Birželio 13-ąją, Sony žengė netikėtą žingsnį, panaikindama regioninius apribojimus bent keturiems savo populiariausiems žaidimams Steam platformoje. Dabar šie kūriniai prieinami pirkti dešimtyse šalių, kuriose anksčiau jų nebuvo galima įsigyti, įskaitant ir mūsų Lietuvoje. Šis sprendimas džiugina geimerius visame pasaulyje, tačiau kelia klausimų apie bendrovės strategiją ir tai, kas galėjo paskatinti tokį posūkį.

Pirmasis pokyčius pastebėjo ir paskelbė vartotojas Wario64 socialiniame tinkle Bluesky, pranešdamas, kad apribojimai pašalinti iš keturių žaidimų: „God of War Ragnarok“, „The Last of Us Part 2 Remastered“, „Marvel’s Spider-Man 2“ ir „Helldivers 2“. Sony oficialiai nepakomentavo šių pakeitimų, kas, regis, atitinka jų santūrų požiūrį į žaidimų leidimą kompiuterių platformose. Ilgus metus kompanija vengė perkelti savo projektus iš konsolių, tačiau, galų gale nusileidusi, suprato, kad tai – pelningas žingsnis. Vis dėlto šis kelias nebuvo be klaidų. Pavyzdžiui, „Helldivers 2“ reikalavimas turėti PlayStation Network (PSN) paskyrą sukėlė didžiulį pasipiktinimą, o Sony bandymas laikytis savo pozicijos tik pablogino situaciją. Galiausiai reikalavimas tapo neprivalomas, tačiau iki tol žaidimas buvo pašalintas iš pardavimo 177 šalyse, kuriose PSN nepasiekiamas.
Šių metų sausį Sony ėmėsi platesnio plano, paskelbdama, kad PSN paskyros nebus privalomos „Spider-Man 2“, „The Last of Us Part 2 Remastered“ (tuo metu dar neišleistiems), taip pat „God of War Ragnarok“ ir „Horizon Zero Dawn Remastered“. Vis dėlto regioniniai apribojimai šalyse be PSN prieigos liko galioti, kas atrodė nelogiška. Dabar, panaikindama šiuos barjerus, Sony, atrodo, siekia ištaisyti ankstesnius sprendimus, nors priežastys lieka neaiškios.
Kas lėmė Sony sprendimą?
Kai kurie mano, kad šiam sprendimui įtakos turėjo „Stellar Blade“ sėkmė PC platformoje. Šis Sony išleistas šią savaitę be regioninių ribojimų, sulaukė milžiniško geimerių dėmesio, jau dabar pasiekdamas beveik 200 000 vienalaikių žaidėjų Steam platformoje. Nors „Stellar Blade“ demonstracinė versija iš pradžių turėjo apribojimų, kūrėjai bendradarbiaudami su Sony juos panaikino, o tai galėjo tapti postūmiu peržiūrėti ir pakeisti Sony politiką. Vis dėlto abejojama, ar tai pagrindinė priežastis – „Stellar Blade“ populiarumas buvo aiškus ir be šių pakeitimų, o Sony jau turėjo sėkmingų Steam leidimų pavyzdžių.

Įdomu tai, kad pokyčiai sutapo su PlayStation Studios vadovo Hermeno Hulsto pareiškimais per „fireside chat“ pristatymą. Jis pabrėžė, kad Sony atsargiai planuoja žaidimų perkėlimą į kitas platformas, vengdama skubotų sprendimų. „Mes nuolat ieškome naujų būdų, kaip geimeriai galėtų pasiekti savo mėgstamas franšizes. Svarbu suprasti, kad mes labai atsakingai žiūrime į tai, kaip perkelti savo projektus iš konsolių ir pasiekti naujas auditorijas, taikydami apgalvotą ir tikslingą strategiją“, – sakė Hulstas. Jis taip pat išskyrė vieno žaidėjo žaidimus (single-player), tokius kaip pagrindiniai PlayStation pasididžiavimai, kurie demonstruoja konsolės galimybes, ir pabrėžė norą užtikrinti geriausią patirtį. „Mes itin atidžiai svarstome, kaip ir ar apskritai perkelti šiuos kūrinius į kitas platformas.“