Atrodė, kad šis visas chaosas jau baigėsi, bet situacija tapo dar karštesnė – tarsi kas nors būtų įpylęs benzino į ir taip liepsnojantį ginčą. Nauji pareiškimai, dar gilesnė duobė kasama, tad metas vėl pasinerti į šią temą. Trumpai priminsiu, kas vyksta: „YouTube“ kūrėjas „Accursed Farms“ Europoje pradėjo iniciatyvą, kuria siekiama išsaugoti žaidimų internetines funkcijas, galimai įteisinant įstatymą, kad kompanijos negalėtų tiesiog numoti ranka į savo žaidimus, kaip daro dabar.
Ši iniciatyva, pavadinta „Stop Killing Games“, sparčiai rinko palaikymą, kol kitas Youtuberis ir kūrėjas „Pirate Software“ nusprendė įsikišti su savo nuomone. Jis panašu, kad pasiryžo tiesiog sunaikinti visą judėjimą, vadindamas jį kvailu ir beprasmiu, o daugelis internete kaltina būtent jį už tai, kad „Stop Killing Games“ prarado pagreitį. Dabar „Pirate Software“ sulaukia tonos kritikos, bet vietoj to, kad susivoktų, kad klysta, jis užsikimšęs ausis tik dar garsiau tvirtina savo poziciją.

Kaip viskas prasidėjo ir kas yra „Stop Killing Games“?
Viskas prasidėjo nuo „Accursed Farms“ pastangų apsaugoti žaidimų ilgaamžiškumą. Jo iniciatyva „Stop Killing Games“ siekia, kad Europoje būtų priimtas įstatymas, neleidžiantis žaidimų leidėjams tiesiog „išjungti“ žaidimų, ypač tų, kurie priklauso nuo internetinių funkcijų. Judėjimas siūlo, kad kompanijos arba paliktų žaidimus veikiančius, arba perduotų įrankius žaidėjams, kad šie patys galėtų prižiūrėti serverius. Peticija, kurią galite rasti straipsnio aprašyme, jau surinko virš 600 tūkstančių parašų, bet iki 2025 m. liepos 31 d. reikia dar nepilnų 400 000, kad Europos Sąjunga (ES) rimtai svarstytų šį klausimą. Jei skaitai, tai aš žinau, kad turi teisę ir galimybę pasirašyti šią peticiją, tad prašau tavęs – padėk šiai iniciatyvai.

Tačiau viskas pasikeitė, kai „Pirate Software“, turintis gerokai didesnę auditoriją nei „Accursed Farms“, nusprendė viešai kritikuoti šią iniciatyvą. Jis teigė, kad judėjimas yra „beprasmis“ ir „kvailas“, o tai smarkiai sumažino „Stop Killing Games“ populiarumą. Daugelis mano, kad būtent jo pasisakymai sustabdė šios iniciatyvos augimą, ir dabar jis tapo pagrindiniu taikiniu internete.
„Pirate Software“ pozicija: kodėl jis priešinasi žaidimų išsaugojimui?
„Pirate Software“ neseniai paskelbė ilgą atsakymą, kuriame gynė savo poziciją ir bandė atsikratyti kritikos. Jis teigia, kad daugelis žmonių nesupranta jo argumento, nes nežiūrėjo jo dviejų straipsnių (nuorodas rasite aprašyme), kuriuose jis aiškina savo požiūrį. Anot jo, jis neremia „Stop Killing Games“, nes tai finansiškai neapsimoka ir trukdys live service žaidimams, tokiems kaip MMO ar MOBA. Jis sako, kad iniciatyva reikalauja, jog visi žaidimai liktų „veikiančioje būsenoje“, o tai, jo nuomone, neįmanoma be didelių išlaidų.
Jis taip pat kritikuoja „Accursed Farms“ pateikimą, teigdamas, kad šis menkina įstatymų leidimo procesą ir politikus, kas esą kenkia žaidėjams. Kaip pavyzdį jis mini žaidimą „The Crew“, kurį „Stop Killing Games“ naudoja kaip leidėjų savivalės įrodymą. „Pirate Software“ aiškina, kad „The Crew“ buvo uždarytas dėl mažo žaidėjų skaičiaus ir verslo logikos, o ne šiaip sau. Vis dėlto jis ignoruoja faktą, kad „Accursed Farms“ aiškiai pabrėžė: leidėjai gali tiesiog perduoti serverių valdymą žaidėjams, taip išvengdami bet kokios finansinės naštos. Bet „Pirate Software“ tai neįtikina – jis atkakliai laikosi savo.
Vieša kritika: „Pirate Software“ žodžiai prieš jį patį
Kritikai, tokie kaip „MoistCr1TiKaL“ (dar žinomas kaip Charlie ar Penguinz0), neseniai viešai parodė „Pirate Software“ klipą, kuriame šis neslepia savo priešiškumo „Stop Killing Games“. Štai ką „Pirate Software“ pasakė: „Tai ne tik kad nepalaikysiu, bet aktyviai raginsiu žmones to nedaryti. Tai kvaila, tai siaubinga kryptis, tai visiškas šlamštas.“ Jo žodžiai – ne šiaip kritika, o emocingas judėjimo atmetimas, lydimas tokių frazių kaip „tegul suvalgo visą mano užpakalį“. Ir dabar, kai žmonės kritikuoja jį remdamiesi jo paties žodžiais, jis bando teigti, kad yra „nesuprastas“.
Savo atsakyme „Pirate Software“ skundžiasi, kad žmonės puola jo charakterį ir vadina melagiu, bet klipai iš jo paties video rodo, kad jis tikrai sakė tai, ką sakė. Charlie pabrėžė, kad „Pirate Software“ bando atlikti kontroliuoti ir taisyti padarytą žalą, apsimesdamas auka, bet tai tik dar labiau atskleidžia jo pozicijos silpnumą. Daugelis mano, kad jis elgiasi taip, tarsi visi kiti būtų kvailiai, nesugebantys suprasti jo „genialumo“, o tai tik dar labiau erzina bendruomenę.
Žaidimų išsaugojimas: kodėl tai įmanoma ir kodėl „Pirate Software“ klysta.
„Stop Killing Games“ šalininkai pabrėžia, kad žaidimų išsaugojimas nėra toks sudėtingas, kaip „Pirate Software“ nori parodyti. Iniciatyva nesiūlo priversti leidėjų amžinai palaikyti kiekvieną žaidimą – ji tiesiog prašo, kad žaidimai nebūtų visiškai sunaikinami. Vienas sprendimų – perduoti serverių kūrimo įrankius žaidėjams, kaip tai daro „Valve“ su „Counter Strike“. „Pirate Software“ teigia, kad tai neįmanoma MMO ar vartotojų kuriamo turinio žaidimams, bet kiti nesutinka.
Pavyzdžiui, vienas kūrėjas X platformoje atsakė „Pirate Software“, paaiškindamas, kad privatūs serveriai gali padėti išspręsti šias problemas. Jis teigė, kad net bendruomenės sukuria savo „nelegalius“ serverius, kai leidėjai numoja ranka į žaidimus, o tai rodo, kad techniniai sprendimai egzistuoja.
Esmė tame, kad multi player žaidimus išsaugoti įmanoma labai paprastai ir lengvai – privatūs serveriai. Jie buvo kuriami daugelį metų senesniems žaidimams, tačiau žaidimų kūrėjai tam nebesuteikia galimybės, nes tai neneša jiems papildomo pelno. Problema nėra techninė – tai tik leidėjų godumas, o „Pirate Software“ nesugeba to pripažinti.
„Pirate Software“ ego ir melo istorija
Kritika „Pirate Software“ neapsiriboja tik „Stop Killing Games“. Daugelis pastebi, kad jis turi polinkį perdėti savo pasiekimus. Pavyzdžiui, jis gyrėsi išsprendęs „Animal Well“ slaptą pabaigą vos per kelias minutes, nors milijonams žaidėjų prireikė savaičių bendro darbo. Kitas Youtuberis, GrappLr, pateikė įrodymų, kad „Pirate Software“ teigė žaidęs „Animal Well“ 83 valandas, bet transliavo tik 41 valandą – likęs laikas, matyt, buvo skirtas sprendimams ieškoti ne ekrane. Kai žmonės tai pastebėjo, jis esą ištrynė komentarus ir toliau tvirtino savo versiją.
Jis taip pat gyrėsi pirmu bandymu be pagalbos įveikęs „Outer Wilds“ – žaidimą, žinomą dėl sudėtingų galvosūkių. Bendruomenė tai laiko dar vienu melu, o jo nuolatinis „mano tėtis dirbo Blizzard“ kartojimas tik dar labiau erzina. Akivaizdžiai matosi, kad jis elgiasi kaip išlepintas nepotizmo vaikelis, kuriam viskas buvo paduota ant lėkštutės, o dabar jis trokšta pripažinimo, net jei dėl to reikia meluoti ar manipuliuoti.
Prieštaravimai jo paties žodžiuose
„Pirate Software“ pozicija dar labiau griūva, kai pažvelgi į jo paties teiginius. Jis sako, kad paliko AAA industriją 2016 m., nes „nekenčia“, kaip ji veikia, ir teikia pirmenybę indie žaidimams. Bet jo kritika „Stop Killing Games“ akivaizdžiai gina AAA praktikas – tokias, kurios leidžia leidėjams uždaryti žaidimus ir verčia žaidėjus pirkti naujus. Kaip gali nekęsti AAA, bet palaikyti jų pelno siekį geimerių sąskaitą? Tai visiškas prieštaravimas, ir atrodo, kad jis pats nebesupranta, ką gina.
Jis teigia, kad iniciatyva ribos kūrėjus, trukdys kurti MMO ar kitus internetinius žaidimus, bet tai tik hipotetiniai nuogąstavimai, kuriuos paneigia realūs pavyzdžiai. „Stop Killing Games“ tikslas – apsaugoti žaidėjus, o ne suvaržyti kūrėjus. Jei jis tikrai rūpintųsi indie žaidimais, jis palaikytų judėjimą, kuris kovoja prieš didžiųjų korporacijų savivalę.
Ką tai reiškia žaidimų industrijos ateičiai?
„Stop Killing Games“ kovoja už tai, kad žaidimai nebūtų tik vienkartiniai produktai, o išliktų prieinami kaip kultūrinė vertybė. „Pirate Software“ ir panašūs skeptikai tvirtina, kad tai neįmanoma, bet faktai rodo kitaip. Leidėjai renkasi pelną, o ne žaidėjų interesus, ir tik tokios iniciatyvos gali tai pakeisti. Kai kūrėjai ir bendruomenė vieningai sako, kad sprendimai egzistuoja, o „Pirate Software“ vis tiek atkakliai neigia, darosi aišku, kad problema – ne technologijose, o ego ir dezinformacijoje.
Dar kartą prašau, pasirašyk peticiją – tai užtruks minutę, bet gali pakeisti žaidimų industrijos ateitį. „Pirate Software“ greičiausiai niekada neatsiprašys, o tik dar labiau grims į savo melą, bet bent jau dabar visi pamatė, kad jis yra gyvatė krūmuose.