Pastaruoju metu geimerių akys vis dažniau užkliūva už keisto fenomeno – šiuolaikiniuose žaidimuose moters modeliai neretai atrodo vyriškai, su kampuotais žandikauliais, dar vadinamais „vyriškais žandikauliais“. Neseniai paviešintas „Epic Games“ kūrėjos vaizdo įrašas, kurį ji pati perdavė „YouTuber“ kanalui „SmashJT“, atskleidžia, kad už šios tendencijos gali slėptis „Unreal Engine“ „Metahuman“ personažų kūrimo įrankis.

„Metahuman“ šablonų bėda
Kūrėja, pasirinkusi likti anonime, per vaizdo įrašą „YouTube“ platformoje parodė, jog „Metahuman“ generuojami baziniai modeliai iš pradžių būna labiau neutralūs nei moteriški. Norint pasiekti tradicinę moters išvaizdą, tenka gerokai padirbėti rankomis. Šis įrankis, garsėjantis savo detalumu, atrodo, turi rimtą spragą – studijos dažnai palieka šiuos šablonus beveik nepakeistus, todėl moters modeliai įgauna vyriškų bruožų, kurie žaidėjams atrodo išties ne kaip. Kūrėjams tai tampa tikru išbandymu, kai reikia sukurti moteriškus personažus, kurie neatrodytų kaip berniukai.
Kas slypi už „žandikaulio”?

Švelnumas, kas dažnai laikoma moteriškumo požymiu, yra turbūt labiausiai pasigesta detalė. „Metahuman“ moters modeliuose standartas – tvirti žandikauliai, platūs veido kontūrai ir greičiausiai steroidai venose. Dėl to žaidimuose padaugėjo moters modelių, kurie atrodo vyriškai, ir tai kelia rūpesčių tiek žaidėjams, tiek kūrėjams. Be veido, klausimų kelia ir kūno formos – šablonai dažnai sukuria modelius be aiškios figūros, su blankiu siluetu, kuris gerokai skiriasi nuo to, ką matydavome anksčiau žaidimuose.
Technikos yda ar „Epic Games“ progresyvumas?
Kyla klausimas – ar tai tik technologijos trūkumas, ar „Epic Games“ sąmoningai stumia kažkokią keistą madą? Šie veikėjai, besigiriantys realistiškais sprendimais, tvirtina, kad taip siekiama platesnės išvaizdos įvairovės. Bet kodėl vyriški modeliai išsaugo tvirtus pečius ir ryškius bruožus, o moters modeliai dažnai nukrypsta į kažkokį abejotiną progresyvumą? Tai verčia manyti, kad ne viskas čia tik dėl realizmo, ir skatina diskusijas apie androgeniškas bei steroidais mintančių moteriškų personažų gausėjimą.

Kaip tai veikia žaidimus?
Personažų išvaizda – ne tik smulkmena. Ji lemia, kaip žaidėjai jaučiasi žaidime, kokias istorijas išgyvena ir ar žaidimas juos traukia. Jei „geriausias” kūrėjųįrankis veda prie vientiso androgeniško stiliaus, rezultatas gali neatitikti to, ko tikisi publika. Žaidimai visada žavėjo įsimenančiais, skirtingai atrodančiais personažais, o jei „Metahuman“ šablonai viską niveliuoja, galime prarasti tą kūrybinį polėkį. Taip žaidimuose atsiranda moteriški personažai, kurie žaidimo pasaulyje atrodo svetimi.
Ar metas keistis?
Kūrėja, pasidalinusi šiais pastebėjimais su „SmashJT“, nori, kad tai paskatintų kalbas tarp kūrėjų ir žaidėjų. Problema neapsiriboja vien „Metahuman“ – tai klausimas, ar žaidimų kūrimas išliks kūrybišku procesu, ar įstrigs „Epic Games“ primestų standartų pinklėse. Kol šie stengiasi tyliai sėdėti ir nieko daug nekomentuoti, kūrėjai turi įdėti daug papildomo darbo, kad dabartiniai moteriški personažai išgautų išvaizdą, kuri kadaise buvo norma. Jei realizmas yra tikslas, dizaino balansas turėtų būti svarbiausia – juk žaidimai klesti iš kūrybos ir įsitraukimo. Tai verčia klausti: ar tikrai norime, kad „technika“ paverstų personažus nykiom belytėm dėmėm?
Ką jūs manote apie vyriškas moteris žaidimuose? Pasidalinkite mintimis komentaruose!