UDNA: AMD ruošiasi naujam GPU puolimui

Ego

Kai jau atrodo, kad konkurencija tarp konsolių ir kompiuterių vaizdo plokščių yra kiek aprimusi, AMD netikėtai ištraukia naują kozerį: UDNA. Ši architektūra turėtų tapti ne tik ateinančios kartos Radeon GPU varikliu, bet ir užkurti atkeliaujančias PlayStation 6 bei Xbox naujos kartos konsolėms. Kai kuriose funkcijose našumo šuolis gali būti išties įspūdingas. Nors viskas šiuo momentu yra tik nutekinta informacija ir nereikėtų visko priimti už gryną pinigą, tačiau už šio dailaus pavadinimo slepiasi potencialas, galintis pakeisti žaidimų pasaulio pusiausvyrą. Kitaip tariant, UDNA gali suduoti Nvidia labai stiprų smūgį.

UDNA: tylus žingsnis pirmyn

Kaip jau įprasta, informacija gauta per leakerį Kepler_L2, pasisakiusį Neogaf forume. Šis asmuo garsėja techniniu tikslumu, tačiau, žinoma, oficialiai niekas nėra paskelbta ir garantijų nėra, tai dar kartą kartoju – nepriimam visko už gryną pinigą. Vis dėlto jo teiginiai stebėtinai dera su tuo, ką AMD iki šiol darė. Kryptis akivaizdi – daugiau Ray Tracing’o, daugiau dirbtinio intelekto (AI), daugiau vaizdo gerinimo technologijų – ir šįkart su rimta jėga užnugaryje.

Kepler_L2 AMD UDNA - neogaf.com
Kepler_L2 AMD UDNA – neogaf.com

20% gryno našumo – vienam skaičiavimo vienetui

Kepler_L2 teigia, kad UDNA užtikrins maždaug 20% didesnį našumą vienam skaičiavimo vienetui (CU), palyginti su RDNA 4. Skamba kukliai? Tik iš pirmo žvilgsnio. Jei AMD tuo pačiu padidins CU kiekį, rezultatas taps gerokai įspūdingesnis – ir tai labai tikėtina. Pavyzdžiui, PS5 Pro jau turi 60 CU, o Xbox Series X – 56. Žinoma, tobulėti tikrai dar yra kur, tiek technologiniu, tiek aušinimo aspektu. Nors jau dabar AMD naudoja chiplet ir MCM dizainus, tad šios technologijos tobulinimas atrodo kaip puikus ir logiškas žingsnis pirmyn.

Dvigubas Ray Tracking ir AI pajėgumas – ar pagaliau pamatysime tikrą konkurenciją?

Tikrasis perversmas slypi kur kitur: remiantis Kepler_L2 nutekinta informacija, UDNA dvigubai padidins Ray Tracing’o ir AI našumą. AMD taikosi į dvi sritis, kuriose NVIDIA ilgą laiką karaliavo (aišku nereikia pamiršti, kad NVIDIA pirmoji pritaikė Ray Tracing technologiją žaidimams, jie patys Ray Tracing technologijos nesukūrė), o RDNA 4 architektūra tik vijosi, bet net minimaliai aplenkti deja taip ir neįstengė. Taip pat dėmesys krypsta į Path Tracing, vaizdo gerinimą (upscaling) su FSR 4 Redstone ir kadrų generavimą. Tai technologijos, kurios ne tik gali pagerinti vaizdą kai jis yra upscalintas, bet ir pakelti kadrų per sekundę (FPS) skaičių, nors ir tai bus AI kadrai. Bet tam būtina tvirta AI sistema, veikianti fone.

Neuroniniai varikliai ir mašininis mokymasis: AMD atsinaujina

Kad vaizdo upscalingas ir kadrų generavimas veiktų sklandžiai, reikia specializuotos įrangos. Panašu, kad AMD tai suprato. Ateityje naujos neuroninės varikliai ir mašininio mokymosi akceleratoriai ne tik pakels vaizdo kokybę, bet ir užtikrins stabilesnį kadrų dažnį – būtent tai, ko reikia šiuolaikiniams žaidimams. Jau RDNA 4 naudoja neuroninius variklius ir tai konkrečiai matosi lyginant FSR 4 su FSR 3.2. Tačiau aiškėja nauja tendencija: jei tavo GPU neturi AI, po poros metų ji bus niekam tikusi.

Radeon RX 9070 XT: žvilgsnis į ateitį?

RX 9070 XT su RDNA 4 yra užuomina kur link viskas juda: mažiau skaičiavimo vienetų (CU) nei pirmtakėje RX 7900 XTX (64 vietoj 96), tačiau kai kuriuose žaidimuose galime pamatyti daug geresnius rezultatus, ypatingai jeigu kalbame apie Ray Tracing’ą ir AI. Tai rodo, kad architektūra daug geriau prisitaiko prie žaidimų technologijų, o UDNA turėtų šią tendenciją dar labiau sustiprinti. AMD aiškiai suprato, kad vien brutalia galia nenukonkuruosi visko – lenktynes laimės kombinuotas pajėgos: gryna galia, energinis našumas ir žinoma AI.

UDNA – AMD antausis NVIDIA veidui

Su UDNA AMD siekia ne tik tradicinio GPU našumo, bet ir bendros platformų ateities: stacionarūs kompiuteriai, Xbox ir PlayStation turėtų veikti teoriškai vienodai gerai, jei kalbame apie pačia technologiją. AMD konsolių GPU nebėra tik supaprastinti lustai – tai strateginiai ramsčiai ekosistemoje, kuri meta iššūkį NVIDIA dominavimui. Jei nutekinta informacija pasitvirtins (o daug kas rodo, kad taip ir įvyks), 2026 metais sulauksime naujos konsolių kartos, kuri bus technologiškai pažangesnė ir našesnė nei bet kada. Šįkart AMD turi šansą nebebūti amžinu autsaideriu, o tapti tais, kurie diktuoja taisykles.

Susiję įrašai

Palikite komentarą

Prenumeruok naujienlaiškį!

Užsiregistruokite, kad gautumėte mūsų naujienlaiškį. Nepraleiskite geriausių žaidimų bei technologijų naujienų ir istorijų.

Naujienlaiškio forma

Nepraleisk naujienų

Sek memel play