tai, už ką sumokėjote. Šis judėjimas auga. Šiuo metu, kai rašomas šis straipsnis, surinkta 91% reikiamų parašų, bet vis dar reikia daugiau palaikymo. Jei dar nepasirašei, gali pasirašyti peticiją dabar – nuoroda čia. Taip pat gali pasidalinti nuoroda su draugais ar pažįstamais.

„Pirate Software“ pastaruoju metu gauna daug kritikos – jo reputacija tiesiog traiškoma, ir ne be priežasties. Daugiausia jis kaltinamas tuo, kad vienas pats beveik sugriovė „Stop Killing Games“ iniciatyvą, kai prieš metus pirmą kartą sureagavo į šį judėjimą. Nuo tada iniciatyva šlubavo, kol neseniai sugrįžo su nauja jėga – ir tai dar švelniai pasakyta. „Pirate Software“ bando aiškintis, kad jis nėra blogietis, bet, deja, jo praeities veiksmai vis dažniau jam kanda į užpakalį.
„Pirate Software“ ir „Heartbound“: kas čia vyksta?
Neseniai vienas vartotojas viešai pasiskundė, kad buvo užblokuotas „Heartbound“ žaidimo „Steam“ forume. Jei nežinote, „Heartbound“ – tai žaidimas, kurį „Pirate Software“ kuria jau daugelį metų, bet jis vis dar nebaigtas. Ir, tiesą sakant, „Heartbound“ nėra labai unikalus. Tai beveik visiška „Undertale“ kopija – net kovos sistema labai panaši. Nesistebiu, kad žmogus, laikantis save dievu tarp žmonių, tiesiog nukopijavo kažką kito, užuot sukūręs originalų kurinį. Be to, žaidimas kuriamas jau beveik 10 metų, jei galite tuo patikėti, ir vis dar nėra užbaigtas.

Tas pats vartotojas teigė, kad „Pirate Software“ žaidime „Heartbound“ naudoja DRM – skaitmeninių teisių valdymo sistemą – net ir single player režime. DRM yra antipiratinė programinė įranga, kontroliuojanti, kaip vartotojai prieina prie skaitmeninio turinio. Ironiška, ar ne, kad „Pirate Software“ – kurio vardas jau pats savaime skamba kaip pokštas – kaltinamas tuo įdiegęs į savo žaidimą? Tačiau vėliau tas vartotojas „Reddit“ įraše pataisė savo teiginius, pripažindamas, kad suklydo kaltindamas „Pirate Software“ jį užblokavus ir skleidė klaidingą informaciją kaip faktą. Matyt, jis per daug užsivedė puldamas „Pirate Software“ ir prisipažino melavęs, kad prisidėtų prie kritikos lavinos.

Tikiuosi, kad žmonės atliks savo tyrimus, nes tas vienas vartotojas „Steam“ forume paskleidė klaidingą informaciją, kuri buvo paneigta. Dėl tokio neatsakingumo judėjimas nukentėjo – klaidingi teiginiai tik stiprina oponentus ir kenkia jūsų patikimumui.
Todėl labai svarbu turėti įrodymų, prieš ką nors sakant. Deja, mačiau, kad kiti turinio kūrėjai neseniai naudojo šį vartotojo atsiliepimą apie „Heartbound“ kaip įrodymą. Bet dar kartą pabrėžiu – tai netiesa. Teigti, kad šio vartotojo žodžiai yra faktas, techniškai yra šmeižtas. Tad būkite atsargūs. Vis dėlto tai nekeičia fakto, kad „Pirate Software“ vis tiek remia „tu nieko neturėsi ir būsi laimingas“ naratyvą – ką būtent tai jis ir bando prastumti.
„Pirate Software“ praeitis ir Blizzard šešėlis
Dabar prie tikrosios straipsnio esmės. Jei dar nežinote, „Pirate Software“ anksčiau dirbo „Blizzard“. Ką jis ten tiksliai veikė, niekas nežino, bet jo tėtis buvo svarbus žmogus kompanijoje, tad 100% tikėtina, kad „Pirate“ ten pateko per pažintis. Tikriausiai jie laikė jį biure, kur jis „derino“ nieką, kad būtų užsiėmęs, kol tikrieji kūrėjai kūrė žaidimus. „Blizzard“ šiais laikais pagarsėjusi kaip anti-geimerių kompanija, labai palaikanti „tu nieko neturėsi ir būsi laimingas“ filosofiją. Tad nenuostabu, kad „Stop Killing Games“ judėjimas vis labiau populiarėja.

Pavyzdžiui, „The Crew“ franšizė buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl „Stop Killing Games“ iš viso prasidėjo. 2025 m. balandžio naujienoje „Ubisoft“ patvirtino, kad net ir pirkdami jų žaidimus, jūs techniškai jų neturite – tik perkate licenciją žaisti, kuri gali būti bet kada atšaukta. Kaip rašė „Polygon“, „Ubisoft“ esą klaidino „The Crew“ pirkėjus, leisdamas manyti, kad jie perka pilną nuosavybę, o ne ribotą licenciją. Realybėje vartotojai gavo „žaidimo nuomą“, ir pirkimo metu nebuvo aiškiai informuoti, kad perka tik licenciją.
Šis chaosas prasidėjo, kai geimeriai suprato, kad „Ubisoft“ 2024 m. uždarė „The Crew“ – žaidimą, išleistą 2014 m., – ir atėmė jų teisę žaisti. Dar skaudžiau, kad buvo aptiktas kodas, leidžiantis žaidimą žaisti single player režimu neprisijungus, bet „Ubisoft“ to neįgyvendino. Ir būtent šio straipsnio tikslas – parodyti, kad tokios kompanijos kaip „Ubisoft“ ar žmonės kaip „Pirate Software“ pelnytai yra kritikuojami. „Stop Killing Games“ svarba slypi tame, kad jie atsisako pripažinti savo klaidas ir stumia klaidingą naratyvą tik todėl, kad jis jiems naudingas.
„Ubisoft“ netgi teigia, kad net jei turite fizinę žaidimo kopiją, jūs vis tiek jo neturite – tik bevertį diską plastikinėje dėžutėje. Jie gali, nori ir jau yra atėmę žaidimų nuosavybę iš žaidėjų, nesvarbu, ar pirkote skaitmeniniu būdu, ar fiziškai. Kodėl „Pirate Software“ gina šią praktiką, man nesuprantama – tai akivaizdžiai anti-vartotojiška. Bet jis kilęs iš privilegijuotos aplinkos ir nepotizmo, tad gal ir nestebina, kad jis tiki panašiomis idėjomis.
Žaidimų išsaugojimas gauna žinomų veidų paramą
Laimei, didesni kūrėjai taip pat remia šią iniciatyvą. Pavyzdžiui, Jacksepticeye viešai paragino savo žiūrovus pasirašyti peticiją – tai puiku matyti. Taip pat PewDiePie savo „YouTube“ kanale oficialiai pareiškė palaikantis „Stop Killing Games“. Jis rašė: „Komentaruose mačiau, kad kai kurie iš jūsų mini „Stop Killing Games“, ir noriu pasakyti, kad 100% palaikau šį judėjimą. Tai puikiai siejasi su tuo, apie ką kalbėjau savo straipsnyje – nuosavybė programinėje įrangoje ir žaidimuose, kuriuos perkame. Nesuprantu, kodėl kas nors galėtų būti prieš žaidimų išsaugojimą ir prieinamumą. Vienintelė priežastis būti prieš – jei tau naudinga dabartinė sistema.“

„Pirate Software“ atsakas ir dar daugiau melo
„Pirate Software“ sulaukė beprotiškos kritikos, ir viskas tik blogėjo. Jis ištrynė savo ilgą atsaką, kuris sukėlė dar daugiau pasipiktinimo. Bet aš jį turiu. Tai buvo jo reakcija į „Accursed Farms“ – turinio kūrėją, pradėjusį „Stop Killing Games“. Štai ką jis rašė: „Prieš 10 mėnesių paskelbiau du video, nesutikdamas su tavo iniciatyva, ir nuo tada apie tai nekalbėjau. Dabar tavo iniciatyva žlugo, o tu 33 minutes iš valandos trukmės video kaltini mane. Tavo bendruomenė masiškai puola mūsų transliacijas ir socialinius tinklus su neapykantos žinutėmis, grasinimais ir pašaipiais komentarais.
Kadangi tu taip nori iškarpyti mano atsakymus, kad jie atrodytų beprotiški, pateikiu savo straipsnius, kad būtų matomas tikrasis kontekstas. Pirmajame straipsnyje buvo didelis DUK, kurį galėjai perskaityti ir suprasti mano argumentus.
Citata tau: ‘Jei ketini manęs nekęsti, bent jau nekęsk už tai, ką tikrai sakau.’
Aš mielai kalbu su blaiviai mąstančiais žmonėmis, bet, tiesą sakant, kai tu įsiveli, tavo pasekėjai viską paverčia toksišku chaosu, ir tai mane išveda iš kantrybės. Tavo bendruomenė – kaip pasiutę šunys, ir su tuo susidurti yra šlykštu visiems, esantiems kitoje pusėje.
Kodėl manai, kad 10 mėnesių apie tai nekalbėjau? Kodėl manai, kad mūsų pokalbiuose automatiškai nutildome tuos, kurie tai mini? Nes tai tik pykčio kurstymas ir mėšlo mėtymas. Tavo paties „Reddit“ puslapyje žmonės atvirai kalbėjo, kaip sukelti dramą mūsų bendruomenėje, kad pritrauktų daugiau palaikymo.“ Pabaigoje jis pridūrė: „Aš vis dar nesutinku su tavo judėjimu dėl visų priežasčių, kurias išdėsčiau. Vargu ar tai pasikeis, ir šiuo metu man tai visiškai tinka.“

Po šio pasipiktinimo „Pirate Software“ ištrynė šį komentarą, kaltindamas žmones, kad jie puola jo bendruomenę dėl jo nuomonės apie judėjimą. Mano nuomone, tai taip neveikia. Manau, jis labiau už viską nori, kad šis skandalas baigtųsi, nes tai karjerą griaunančio lygio skandalas. Jo kanalas gal ir neišnyks, bet internete tavo reputacija svarbi. Kai tave taip kritikuoja, o tu atsakai tik „iš tikrųjų aš teisus“, natūralu, kad sulauksi dar daugiau puolimo. Jis tikrai baigė savo ištrintą atsaką sakydamas, kad nesutinka su judėjimu ir nekeis nuomonės. Tai beprotiška, nes visi, išskyrus jį, palaiko iniciatyvą, nes ji logiška.
„Pirate Software“ dvigubi standartai
„Pirate Software“ nenori pripažinti savo klaidų, nes tai jam reikštų pralaimėjimą, o tai jam blogiau nei mirtis. Beje, tas pats bičas įsivėlė į „World of Warcraft“ hardcore incidentą, kur jis pasmerkė savo komandą žlugimui, o paskui bandė įtikinti žiūrovus, kad jis nekaltas. Vėliau buvo įrodyta, kad „Pirate Software“ pats padarė klaidą, dėl kurios žuvo pusė reido, bet jis vis tiek atsisakė tai pripažinti ir kaltino kitus.
Per tą „World of Warcraft“ fiasko jis buvo pagautas meluojantis apie savo resursus, švaistydamas juos bėgdamas nuo pavojaus, o paskui teigė, kad nieko negalėjo padaryti. Kai paaiškėjo, kad jis pats sukėlė problemą, jis vis tiek tvirtino esąs teisus. Jei kiti daro klaidas, jis juos puola, bet jei jis pats suklysta, tai esą nieko baisaus. Tokie dvigubi standartai akivaizdūs.
Šis skandalas parodė, kad kai kurie žmonės tiesiog nori būti laikomi didžiausiais ir nesustos prieš nieką – blokuoja kritikus, meluoja, manipuliuoja, kad kiti jais patikėtų. „Pirate Software“ negali teigti, kad kritika jam nepagrįsta, o paskui ištrinti savo skundus dėl „Stop Killing Games“, galvodamas, kad internetas to neras. Jo pasyvus agresyvumas labiau apgailėtinas nei įspūdingas.
Kodėl „Pirate Software“ klysta dėl žaidimų išsaugojimo?
„Pirate Software“ teigia, kad „Stop Killing Games“ kenkia visiems žaidimams, bet tai netiesa. Jis nenori, kad žaidimų kontrolė atitektų žaidėjams – jis nori, kad galia liktų viršuje, kur jis jaučiasi esąs elito dalimi, o mes, geimeriai, – tik prasčiokai, priklausomi nuo tokių kaip jis. Bet tai klaidinga ir apgailėtina pozicija. Daugelis jau seniai įrodė, kad jo minimos problemos išsprendžiamos, o jis tiesiog nenori to pripažinti, nes saugo savo ego.
Jis sako, kad žaidimą paversti vieno žaidėjo režimu (single player) reikėtų visiškai perkurti, nes dauguma žaidimų veikia klientas-serveris modeliu, kur viskas vyksta serveryje. Bet tai netiesa – „The Crew“ galėjo būti vieno žaidėjo žaidimu, tik „Ubisoft“ to nenorėjo. „Stop Killing Games“ parodė kaip galima spręsti šias problemas ir „Pirate Software“ žino, kad sprendimai įmanomi, bet jis jų nenori, ir tai yra pavojinga jo pozicija.
Didesnė problema: nuosavybės praradimas
Šiandien tai ne tik „Ubisoft“ – daugelis kompanijų riboja žaidėjų prieigą prie žaidimų. Pavyzdžiui, neseniai „Reddit“ vartotojas pranešė, kad „Nintendo Switch 2“ konsolė buvo užblokuota dėl sistemos klaidos, ir net „Nintendo“ negali to panaikinti. Kodėl tai laikoma normalu? Dėl tokių kaip „Pirate Software“, kurie remia „tu nieko neturėsi“ naratyvą.
Anksčiau, kai pirkdavai „Nintendo“ ar „Sega“ konsolę ir joms žaidimus, tu tikrai turėjai ir konsolę, ir žaidimą. Dabar ne tik žaidimų neturi, bet ir pati konsolė tau nepriklauso – tik nuomojiesi. „Pirate Software“ tai atrodo gerai, bet man tai absurdas. Jis nori, kad nieko neturėtume, o jei drįsti jam prieštarauti, esi tik niekinė persona, kuri turėtų tylėti ir laikyti atvertą piniginę.
Ką daryti?
Tai ne tik apie vieną žaidimą – tai apie visą žaidimų mediumą. „Stop Killing Games“ iniciatyva privalo pasisekti, kitaip dabartinė sistema, kur žaidimai ir net konsolės gali būti atimtos be tavo sutikimo, taps norma. Industrija peržengė ribas, pasiekdama diktatūros lygį. „Pirate Software“ bandė ištrinti savo įrašą, bet kas atsiduria internete – as lieka internete visam laikui, ir dabar visi matome, koks jis žmogus. Liūdna, kad jis mano, jog geriau, jei mes nieko neturėsime, ir kad elitas visada valdys geimerius.