Bungie vėl atsidūrė skandalo centre – jų kuriamas žaidimas Marathon tapo ne tik finansiniu fiasko, bet ir vagystės skandalo epicentru. Menininkai kaltina kompaniją plagijavimu, o žaidėjų bendruomenė jau seniai prarado pasitikėjimą. Kaip Bungie, kadaise kūrusi Halo šedevrus, galėjo smukti taip žemai?
Vagystės skandalas: menininkų darbai nukopijuoti be leidimo
Bungie buvo pagauta vagiant menininkų darbus – ir ne pirmą kartą. Šįkart auka tapo škotų menininkė Fern Hook, dar žinoma kaip N2/Antireal. Ji pastebėjo, kad jos 2017 m. sukurtų plakatų dizainai buvo tiesiog nukopijuoti ir panaudoti Marathon alfa versijoje – be jokio leidimo, kreditų ar kompensacijos. „Marathon alfa versija neseniai išleista, o jos aplinkos užpildytos mano 2017 m. plakatų dizainais,“ – teigė Hook, cituojama Washington Post, pateikdama palyginimus, rodančius akivaizdų plagiatą.
Hook taip pat atskleidė, kad Bungie pasisavino jos dešimtmetį kurtą vizualinį stilių ir simbolius, kurie buvo „nusiaubti“ žaidimo meno dizainui. „Aš jau nebesuskaičiuoju, kiek kartų didelė kompanija nusprendė, kad lengviau pavogti mano darbą, nei parašyti man laišką,“ – sakė ji per interviu su Washington Post. Tai ne šiaip sutapimas – alfa versijos žaidėjai patys atpažino dizainus, nes kopijavimas buvo per daug akivaizdus.
Bungie pripažino kaltę, tačiau atsakomybę suvertė „buvusiam darbuotojui“, teigdami, kad pradėjo „nuodugnų tyrimą“. Bet ar kas nors tuo tiki, kai tai jau ketvirtas kartas, kai Bungie pagaunami vagiant?
Ne pirmas kartas: vagystės – Bungie vizitinė kortelė?
Bungie vagysčių istorija ilga ir liūdna. Jie jau buvo paduoti į teismą dėl Destiny 2 Red War istorijos plagijavimo – rašytojas Matthew Kelsey Martineau teigė, kad jo sci-fi istorija buvo pavogta.

Kitas atvejis – Destiny 2 meno dizaino „įkvėpimas“ iš kito menininko, taip pat be leidimo. Be to, Bungie nukopijavo gerbėjo sukurtą Ace of Spades NERF ginklo dizainą – iki mažiausių įbrėžimų.
Dabar Marathon tapo dar vienu pavyzdžiu – žaidimo vizualai, pasirodo, sukurti iš vogtų indie menininkų darbų. Tai ne vienkartinis „oi, atsiprašome“ – tai akivaizdus modelis. Geimerių ir komentatorių reakcija socialiniuose tinkluose negailestinga:
Marathon – jau ir taip pasmerktas projektas
Net be vagystės skandalo Marathon buvo ant žlugimo ribos. Šis žaidimas, turėjęs tapti Bungie naujuoju hitu, buvo pristatytas kaip „ekstrakcijos šaudyklė“, tačiau net alfa versijos testuotojai liko abejingi. Žaidimas neturėjo nei savito identiteto, nei aiškios auditorijos, o Bungie dar nusprendė už jį imti pinigus – ir tai srityje, kur dominuoja nemokami, aukštos kokybės looter-shooters, tokie kaip Warframe ar Apex Legends. Perskaitęs daugelį atsiliepimų alfa testuotojų ir pasižiūrėjęs gameplay, pats susidariau vaizdą, kad žaidimo vizualai yra padriki – nėra aiškaus identiteto, savito stiliaus ir tada labai aiškiai susiveda galai, kad stilius, jo fragmentai yra „pasiskolint be žinios“.
Sony, 2022 m. už 3,6 mlrd. eurų įsigijusi Bungie, turbūt griebiasi už galvos. Marathon turėjo būti jų naujasis flagmanas, o tapo dar vienu skandalu, kuris, tikėtina, baigsis teismais.
Bungie reputacija – sudaužyta į šipulius
Bungie, kadaise kūrusi legendinį Halo ir turėjusi milžinišką gerbėjų palaikymą, dabar prarado bet kokį pasitikėjimą. Marathon fiasko ir nuolatiniai vagystės skandalai pavertė kompaniją pajuokos objektu. „Negali kurti žaidimo ant vogtų darbų ir tikėtis, kad žaidėjai tave palaikys,“ – rašoma Washington Post. Negana to, DualShocker, akivaizdžiai pasamdyti Bungie, niekingai naudojo netikras autoriaus citatas.
Marathon projektas, atrodo, miręs – ir Bungie patys kalti. Ar jie dar sugebės atsitiesti, ar tai jau paskutinis jų šansas? Na, manau, kad drąsiai galima sakyti: Labanakt, Bungie…
1 komentaras
[…] kuris atsieina tik šiek tiek laiko – tai man per brangu. „Bungie“ taip įsidrąsino, kad vagia meną tiesiai iš vartotojų, kuriuos seka jų kūrėjai, o paskui juos atleidžia. „Build a Rocket Boy“, kūrinys „Mind’s Eye“, taip […]